اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تداوم هوای گرم و شرجی در خوزستان


مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم شرجی و دمای بالا در استان تا سه روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به این وضعیت جوی توصیه می شود که بیماران قلبی تنفسی و کودکان حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

خبرگزاری ایرنا: مدیرکل هواشناسی خوزستان از تداوم شرجی و دمای بالا در استان تا سه روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به این وضعیت جوی توصیه می شود که بیماران قلبی تنفسی و کودکان حتی الامکان از منزل خارج نشوند.
 
کوروش بهادری اظهار کرد: جریانات جنوبی باعث شده که بیشتر نقاط خوزستان با پدیده شرجی روبه رو باشد.

وی افزود: صبح امروز رطوبت هوا در ماهشهر و شادگان به 92 درصد، اهواز 87 درصد، آبادان 86 درصد، دزفول 83 درصد و آغاجاری به 73 درصد رسیده است.

بهادری اضافه کرد: آنچه جالب توجه است اینکه شهرهای شمالی و شرقی نیز با پدیده شرجی روبه رو بودند و شوشتر 75 درصد و بهبهان 77 درصد رطوبت داشت.

وی گفت: پیش بینی می شود که جریانات گرم و مرطوب با شدت و ضعف تا سه روز آینده در استان ادامه داشته باشد.

بهادری اظهار کرد: روز گذشته آبادان با حداکثر دمای 50 درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را داشت و حداکثر دمای اهواز نیز به 48 درجه سانتیگراد رسید و حداقل دمای هوا در استان صبح امروز در دهدز با 27 درجه سانتیگراد اتفاق افتاد.

به گفته وی دمای هم اینک اهواز 36 درجه سانتیگراد و رطوبت 72 درصد است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: رطوبت زیاد باعث تعدیل دما می شود و در صورتی که شرجی اتفاق نمی افتاد دمای بیش از 50 درجه را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: البته یکی از پارامترهای افزایش 'دمای احساسی' به نسبت 'دمای واقعی' میزان رطوبت است و رطوبت بالا باعث می شود دمای احساسی نیز بیشتر شود، به طوری که اکنون در اهواز مردم دمای بیش از 48 درجه را احساس می کنند.

بهادری تاکید کرد: با توجه به وضعیت جوی استان توصیه می شود که بیماران قلبی تنفسی و کودکان حتی الامکان از منزل خارج نشوند.


ویدیو مرتبط :
هوای گرم و شرجی کار ما را سخت کرده بود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آسمی ها در هوای شرجی، خانه بمانند



 

 

آسم

 

 

به دلیل این كه تنفس و دفع حرارت از بدن در هوای شرجی مشكل تر است، به افراد مبتلا به آسم و بیماری های زمینه ای توصیه می شود در چنین شرایطی از منزل خارج نشوند.

دكتر حشمت الله توكلی افزود: زمانی كه رطوبت هوا افزایش می یابد، دفع حرارت بدن از طریق پوست به سختی انجام می شود و در نتیجه در چنین شرایطی میزان تنفس و فعالیت قلب افزایش می یابد.

وی افزود: همچنین به علت رطوبت بالای هوا و كاهش اندك میزان اكسیژن هوا، تنفس دشوار شده و احساس می شود هوا سنگین است.

توكل تصریح كرد: با توجه به این كه میزان مقاومت كودكان و افراد مسن در هوای شرجی كمتر است، به این افراد توصیه می شود تا حد امكان در روزهای شرجی در منزل بمانند و در صورت اجبار برای خروج از منزل سعی كنند مایعات مصرف كنند تا بدن آنها دچار كمبود مایعات نشود.

این متخصص داخلی اضافه كرد: همچنین به افراد مبتلا به بیماری قلبی و بیماری های زمینه ای نیز توصیه می شود تا حد امكان در هوای مرطوب از منزل خارج نشوند، چون هوای شرجی می تواند موجب تشدید علائم در افراد مبتلا به آسم شود..../تحلیل: جام جم