اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترافیک 340 کیلومتری شامگاهی در تهران!


مدیر مرکز کنترل و نظارت ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 73 فقره تصادف در پایتخت روی داده گفت: سطح اشغال شده ترافیکی شهر تهران در شامگاه چهارشنبه(دیشب) به حدود 340 کیلومتر رسید.

خبرگزاری ایرنا: مدیر مرکز کنترل و نظارت ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 73 فقره تصادف در پایتخت روی داده گفت: سطح اشغال شده ترافیکی شهر تهران در شامگاه چهارشنبه(دیشب) به حدود 340 کیلومتر رسید.
 
همایون فتاحی با اشاره به بارندگی شب گذشته در تهران افزود: افزایش حجم خودروها و لغزندگی معابر موجب ایجاد ترافیک سنگین شامگاهی در بیشتر معابر اصلی و بزرگراهی تهران شد به نحوی که تخلیه بار ترافیکی شب گذشته پایتخت بیش از 5 ساعت به طول انجامید.

وی با اشاره به وقوع 73 فقره تصادف طی 24 ساعت گذشته در تهران افزود: این حوادث یک کشته و شش مجروح برجای گذاشت.

مدیر مرکز کنترل و نظارت ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در زمان بارندگی به دلیل افزایش تعداد و تردد خودروها شاهد کاهش ظرفیت معابر شهری هستیم خاطر نشان کرد: شهروندان در چنین مواقعی با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای خودروهای تک سرنشین و شخصی و خودداری از سفرهای غیرضروری می توانند نقش موثری در کاهش ترافیک تاثیر گذار باشند.
 
40 درصد ترافیک تهران ناشی از نقص فنی خودروهاست/ ضرورت اخذ معاینه فنی


وی در ادامه به ضروت انجام معاینه فنی خودروها اشاره و اظهار کرد: حدود 40 درصد ترافیک شهر تهران ناشی از فرسودگی و خرابی خودروها و و 30 درصد نیز ناشی از بروز تصادفات است که اطمینان از معاینه فنی خودرو نقش قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی شهر دارد.

فتاحی تصریح کرد: در ترافیک شامگاهی شب گذشته شش مورد آب گرفتگی جزئی در معابر شهر تهران اتفاق افتاد که با همراهی عوامل شهرداری تهران به سرعت رفع شد.

به گفته وی همراهی شهروندان با مسئولان در کاهش ترافیک و افزایش خدمات حمل و نقل عمومی تاثیر گذار خواهد بود.

از مجموع معابر شریانی و بزرگراهی شهر تهران، 550 کیلومتر معابر بزرگراهی و یک هزار و 100 کیلومتر معبر شریانی تحت پوشش شبکه هوشمند دوربین های نظارتی قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
ترافیک کیلومتری در لندن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باران و افزایش 100 کیلومتری ترافیک تهران


مدیر مرکز کنترل نظارت و ترافیک شهرداری تهران گفت: بارش باران و کاهش سرعت تردد خودروها موجب افزایش 100 کیلومتری سطح ترافیک شامگاهی و صبحگاهی معابر شهری پایتخت شد به نحوی که زمان اوج ترافیک پایتخت در شب گذشته به بیش از پنج ساعت رسید.

خبرگزاری ایرنا: مدیر مرکز کنترل نظارت و ترافیک شهرداری تهران گفت: بارش باران و کاهش سرعت تردد خودروها موجب افزایش 100 کیلومتری سطح ترافیک شامگاهی و صبحگاهی معابر شهری پایتخت شد به نحوی که زمان اوج ترافیک پایتخت در شب گذشته به بیش از پنج ساعت رسید.
 
همایون فتاحی با بیان اینکه سطح اشغال شده ترافیک شامگاهی شهر تهران در شرایط عادی 240 کیلومتر است افزود: این میزان شب گذشته در محدوده زمانی 17 تا 23 به حدود 340 کیلومتر رسید.

وی با بیان اینکه ساعت هشت شب بیشترین حجم ترافیکی را در معابر اصلی و بزرگراهی شهر تهران داشتیم، اظهار کرد: زمان تخلیه بار ترافیکی شهر تهران شب گذشته به دلیل بارش باران، کاهش سرعت حرکت خودروها و همچنین کاهش میزان دید حدود شش ساعت طول کشید.

مدیر مرکز کنترل نظارت و ترافیک شهرداری تهران در خصوص ترافیک صبح امروز معابر پایتخت نیز گفت: سطح اشغال شده ترافیک صبحگاهی شهر تهران در شرایط عادی 160 کیلومتر است که این میزان صبح امروز(شش تا 10 صبح) به بیش از 240 کیلومتر افزایش یافت.

فتاحی با بیان اینکه حجم ترافیک شب گذشته و صبح امروز تهران از ابتدای سال جاری تاکنون بی سابقه بود، افزود: صبح امروز تمامی طول بزرگراه های شهید همت، شهید حکیم، شهید چمران و اتوبان امام علی (ع) زیر بار ترافیکی قرار داشت.

وی در خصوص آمار سوانح رانندگی درون شهری تهران نیز گفت: از ساعت 24 شب گذشته تا 9 صبح امروز 13 فقره تصادف در معابر اصلی و بزرگراهی شهر تهران گزارش شده که بیشترین عامل وقوع این حوادث ناشی از لغزندگی معابر بوده است.

مدیر مرکز کنترل نظارت و ترافیک شهرداری تهران به شهروندان توصیه کرد به منظور تسهیل تردد و کاهش بار ترافیکی شهر، سفرهای درون شهری خود را با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تاکسی انجام دهند.

از مجموع معابر شریانی و بزرگراهی شهر تهران، 550 کیلومتر معابر بزرگراهی و یک هزار و 100 کیلومتر معبر شریانی تحت پوشش شبکه هوشمند دوربین های نظارتی قرار دارد.