اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تداوم مسمومیت دانشجویان در شیراز



اخبار,اخباراجتماعی,مسمومیت غذایی

در حالیکه علت مسمومیت دانشجویان دانشگاه شیراز، عفونت میکروبی اعلام شده است، قائم مقام این دانشگاه، تداوم یک‌هفته‌ای این مشکل را تامل برانگیزی دانست.

علی‌اکبر صفوی، قائم مقام دانشگاه شیراز در گفت و گو با ایسنا، گفت: معمولا مسمومیت غذایی، بیش از دو یا سه روز نباید تداوم داشته باشد حال آنکه مشکل حادث شده برای دانشجویان این دانشگاه، بیش از یک‌هفته تداوم داشته است.

وی گفت: از یکشنبه 10 اسفند تا امروز دوشنبه 18 اسفند، قریب به 310 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شیراز با علائمی مشترک مانند اسهال، دل درد، سرگیجه و به مسئولان دانشگاه مراجعه و با تدابیر اندیشده شده به مراکز درمانی اعزام شده‌ یا در محل دانشگاه درمان شده‌اند.

صفوی تصریح کرد: اگر این مشکل ناشی از هرگونه مسمومیت ناشی از خطای اتفاقی بود، قاعدتا باید ظرف یک یا دو روز به اتمام می‌رسید، اما این مشکل ادامه داشته و این اتفاقی کاملا مشکوک است.

قائم مقام دانشگاه شیراز گفت: بر اساس گزارش مرکز بهداشت که از آب مصرفی و غذای مورد استفاده دانشجویان و کارکنان نمونه گیری کرده، عامل بیماری یک نوع میکروب بوده که می‌تواند به طریق مختلف انتقال پیدا کند.

صفوی با تأکید بر اینکه این موضوع صرفا ارتباطی به نوع غذا نداشته، تصریح کرد: حتی کسانی که از غذای سلف سرویس استفاده نکرده، دچار مشکل شده‌اند.

وی ادامه داد: علی‌رغم اینکه بخشی از کارکنان و مدیران دانشگاه هم از غذاها استفاده می‌کنند اما هیچ مورد ابراز بیماری در غیر دانشجویان مشاهده نشده است.

قائم مقام دانشگاه شیراز همچنین با بیان اینکه از هفته گذشته تاکنون به تدریج 100 دانشجوی دختر و پسر در بیمارستان‌های شیراز بستری شده‌اند، گفت: در حال حاضر تنها یک دانشجو بستری است.

صفوی ضمن عذرخواهی به‌واسطه مشکل به وجود آمده، بیان کرد: دانشگاه شیراز تمام تمهیدات لازم برای بررسی دقیق علت و نحوه شیوع این بیماری را در دستور کار قرار داده و رسما از مراجع ذی صلاح می‌خواهد که این موضوع را به جدیت دنبال کنند.


  اخبار اجتماعی  - ایسنا 


ویدیو مرتبط :
دانشجویان قشقایی-دانشگاه شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام علت مسمومیت غذایی دانشجویان خوابگاهی علوم پزشکی تهران



اخبار ,اخبار دانشگاه ,مسمومیت دانشجویان خوابگاهی علوم پزشکی تهران

 

اخبار دانشگاه - اعلام علت مسمومیت غذایی دانشجویان خوابگاهی علوم پزشکی تهران

نظر کارشناسی در خصوص مسمومیت غذایی تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در تاریخ 27 خردادماه اعلام شد

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، پیرو مسمومیت گروهی از دانشجویان در برخی خوابگاه های دانشجویی دانشگاه، با دستور رییس دانشگاه، مقرر شد، معاونت بهداشتی و حراست دانشگاه نیز در این خصوص بررسی های لازم را به عمل آورند.

بر اساس این گزارش، بدنبال مراجعه و بازدید کارشناسان مذکور از آشپزخانه مرکزی و سلف سرویس های دختران و پسران دانشکده پزشکی موارد ذیل اعلام گردید:

1- آشپزخانه مرکزی دانشجویان به لحاظ فیزیکی، نیروی انسانی و مواد اولیه فاقد هرگونه مشکل بهداشتی می باشد.

2- بر اساس نمونه گیری ها و بررسی کارشناسی انجام شده، سلف سرویس پسران دانشکده پزشکی بدلیل عوامل محیطی و انسانی، طی ساعاتی از زمان توزیع غذا و به احتمال قوی در یکی از ظروف توزیع دسر غذا، دچار آلودگی بوده و همین موضوع باعث مسمومیت تعدادی از دانشجویان شده است.

این گزارش می افزاید، بدنبال مسئله فوق و با توجه به حساسیت تامین غذای دانشجویان، از سوی رییس دانشگاه مجوز مناقصه محدود برای انتخاب پیمانکار تغذیه صادر گردید، که مراحل اجرایی آن به زودی نهایی خواهد شد.

ضمناً مقرر شد در خصوص بهسازی فضای سلف سرویس مرکزی پسران نیز بررسی کارشناسی به عمل آید، که بدنبال موافقت رییس دانشگاه و تامین اعتبارات لازم، مراحل اجرایی این پروژه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال از روز پنج شنبه 26 تیرماه آغاز گردیده است. 

اخبار دانشگاه - ایسنا