اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تذکر یک نماینده مجلس درباره شهرزاد


نماینده مردم کرمان در مجلس در تذکری از آنچه توهین به مردم کرمان در سریال شهرزاد می خواند انتقاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم کرمان در مجلس در تذکری از آنچه توهین به مردم کرمان در سریال شهرزاد می خواند انتقاد کرد.

محمد مهدی زاهدی در تذکری در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس اظهار کرد: اخیرا سریالی تحت عنوان سریال شهرزاد که از نمایش های خانگی و به کارگردانی فردی به نام ح.ف است توهین جدی به مردم بصیر و ولایت مدار کرمان کرده که جای تاسف است اجازه پخش چنین سریال‌هایی داده می‌شود.

وی افزود: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم با این موضوع برخورد کنند و نسبت به جمع آوری آن اقدام کنند و شکایت به قوه قضاییه نیز انجام شود که خود ما هم پیگیر آن هستیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: متاسفانه به جای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در زیرمجموعه این وزارتخانه شاهدیم که سیاسی کاری و نداشتن برنامه مناسب فرهنگی در اولویت قرار گرفته و بر اساس شواهدی که داریم زیرمجموعه راه خاصی را می‌روند که با فرمایشات آقای وزیر در تضاد است.

زاهدی با بیان اینکه نظام پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد هنوز حل نشده یادآور شد: آن‌ها دو ماه است حقوق نگرفته اند و بیش از دو سال است پاداش پایان خدمت دریافت نکردند. اعضای هیأت علمی که قبل از سال 83 بازنشست شدند نیز در عسر وحرج هستند و استاد تمام دانشگاه دریافتی اش یک میلیون و پانصد هزار تومان است. در کنار این‌ها قرار بوده فرهنگیان بازنشسته متناسب با تورم و مناسب با شاغلین افزایش حقوق داشته باشند . این‌ها فرزندانشان به سن ازدواج رسیده اند اما کمترین پولی برای تهیه جهیزه ندارند در حالیکه برخی از این‌ها یارانه هایشان نیز قطع شده است. لذا باید تسهیلاتی به آن‌ها پرداخت شود.

وی با اشاره به حقوق کم بازنشستگان نیروهای مسلح به ویژه ارتش، نیروی انتظامی و سپاه گفت که برخی از امیران و سرداران این دو نهاد با مشکلات جدی مواجه هستند.

نماینده مردم کرمان با اشاره به ابتلای تعدادی از مردم حوزه انتخابیه خود به آنفلوآنزا و ضمن ابراز تسلیت به خانواده های درگذشتگان یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان و رفسنجان تلاش خود را انجام داده اند ، آقای وزیر م به کرمان آمده اند که ما از این بابت از ایشان تشکل می‌کنیم ضمن اینکه قرار بود دارو به سرعت در کرمان توزیع شود که امیدواریم امروز این کار صورت گیرد تا رفع نگرانی شود.


ویدیو مرتبط :
تذکر شقاهی نماینده مردم لردگان در مجلس نهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تذکر یک نماینده مجلس به ظریف در خصوص استفاده مکرر از واژه جعلی اسرائیل



تذکر نماینده مجلس به ظریف

تذکر یک نماینده مجلس به ظریف در خصوص استفاده مکرر از واژه جعلی اسرائیل

یک نماینده مجلس در تذکر کتبی به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص استفاده مکرر از واژه جعلی اسرائیل به جای رژیم غاصب صهیونیستی تذکر داد.

در پایان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تذکرات شفاهی و کتبی نمایندگان در صحن علنی قرائت شد.

بر این اساس محبی نماینده سنقر خطاب به وزرای صنعت و معدن و کشاورزی و معاون رئیس جمهور نسبت به نزول قیمت محصولات کشاورزی بخصوص قیمت گندم، نخود و تخمه آفتابگردان و همچنین پرداخت با تاخیر پول کشاورزان تذکر داد.

همچنین این نماینده خطاب به وزیر نیرو درباره تامین آب شرب سنقر و آب روستاهای این شهرستان و نیز خطاب به وزیر راه و شهرسازی به دلیل نبود اعتبار لازم برای پروژه های اصلی و بین استانی تذکر داد.

همچنین حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر خطاب به وزیر راه و شهرسازی درباره وعده قول‌هایی که نسبت به حل مساله مسکن مهر داده شده تذکر داد و خواستار تحقق وعده های داده شده در این جهت شد.

فلاحی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان خطاب به رئیس جمهور در خصوص برگزاری هرچه زودتر آزمون استخدامی با اولویت افراد بومی تذکر داد.


امیرآبادی نماینده مردم قم نیز در خصوص پیگیری جذب فاینانس برای راه‌آهن تهران- قم که مصوبه مجلس است و طرف چینی برای اجرایی کردن آن اعلام آمادگی کرده تذکر داد.

همچنین رحماندوست نماینده مردم تهران نیز خطاب به وزیر امور خارجه در خصوص استفاده مکرر از واژه جعلی اسرائیل بجای رژیم غاصب صهیونیستی تذکر کتبی داد./مهر