اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترافیک نیمه سنگین در جاده ها


رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از ترافیک نیمه سنگین و روان در محورهای مواصلاتی کشور خبرداد.

خبرگزاری ایسنا: سرهنگ "محمدحسین حمیدی" در این باره اظهارداشت: استان‌های آذربایجان شرقی، ایلام، زنجان، کردستان، اردبیل و گیلان بارش باران و در استان آذربایجان غربی (محورهای تکاب - شاهین دژ، خوی، بازرگان و ماکو )، چهارمحال و بختیاری (محور کوهرنگ به مسجدسلیمان )، اردبیل (اکثرمحورها )، البرز (ارتفاعات کرج - چالوس ) و در استان گیلان (محور آستارا به اردبیل ) بارش برف گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بار ترافیکی در اکثر محورهای کشور پرحجم و روان است، گفت: محور هراز ( از آب‌اسک تا پلور ) )، کرج - چالوس (از میدان امیر کبیر تا تونل شماره 5 و از مرزن آباد به کرج)، محور رشت - قزوین(محدوده منجیل و رودبار )، استان قزوین (محورهای قزوین - رشت و قزوین - زنجان )، قم (آزادراه تهران به قم )، کهگیلویه و بویراحمد ( محورهای یاسوج - اصفهان، یاسوج- شیراز، گچساران- یاسوج و یاسوج- بابامیدان ) از ترافیک نیمه سنگینی برخوردار هستند.

به گفته این مقام انتظامی، اکثر کلانشهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، هرمزگان، بندرعباس، بوشهر، تبریز، همدان و سواحل جنوبی کشور دارای بار ترافیکی پرحجم در حوزه درون شهری هستند.

وی افزود: همچنین در حریم شهرها نیز تا فاصله 30 کیلومتری بیشترین ترددها وجود دارد.

حمیدی، عدم توجه به جلو را بیشترین علل تصادفات در حوزه درون و برون شهری اعلام کرد.

وی افزود: پس از عدم توجه به جلو، تغییر مسیر ناگهانی یکی دیگر از علل تصادفات حوزه درون شهری به شمار می آید که متاسفانه مسافران نوروزی به علت عدم آشنایی به مسیرها، تغییر جهت‌های ناگهانی داده که این به بروز سوانح رانندگی منجر شده است.

وی، انحراف به چپ و تخطئی از سرعت مطمئنه را از دیگر عوامل در تصادفات جاده‌ای عنوان کرد و افزود: در این تصادفات، موضوع عجله و شتاب رانندگان به علت بی حوصلگی آنها حین رانندگی بسیار برجسته است؛ عجله و شتاب راننده که با سرعت و سبقت غیرمجاز همراه می باشد به انحراف چپ خودرو منجر می شود.

وی تصریح کرد: فعلا محدودیتی در تردد خودروها در مسیرهای مواصلاتی وجود ندارد.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در مسیرهایی که برف و یخبندان وجود دارد، ممکن است محدودیت‌هایی ایجاد شود، به هموطنان توصیه کرد: در صورت مسافرت به محورهای کوهستانی و ارتفاعات، به آب و هوای مبدا توجه نداشته باشند و تجهیزات زمستانی حتما به همراه داشته باشند.

حمیدی از شهروندان خواست ضمن برنامه ریزی سفر، برای کسب خبر از طول مسیر و مقصد با شماره تلفن 88255555 ( ده خط) در کل کشورتماس گرفته و یا از طریق سایت اینترنت راهور 120 از وضعیت جوی و محدودیت ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور مطلع شوند.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه واژگونی خودروها در محدوده 30 کیلومتری شهرها رخ می دهد، علت آن را رانندگی در مسافت های طولانی، خستگی و خواب آلودگی رانندگان اعلام و به آنها توصیه کرد: در مسافت های طولانی، هر دو ساعت یکبار به مدت 10 تا 15 دقیقه استراحت کرده و در محدوده شهرها، به مسیر ها توجه بیشتری داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
(ترافیک سنگین در جاده سراوان رشت) 3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترافیک نیمه سنگین در جاده های کشور/ بارش باران و مه گرفتگی در 2 استان شمالی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور به تشریح آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور پرداخت و گفت: در استانهای گیلان و مازندران بارش پراکنده باران و مه گرفتگی گزارش شده است.

پسرهنگ نادر رحمانی رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی کشور، اظهار کرد: طبق‌آخرین گزارشهای دریافتی از مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور در محور کرج -چالوس از میدان امیر کبیر تا تونل 5 ، محور هراز از آبعلی تا امام زاده هاشم و محدوده های پلور، آب اسک، سه راهی لاسم، کهرود، تونل تکاور 2 و گزنک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده و در سایر جاده‌ها ومعابر کشور وضعیت ترافیکی عادی و روان گزارش شده است.

وی بیان کرد: بر همین اساس در استانهای گیلان و مازندران بارش پراکنده باران و مه گرفتگی گزارش شده و در سایر راه‌ها و محور‌های مواصلاتی کشور وضعیت جوی آرام گزارش شده است.

رحمانی عنوان کرد: تردد تمامی کامیون‌ها و کامیونت کماکان در محور کرج – چالوس تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

اخبار اجتماعی - آنا