اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تداوم ورود غیرقانونی پاکستانی ها به ایران


ورود غیرقانونی اتباع پاکستانی به ایران از طریق مرزهای جنوب غربی پاکستان و متعاقب آن، بازداشت مکرر این افراد در خاک ایران از سوی مرزبانان جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه اردو زبان 'نوای وقت' چاپ شهر 'لاهور' در شرق پاکستان امروز شنبه گزارش داد: مسوولان مرزی ایران دستکم 37 نفر از اتباع بازداشت شده پاکستانی را در منطقه مرزی 'تفتان' (پایانه مرزی میرجاوه) به نیروهای امنیتی پاکستان تحویل دادند.

این روزنامه به نقل از مقامات مرزی پاکستان در جنوب غربی ایالت بلوچستان نوشت که اتباع باداشت شده، کارگرانی هستند که به دلیل نداشتن مدارک مربوط به سفر، در ایران دستگیر شده اند. این افراد قصد داشتند از طریق مسیرهای زمینی و از راه ایران، خود را به به کشورهای اروپایی برسانند.

مهاجرت غیرقانونی اتباع پاکستانی به ایران همواره مشکلاتی را برای دو کشور ایجاد کرده و گاهی مهاجرتهای غیرقانونی از مسیرهای خطرناک یا وسیله هایی غیرایمن، سبب شده است این افراد جان خود را از دست بدهند.

رسانه های پاکستان ماه گذشته از غرق شدن یک قایق تندرو حامل 11 مهاجر غیرقانونی در آبهای نزدیک سواحل مرزی ایران و پاکستان در محدوده ایالت بلوچستان در جنوبی غربی پاکستان و جان باختن تمام سرنشینان آن خبر دادند.

همه ساله تعداد زیادی از اتباع پاکستان که سعی می کنند به طور غیرقانونی وارد ایران شوند، از سوی نیروهای مرزبان ایران دستگیر و اغلب به کشورشان بازگردانده می شوند.

بیکاری و مشکلات عدیده اقتصادی در پاکستان از مهمترین دلایل مهاجرتهای غیرقانونی اتباع این کشور محسوب می شود.

این مهاجران غیرقانونی پس از ورود به ایران، معمولا سعی می کنند تا خود را به مرز ترکیه برسانند و از طریق ورود غیرقانونی به ترکیه و سپس یونان، خود را به اروپا برسانند اما در بیشتر موارد در خاک ایران یا ترکیه گرفتار نیروهای مرزبان و پلیس می شوند.


ویدیو مرتبط :
ورود غیرقانونی طرفدار المان به زمین در فینال جام جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری نیروهای آمریکایی هنگام ورود به ایران



 


دستگیری نیروهای آمریکایی هنگام ورود به ایران

 

 

 تعداد 7 تن از نیروهای آمریکایی به همراه دو ایرانی که قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران از مرز کوهک شهرستان سراوان را داشته اند با هوشیاری عوامل مرزبانی شناسایی و دستگیر شده اند.

سایت روزنامه اصولگرای جوان نوشت: اخیرا تعدادی از نیروهای آمریکایی که قصد ورود به مرزهای جمهوری اسلامی ایران را داشته اند، هنگام ورود توسط نیروهای مرزبانی دستگیر شده اند.

 

گفته می شود دو ایرانی همراه با نیروهای آمریکایی هنگام دستگیری موفق به فرار شده اند.../جوان آنلاین