اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ترافیک نیمه‌سنگین در محور رشت - قزوین


رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا از ترافیک نیمه‌سنگین در محور رشت - قزوین خبر داد.

خبرگزاری فارس:  سرهنگ حمیدی در گفت و گو باخبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در تشریح آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در جاده های کشور گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی در استان های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، مازندران (ارتفاعات هراز و کرج - چالوس )، سمنان (محور شاهرود - آزادشهر ) و اصفهان (محور سمیرم - یاسوج )بارش برف گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در استان های مازندران، کرمان، تهران، گلستان،خراسان شمالی، اصفهان، سمنان و البرز شاهد بارش باران هستیم.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا خاطرنشان کرد: در محور هراز از پارک جنگلی آمل تا آب اسک، محور رشت - قزوین محدوده منجیل و لوشان و محور فیروزکوه از شیرگاه تا ورسک ترافیک نیمه سنگین است.

حمیدی در پایان گفت: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان برخوردار هستند.


ویدیو مرتبط :
(ترافیک سنگین در جاده سراوان رشت) 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترافیک نیمه سنگین در محور قزوین- رشت


فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: با بازگشت مسافران شاهد ترافیک نیمه سنگین در محور قزوین - رشت هستیم.

خبرگزاری ایسنا: سیدمظفر حسینی توضیح داد: با بازگشت مسافران، ترافیک نیمه سنگین در جاده‌های اصلی استان به ویژه محور قزوین- رشت حاکم است.

وی افزود: از ساعت 24 بامداد جمعه، 16 خرداد، تردد خودروهای سنگین در محور قزوین- رشت ممنوع شده است.

فرمانده پلیس راه استان قزوین، علت اصلی تصادفات در استان قزوین را عدم توجه به جلو توسط راننده، اعلام و خاطرنشان کرد: این عدم توجه ناشی از انحرافات ذهنی راننده است که صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی، خوردن، آشامیدن و استعمال دخانیات، رانندگی‌های طولانی مدت و خواب آلودگی و مصرف داروهای مسکن و خواب‌آور از جمله دلایل انحرافات ذهنی راننده به شمار می‌روند.

حسینی ادامه داد: گاهی جابه‌جا کردن وسایل در داخل خودرو توسط راننده باعث انحراف به چپ و یا برخورد با خودرو جلویی می‌شود.

وی با بیان اینکه خودرو به طور متوسط در هر ثانیه ۳۳ متر را می‌پیماید، افزود: رانندگان باید در جاده‌های کم عرض استان با دقت رانندگی کنند تا سفری بی‌خطر داشته باشند، همچنین رانندگان باید از هر عملی که باعث انحراف ذهنی آنها می‌شود خودداری کنند.

فرمانده پلیس راه استان قزوین اضافه کرد: گذشت و صبوری از ویژگی‌های ایرانیان به شمار می‌رود ولی این فرهنگ در رانندگی ایجاد نشده است. رانندگان نباید این عادت را فراموش کنند، همچنین رانندگان باید در حین رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند و بعد از چهار ساعت رانندگی استراحتی کوتاه داشته باشند.