اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تدریس واحد درسی- برنامه هسته ای ایران- در دانشگاه آمریکا



 

 

 

تدریس واحد درسی- برنامه هسته ای ایران- در دانشگاه آمریکا

 

دکتر کوتس می گوید : بعضی از دانشجویانی که به این کلاس می آیند می خواهند بعدها جذب ارتش آمریکا شوند ، برخی نیز می خواهند در سازمان های اطلاعاتی آمریکا کار کنند و بعضی دیگر نیز می خواهند به شغل های دیگری بروند.

یک دانشگاه در آمریکا برای ترم آینده تحصیلی واحد درسی  به نام " ایران و سلاح هسته ای " ایجاد کرده است.

به گزارش عصر ایران دانشکده علوم سیاسی دانشگاه مسیحی " آبیلن " تگزاس از بهار سال آینده برای دانشجویان علاقه مند به موضوع ایران و سیاست خارجی آمریکا واحدی درسی به نام ایران و سلاح هسته ای ایجاد کرده است.

بر اساس اعلام مقامات این دانشگاه این واحد درسی صرفا به موضوع هسته ای ایران نپرداخته و در کنار این موضوع به سیاست  داخلی ایران و شاخص های جامعه ایرانی همچون مذهب ، اقتصاد ، فرهنگ و جغرافیا را به دانشجویان علاقه مند تدریس می کند.

دکتر " نیل کوتس " استاد علوم سیاسی دانشگاه آبیلن و استاد معرفی شده برای تدریس واحد جدید درسی درباره ایران ،  درباره اهداف گنجاندن این واحد درسی در کلاس های دانشکده علوم سیاسی این دانشگاه می گوید : " این واحد درسی به دانشجویان ما شناختی عمیق از ایران و انگیزه های برنامه هسته ای این کشور می دهد".

دکتر کوتس از تمامی دانشجویان علاقه مند و به ویژه دانشجویان دوره لیسانس و فوق لیسانس دانشکده علوم سیاسی آبیلن دعوت کرده تا در این واحد درسی ثبت نام کرده و شناخت خود را از ایران و چالش ایالات متحده با تهران درباره برنامه هسته ای بالا ببرند.

وی می افزاید : " در هفت سال گذشته نگرانی بسیاری از کشورهای جهان از این موضوع بوده که ایران ممکن است به سلاح هسته ای دست یابد ، این نگرانی با این پیش فرض همراه بوده که ایران بزرگ ترین تهدید جهانی و بزرگ ترین حامی تروریسم بین المللی است ، این واحد جدید  در طی  یک ترم تحصیلی  وقت دارد تا  به تمامی این سوالات به طور عمیق پاسخ دهد".

این استاد دانشگاه می گوید  این واحد درسی به موضوعاتی چون نظام سیاسی حاکم بر ایران ،  توانمندی های نظامی این کشور ونیزاهداف و انکیزه های ایران از توسعه قابلیت نظامی – اتمی نگاهی ویژه دارد.

وی می گوید : " در پایان هر روز کلاس دانشجویان به این نتیجه می رسند که چرا ایران می خواهد به سلاح هسته ای دست یابد و باید در برابر این تهدید چه کرد ؟

دکتر کوتس با اشاره به سودمندی واحد درسی جدید  می گوید : " بعضی از دانشجویانی که به این کلاس می آیند می خواهند بعدها  جذب ارتش آمریکا شوند ، برخی نیز می خواهند در سازمان های اطلاعاتی آمریکا کار کنند و بعضی دیگر نیز می خواهند به شغل های دیگری بروند و بعضا کسانی هم هستند به دلیل علاقه مندی شان به منطقه خاورمیانه ، تروریسم ، سیاست خارجی آمریکا و تکثیر سلاح های هسته ای به این واحد درسی علاقه نشان می دهند".

"کانور بست " دانش آموخته علوم سیاسی از دانشگاه " ساکرامنتو " کالیفرنیا با اشاره به اینکه وی حتما در این کلاس ثبت نام خواهد کرد ، می گوید : " خیلی از واحدهای درسی ارایه شده در رشته علوم سیاسی بر پایه تئوری ها  هستند اما به نظر می رسد واحد درسی درباره ایران بیشتر بر مشکلات جاری  در زمینه عاری سازی جهان از سلاح هسته ای تمرکز دارد و از این نظر می تواند مفید باشد.

گفتنی است که دانشگاه مسیحی آبیلن  تگزاس یک دانشگاه خصوصی است که از سال 1906 ( 1285) تاسیس شده است . این دانشگاه در 67  رشته در دوره لیسانس ،  25 رشته در دوره فوق لیسانس و در یک رشته در سطح دکترا به پذیرش دانشجو می پردازد..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
سخنرانی نتانیاهو در آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست آمریکا از هند برای میانجیگری در برنامه هسته ای ایران



درخواست آمریکا از هند برای میانجیگری در برنامه هسته ای ایران 

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه درباره درخواست آمریکا از هند برای ˈقانع کردن ایران برای بازگشت به میز مذاکراتˈ گفت: این درخواست حاکی از استیصال آمریکایی ها در پاسخ به پیشنهادات منطقی و سازنده جمهوری اسلامی ایران است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ˈسید عباس عراقچیˈدر گفت و گو با  ایرنا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات روز پنجشنبه ˈویلیام برنزˈ معاون وزیر امور خارجه آمریکا در جریان دیدارش از هند و درخواست برای میانجی گری دهلی نو در مذاکرات میان ایران با گروه 1+5 افزود: در جریان سفر به هند، آخرین تحولات مربوط به موضوع هسته ای را برای طرف هندی توضیح دادم.

عضو تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 افزود: در این سفر تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصولی که دارد، پیشنهادات و راه حل های مشخصی را با عنایت به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی- در حرمت آزمایش، تولید، استفاده و ذخیره تسلیحات هسته ای- و همچنین اصول اعتقادی و راهبردی اسلامی به طرف مقابل ارائه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ماهیت فعالیت های هسته ای ایران کاملا صلح آمیز است، اظهار داشت: منتظر پاسخ گروه 1+5 به پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران هستیم که می تواند راه حلی معقول و عادلانه برای برون رفت از این مساله باشد.

معاون وزیر امور خارجه به سفر ˈویلیام برنزˈ به دهلی نو اشاره کرد و گفت: گویا این عادت دیپلماتیک آمریکایی ها شده است که تحرکات جمهوری اسلامی ایران را رصد کرده و بلافاصله بعد از سفر مقامات ایرانی به هر کشوری، به آنجا می روند و اقداماتشان را توجیه می کنند.

استقبال از نقش آفرینی کشورهای مختلف به منظور آشنا کردن 1+5 با دیدگاه های ایران

عراقچی در عین حال افزود: تهران از نقش آفرینی هر کشوری که به یک حل و فصل مسالمت آمیز و دیپلماتیک و برون رفت از فضای کنونی در مذاکرات ایران و گروه 1+5 کمک کند و بتواند طرف مقابل را با دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران آشنا کند، استقبال می کند.

عضو تیم مذاکره کننده ایران با گروه 1+5 گفت: فکر نمی کنم درک وضعیت موجود و پاسخ به پیشنهادات منطقی جمهوری اسلامی ایران کار چندان سختی باشد که آمریکایی ها عاجز از انجام آن باشند.

وی تصریح کرد : راه برای انجام مذاکرات باز است و ما پیشنهادات منطقی و سازنده به طرف مقابل پیشنهاد کرده ایم و این طرف مقابل است که باید تصمیماتی سازنده و راهگشا بگیرد.

تفاهم و اشتراک نظر ایران و هند درباره مسائل منطقه ای

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات و نتایج سفرش به دهلی نو و گفت و گو با مقامات هندی گفت: سفر بنده، سفر مهمی بود که در مقطع زمانی مهمی انجام شد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه با بیان اینکه روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای در دستور کار مذاکراتش در سفر به هند قرار داشته است ، افزود: در راس مسائل مورد مذاکره موضوع افغانستان و تحولاتی که قرار است پس از سال 2014 – خروج نیروهای خارجی از افغانستان- در این کشور شکل بگیرد، بود.

این دیپلمات ارشد ایرانی در این رابطه افزود: طبعا سوالات و نگرانی های مشترکی بین جمهوری اسلامی ایران و هند در رابطه با آینده افغانستان وجود دارد و تبادل نظر خوبی با مقامات هندی داشتیم و اشتراکات فراوانی در این رابطه داریم.

وی لزوم همکاری برای پیشبرد اهداف جنبش غیرمتعهدها در طول ریاست سه ساله ایران بر این جنبش، اصلاح ساختار سازمان ملل متحد، موضوع حقوق بشر، تروریسم، و بالاخره مساله فعالیت های هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران از جمله دیگر موضوعاتی اعلام کرد که درباره آنها با مقامات هندی مذاکره کرده است.

معاون وزیر امور خارجه گفت: در سفر به هند همچنین روابط دوجانبه ایران و هند در ابعاد مختلف مورد بررسی واقع شد و طرفین بر لزوم تقویت و گسترش این روابط در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کردند.

ˈسیدعباس عراقچیˈ هفته گذشته به منظور شرکت در دهمین دور ازگفت وگو های راهبردی ایران و هند به دهلی نو سفر کرده بود./ایرنا