اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تدریس زبان فارسی در مدارس اسرائیل!


سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی معروف به "امان" از وزارت آموزش این رژیم خواست آموزش زبان فارسی را به عنوان یک ماده درسی در مدارس این رژیم تدریس شود.

"دافنه لیلال" گزارشگر شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) که از کمبود نیروی انسانی رنج می‌برد، از وزارت آموزش این رژیم خواست آموزش زبان فارسی را به عنوان یک ماده درسی و از همان پایه اول در مواد درسی این رژیم جای دهد.

گزارشگر شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود گفت که این پیشنهاد سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با استقبال وزارت آموزش و پرورش این رژیم مواجه شده است.

اولین شهری که با ایده اموزش زبان فارسی در مدارس موافقت کرد، شهر بئر السبع بود که حرکت بزرگی را برای آموزش زبان فارسی آغاز می‌کند و اگر این طرح با موفقیت مواجه شود، در سراسر رژیم صهیونیستی به اجرا در می‌‌آید.

قرار است، این رشته در دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی هم تدریس شود و فارغ التحصیلان این رشته مستقیماً به استخدام امان درخواهند آمد؛ البته این استخدام اختیاری خواهد بود؛

اما کسانی که به عنوان کارشناس زبان فارسی وارد امان شوند از امتیازات بسیاری برخوردار خواهند شد، چون این افراد خواهند توانست مشکلات اساسی بسیاری را که طی سال‌های اخیر به دلیل عدم آشنایی با زبان فارسی در دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی از جمله امان به وجود آمده رفع کنند.

منبع: مشرق




ویدیو مرتبط :
دلیل آموزش زبان فارسی از مقطع ابتدایی در مدارس اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصوبه سنای آلمان: تدریس زبان فارسی در کنار انگلیسی و فرانسوی در مدارس



 اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی  ,   سنای فدرال آلمان

سنای فدرال آلمان در مصوبه‌ای اعلام کرد، زبان فارسی به عنوان یک واحد درسی در مدارس این کشور در کنار زبان‌های فرانسوی و انگلیسی تا سطح دیپلم دبیرستان به رسمیت شناخته شد.

سنای فدرال آلمان در مصوبه‌ای اعلام کرد، زبان فارسی به عنوان یک واحد درسی در مدارس این کشور در کنار زبان‌های فرانسوی و انگلیسی تا سطح دیپلم دبیرستان به رسمیت شناخته شد.

به گزارش  انتخاب ، با تصویب این طرح، از این پس زبان فارسی در تمام ایالت‌های آلمان در برنامه درسی مدارس دولتی (بنا به درخواست دانش‌آموز برای زبان دوم) گنجانده خواهد شد و دانش‌آموزان حق انتخاب یادگیری این رشته را در مدارس دارند.

همچنین به گفته  وزیر آموزش ایالت مکلنبورگ فورپومن٬ قرار است برنامه‌ای  به نام «طرح زادگاه یا وطن» برای کودکان در این ایالت اجرا شود که  این طرح به منظوراحیای روحیه و حس تعلق بیشتر به وطن، با هزینه‌ای بالغ بر ۶/۵ میلیون یورو حمایت خواهد شد. در این طرح علاوه بر ساخت و تجهیز موزه باستان‌شناسی برای دانش‌آموزان و کودکان٬ قرار است از کلاس هفتم٬ علاوه بر زبان‌های فرانسه ٬ انگلیسی و فارسی٬  واحدهای درسی دیگری مانند بهداشت و سلامت، گویش «پلات دویچ» که لهجه‌ای محلی در شمال آلمان است نیز برای علاقمندان ارایه شود.

تا پیش از این افرادى  كه از كلاس هفتم به بعد وارد آلمان می‌شدند و در كشورشان زبان خارجه نداشته‌اند می‌توانستند در امتحانات غیر آلمانی که به صورت آزاد و سالانه اجرا می‌شود و تا مقطع دیپلم ادامه می‌یابد، شرکت کنند. اما دانش آموزانى كه در آلمان دبیرستان را آغاز كرده بودند حق استفاده از این ماده تبصره قانونی را نداشتند.