اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تدوین آیین‌نامه بیمه اجباری



اخبار,اخباراجتماعی,طرح بیمه رایگا


 اخبار اجتماعی - بندپی با اعلام آخرین اخبار از تعیین تعرفه‌های درمانی خبرداد
تدوین آیین‌نامه بیمه اجباری

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سازمان بیمه سلامت در طرح بیمه رایگان سلامت از اول اردیبهشت ماه امسال ثبت نام را آغاز کرده و تا امروز هفت میلیون و 300 هزار نفر در سامانه ثبت نام شده و از این تعداد پنج میلیون و 600 هزار نفر دفترچه دریافت کرده اند.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی صبح امروز در شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه احتماعی در کرمان اظهار کرد: استان کرمان در بخش بیمه سلامت همواره نوآور بوده و شاهد ابتکاراتی در این استان بوده‌ایم و ظرفیت این استان می‌تواند سازمان بیمه سلامت را در رسیدن به اهداف کمک کند.

وی افزود: می‌خواهیم زمینه ماندگاری روستائیان را در روستاها فراهم کنیم و طرح بیمه روستائیان و عشایر برای این است که این عزیزان را در بیمه اجتماعی مورد حمایت قرار دهد. بیمه درمان در پزشک خانواده و شهرهای زیر 20 هزار نفر آغاز شده بود.

در بحث بیمه روستائیان نتوانسته‌ایم خوب عمل کنیم
محسنی بندپی تصریح کرد: در بحث بیمه روستائیان نتوانسته‌ایم خوب عمل کنیم و جای کار در این بخش وجود دارد.

وی بیان کرد: در این شورا توان بالقوه‌ای وجود دارد که می‌توان این بحث‌ها را توسعه داده و ضعف‌ها را رفع کنیم. یکی از مهم‌ترین ضعف‌های وزارت تعاون، کمی دستمزد و مزایای کارکنان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: سلامت به عنوان حقوق اولیه و اساسی انسان‌ها و مطالبه به حق آحاد جامعه همیشه مطرح بوده و امروز یکی از شاخصه‌های ارزیابی موفقیت دولت‌ها در رفاه و به ویژه بحث تامین اجتماعی است.

سالها درمان و سلامت ما در حاشیه بود
وی افزود: سالها درمان و سلامت ما در حاشیه بوده و منابع مالی پایدار برای سلامت می‌تواند به عنوان یک دغدغه قابل طرح باشد و باید برای ادامه طرح تحول سلامت کشور، تلاش کنیم.

محسنی بندپی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت در طرح بیمه رایگان سلامت از اول اردیبهشت ماه امسال ثبت نام را آغاز کرده و تا امروز 7هفت میلیون و 300 هزار نفر در سامانه ثبت نام شده و از این تعداد پنج میلیون و 600 هزار نفر دفترچه دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی این کار ایران را به عنوان تجربه موفق اعلام کرد که در کشور اردن اجرا شود.

بیمه شدن کودکان خیابانی
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: هدف ما این است که هیچ فرد بدون دفترچه بیمه‌أای در ایران وجود نداشته باشد و ما حتی کودکان خیابانی را از طریق سازمان‌های مردم نهادی که با بهزیستی همکاری داشتند، تحت پوشش قرار داده و دفترچه دریافت کرده‌اند.

وی افزود: باید به علوم پایه و خدمات مشاوره‌ای بپردازیم که می‌توانند بسیاری از هزینه‌های اضافه سازمانهای بیمه‌گر را کاهش دهند.

محسنی بندپی بیان کرد: در استان کردستان یک میلیون نفر بیمه شده داشتیم که از این تعداد 850 هزار نفر بیمه شده قبلی و 150 هزار نفر بیمه شده جدید بود.

وی ادامه داد: در مرداد ماه امسال در بیمارستانهای این استان از 9000 پرونده، 3000 مورد مربوط به بیمه شدگان جدید بوده است و امکان برای افراد فاقد کار و بیمه به منظور دستیابی به خدمات درمانی فراهم شده است.

تجمیع منابع و سیاست گذاری نظام بیمه کشور در یک سازمان
محسنی بندپی اظهار کرد: طرحی را کلید زده‌ایم که تجمیع منابع و سیاست گذاری نظام بیمه کشور را در یک سازمان نهادینه کنیم و منابعی که دولت در اختیار نظام بیمه‌ای قرار می‌دهد، در یک جا تجمیع و برای 77 میلیون نفر جمعیت بسته خدمت بیمه‌ای به صورت عادلانه بهره مند شوند.

وی گفت: آیین نامه بیمه اجباری را تدوین کرده‌ایم و باید همه دفترچه دریافت کرده و هدف دیگر این است که جامعیت پوشش ما خدماتی به صورت یکسان برای 77 میلیون جمعیت باشد.

تعرفه گذاری ارزش نسبی خدمات پزشکی در کشور
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: تعرفه‌گذاری ارزش نسبی خدمات پزشکی در کشور نیز کار جدیدی دیگری است که برای استفاده بهتر از فضای فیزیکی و امکانات بهداشتی کشور است.

وی افزود: اینکه می‌گوییم، باید اطلاعات بیمه شدگان کشور در یک سامانه قرار بگیرد، از هم پوشانی بیمه‌ها جلوگیری می کند.

دولت هیچ کوتاهی در تامین منابع سلامت نخواهد کرد
وی افزود: وزارت تعاون مکلف شده افرادی که باید از یارانه و سبد غذایی و بیمه سلامت مجانی برخوردار شوند، شناسایی و در کنار آن به ارتقای بسته خدمت بیمه ای توجه داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: دولت قول داده در تامین منابع سلامت هیچ کوتاهی نداشته باشد و تلاش می کند با الحاق مواردی به مقررات مالی کشور، نظام سلامت از منابع مالی پایدار و دائم برخوردار باشد.

وی گفت: در آستانه برنامه ششم قرار داریم و باید شورا با نمایندگان مجلس جلساتی برگزار و بتوانیم احکام کلی و مفیدی در رفاه، تعاون، بیمه و غیره داشته باشیم.
 
اخباراجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
آیین نامه جدید بیمه شخص ثالث

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رفع بلا تكلیفی نرخ حق بیمه ها با ابلاغ آیین نامه ماده هشت بیمه شخص ثالث



 

 

رفع بلا تكلیفی نرخ حق بیمه ها با ابلاغ آیین نامه ماده هشت بیمه شخص ثالث

 

مدیر عامل بیمه آسیا گفت: بلا تكلیفی صنعت بیمه با ابلاغ آیین نامه ماده هشت قانون شخص ثالث كه مربوط به تعیین نرخ های حق بیمه در مقابل پوشش ها است رفع می شود.

'محمد علیپور' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان آنكه ماده مذكور جزء مواد اصلی محسوب می شود ، افزود: در نبود این آیین نامه، بسیاری از تعهدات این قانون به شركت های بیمه ای اضافه شده بود .

وی با بیان آنكه ،‌ این امر مشكلاتی را برای شركت های بیمه ای ایجاد كرده است ،‌ اظهارداشت: این در حالی است كه شركت های بیمه بدون اینكه حق بیمه ای محاسبه شده باشد باید بسیاری از تعهدات را انجام دهند.

به گفته مدیر عامل شركت بیمه آسیا ،‌ مجموعه بیمه هم اكنون درگیر این مشكل است و دولت با ابلاغ آن، این مشكل را حل می كند.

وی با بیان آنكه‌،‌ هر قانونی دارای نقاط قوت وكاستی هایی است، ‌گفت: این قانون دارای مواد زیادی است به نحوی كه در آن علاوه بر آنكه تساوی دیون زن و مرد دیده شده برخی از استثناتات بیمه شخص ثالث نیز برداشته شده است.

علیپور ادامه داد: در ازای این امر باید میزان حق بیمه شخص ثالث نیز در آن در ابتدا دیده می شد تا قانون كامل اجرایی شود و نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

به گفته وی ،‌هم اكنون این قانون به صورت ناقص اجرایی شده است كه با ابلاغ آ یین نامه ماده هشت این مشكل رفع می شود.

گفتنی است ؛ با ابلاغ قانون جدید بیمه شخص ثالث از دو سال و نیم پیش، كمیته‌ای متشكل از كارشناسان صنعت بیمه با تشریح آثارمفاد قانونی آن بربخش پرداخت خسارات؛ پیشنهادات خود را مبنی برافزایش 60 درصدی نرخ حق بیمه شخص ثالث با توجه به تثبیت آن طی سال‌های گذشته به شورای‌عالی بیمه ارائه كردند و به این ترتیب بسته پیشنهادی ماده 8 قانون بیمه شخص ثالث كه شامل تعرفه حق بیمه و نحوه تقسیط و تخفیف در حق بیمه موضوع این قانون با رعایت نوع و خصوصیات وسیله نقلیه و فهرست تخلفات حادثه‌ساز و ضریب خسارت این رشته بود برای اخذ موافقت به هیات دولت ارایه شد.

هر چند این بسته بیش از دو سال پشت درهای بسته ماند اما بالاخره چندی پیش 'جواد فرشباف ماهریان' رییس‌كل بیمه مركزی از ابلاغ قریب الوقوع آن خبرداده و گفت: رییس جمهور شخصا خواستارآماده شدن آیین‌‌نامه اجرایی آن تا قبل از شروع سال 90 شده است.... / تحلیل : ایرنا