اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تدارک شب عیدی گالری‌ های تهران


اغلب گالری‌ها و مراکز فرهنگی تهران، برنامه‌های متنوعی را برای شب عید هنردوستان تدارک دیده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: اغلب گالری‌ها و مراکز فرهنگی تهران، برنامه‌های متنوعی را برای شب عید هنردوستان تدارک دیده‌اند.

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد نشان در نخستین نمایشگاه انفرادی خود با نام «در خیال هور»، 17 عکس از مردم و طبیعت یکی از روستاهای جنوب کشور را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه از 16 تا 21 اسفند ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره 34 برگزار می‌شود.

آثار کودکان در فرهنگسرای اندیشه

مسعود احمدی در نمایشگاهی آثار نقاشی 25 هنرجوی 7 تا 12 ساله خود را به نمایش گذاشته‌ است. این آثار محتوای مخصوصی ندارد و آن‌ها موضوع نقاشی خود را خودشان انتخاب کرده‌اند. در این نمایشگاه آثار آبستره‌ی کودکان هم دیدنی است! ‌ این نمایشگاه از 17تا 22 اسفند ماه از ساعت 10 تا 19 در فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی - تقاطع خیابان شهید قندی – روبه‌روی باشگاه پیام - بوستان هلال احمر در جریان است.

خط‌نقاشی‌ برای کودکان سرطانی

بابک رشوند تازه‌ترین آثار نقاشی‌خط خود را به نمایش می‌گذارد. در نمایشگاه او شش تابلوی نقاشی‌خط با تکنیک اکریلیک روی بوم قرار دارد و عواید فروش آن‌ها به کودکان سرطانی «محک» و «دهش پور» تعلق می‌گیرد. این نمایشگاه از 16 تا 21 اسفند ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا کوچه چهارم، شماره 11 در جریان است. گالری سیحون دوشنبه‌ها تعطیل است.

طلا و جواهرات در سالن حجاب

حمیدرضا علی‌مردانی در نمایشگاهی آثار طلا و جواهرش را به نمایش گذاشته است. در این نمایشگاه امروز 16 اسفند ماه،‌ کارگاهی هم برای آموزش طلا و جواهرسازی هنرجویان تدارک دیده شده است.

این نمایشگاه از 10 تا 18 اسفند ماه در ساعت 10 تا 21 در سالن حجاب (مرکز آفرینش های فکری) واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب برقرار است.

ابیات مولانا و حافظ بر دیوارهای شفق

مسعود فضل‌اللهی حدود 40 اثر نقاشی‌خط را که شامل ابیات خوش‌نویسی شده با رنگ روغن است، به نمایش گذاشته‌ است. بعضی از این ابیات بر روی ورقه‌های طلایی نوشته شده‌اند و بعضی دیگر که رنگ‌های متنوعی دارند، سایه خورده‌اند. این نمایشگاه از 13 تا 19 اسفند ماه، از ساعت 8 تا 18 در فرهنگسرای شفق واقع در خیابان یوسف آباد، خیابان بیست‌ویکم، بوستان شفق بر قرار است. بخش گالری فرهنگسرای شفق جمعه‌ها تعطیل است.

رویای بهار در افرند

گالری افرند با افتتاح نمایشگاه «رویای بهار» با ارائه آثاری از هنرمندانی مانند هانیبال الخاص، ثمیلا امیرابراهیمی، محمدرضا ایزدخواه، سروژ بارقسیان، سیما بینا، حمید پازوکی، ژازه طباطبایی، حسینعلی ذابحی، باسم رسام، مجتبی سیادتی، امیر شلمانی، ترانه صادقیان، مهرداد طلادار، لئون کهن، ناصر محمدی، سوسن قائم‌مقام، مرضیه قره‌داغی، کامیار مشعوف، علی ندایی، اکبر نیکان‌پور، گیزلا وارگاسینایی، محسن وزیری مقدم و رضا هدایت به نمایش گذاشته خواهد شد. ، آخرین نمایشگاه خود در سال جاری را برگزار می‌کند. این نمایشگاه از 16 تا 23 اسفند ماه از ساعت 16 تا 20 در گالری افرند واقع در یوسف‌آباد، جهان‌آرا، خیابان نوزدهم (جلال حسینی)، شماره 48 برقرار است.

چرخ کبود در ساربان

نمایشگاه «زیر چرخ کبود» که حاوی خط‌نقاشی‌های احمد آریامنش ،است از دوم تا 29 اسفند از ساعت 16 تا 20 در گالری ساربان خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی(مهناز)، کوچه مهماندوست، جریان دارد. در این نمایشگاه 15 تابلوی نقاشی‌خط با ابعاد 120*120 نمایش داده می‌شوند. تابلوهای این نمایشگاه به روابط اجتماعی انسان‌ها اشاره دارد و اینکه بازخورد اعمال هر کس در نهایت به خودش برمی‌گردد. گالری ساربان سه‌شنبه‌ها تعطیل است.

طبیعت با آبرنگ در گالری والی

وثوق‌احمدی که از شاگران استاد صنعتی بوده است، تازه‌ترین تابلوهای طبیعت خود را که با تکنیک آبرنگ و با موضوع طبیعت کشیده شده‌اند در گالری والی به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه از 16 تا 23 اسفند ماه در ساعت 16 تا 20 در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 در جریان است. گالری والی به جز افتتاحیه‌ها روزهای جمعه تعطیل است.


ویدیو مرتبط :
تهران در تدارک استقبال از دریادلان دست بسته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تدارک گالری‌ ها در هوای پاییزی تهران


گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوعی از آثار تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران با برپایی نمایشگاه‌های متنوعی از آثار تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

همزمان با پنج سالگی خانه‌ی هنر (آرت سنتر) و افتتاح دومین مرکز آن در دزاشیب، نمایشگاهی از آثار هانیبال الخاص در آنجا برپا می‌شود. این نمایشگاه 18 مهرماه ساعت 16 افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان تا 27 آبان‌ماه می‌توانند از آثار الخاص در این مجموعه به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، باغ انجمن خوشنویسان ایران دیدن کنند.

خانه هنرمندان ایران

عکس‌های شاهین آزما از فیلم «ماهی و گربه» همزمان با اکران عمومی این فیلم در قالب سینمای هنر و تجربه، در گالری پاییز خانه هنرمندان ایران به‌نمایش گذاشته شده است. این عکس‌ها تأثیر شخصی و برداشت آزاد شاهین آزما از این فیلم است و به فضای اثیری و اکسپرسیونیسم جاری در فیلم که تاریخ سینمای ایران کمتر با آن مواجه بوده، وفادار بوده است.

نمایشگاه عکس‌های شاهین آزما با عنوان «ماهی و گربه» از 14 تا 18 مهرماه هر روز از ساعت 13 تا 20 در گالری پاییز خانه هنرمندان به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، میزبان علاقه‌مندان است.

«جهش در زمان» شامل عکس‌های مطبوعاتی آلمان قبل و بعد از جنگ جهانی عنوان دو نمایشگاهی است که در هفته فرهنگی آلمان، جمعه 11 مهر در نگارخانه‌های بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران و با حضور سفیر آلمان و مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

همزمان با این نمایشگاه‌ها، نمایشگاه گروهی عکس با موضوع پرتره‌ نیز از آثار هنرمندان ایرانی که در کارگاه آندرئاس رست، هنرمند عکاس و کیوریتور این نمایشگاه‌ها شرکت داشته‌اند، در نگارخانه نامی این مجموعه افتتاح ‌شد.

نمایشگاه عکس «جهش زمان» و برنامه‌های دیگر مربوط به هفته فرهنگی آلمان در ایران تا 17 مهرماه در خانه هنرمندان ایران دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه‌ و برنامه‌ها از ساعت 11 تا 20 مراجعه کنند.

نگارخانه شهر کتاب فرشته


عکس‌های لیلا جوینده که تصاویر متفاوتی از فضاهای متروک است در نمایشگاهی با عنوان «پنج دقیقه مانده به دیروز» در نگارخانه‌ی شهر کتاب فرشته روی دیوار رفته است. در این نمایشگاه 14 عکس رنگی در ابعاد ۵۰×۷۰ و ۱۰۰×۷۰ سانتی‌متر از مکان‌ها و فضاهایی که توسط انسان‌ها رها شده و متروک هستند به‌نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه «پنج دقیقه مانده به دیروز» از 11 تا 25 مهرماه هر روز از ساعت 14 تا 21 در نگارخانه‌ی شهر کتاب فرشته به نشانی تهران، میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصودبیک)، نرسیده به چهارراه حسابی، شماره‌ی 32 میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

گالری کمال‌الدین بهزاد

گالری کمال‌الدین بهزاد میزبان نمایشگاهی از عکس‌های مژگان ملکی است. در نمایشگاه «اینجا بدون من» 14 قطعه از عکس‌های رنگی که به‌صورت فتومونتاژ طراحی شده‌اند به‌نمایش گذاشته شده است. «صندلی» سوژه مشترک تمام این عکس‌هاست.

این نمایشگاه از 14 تا 18 مهر در گالری کمال‌الدین بهزاد به نشانی بلوار کشاورز، نبش خیابان 16 آذر، شماره 316 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری الهه


مرتضی متقی آثار تجسمی خود را با مضمون جنگ و تأثیر آن بر انسان‌های عصر حاضر به‌نمایش گذاشته است. در نمایشگاه «جنگ؛ کابوس سیاه» 10 تابلو با موضوع جنگ و تأثیر آسیب‌های روانی در شکل‌گیری هویتی متأثر از آن به‌نمایش گذاشته شده‌اند. آسیب‌هایی که مانند کابوسی سیاه در ذهن انسان، از نسلی به نسل دیگر منتقل و به میراثی برای نسل فردا تبدیل می‌شوند.

نمایشگاه این هنرمند از 11 تا 20 مهرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «الهه» به نشانی خیابان آفریقا، انتهای خیابان گلفام، سمت راست، اولین بن‌بست، بن‌بست امینی، شماره‌ی 3 میزبان علاقه‌مندان است.

گالری مدرن الهیه


کارگردان فیلم «شیفته» مجموعه‌ای از آثار نقاشی خود را در نمایشگاهی با عنوان «زن، انار، گربه» به‌نمایش گذاشته است. محمدعلی سجادی در این نمایشگاه 30 تابلو که حاصل تجربه‌ی او در دو مجموعه‌ی «سیاوشان» و «جمشیدشاه» است را روی دیوار برده است. در این کارها که از بازنمایی‌های فراواقع‌گرایانه تا آثار استیلیزه هستند، از رنگ‌های تیره و روشن استفاده شده است و گاهی به نگاره‌های ایرانی نزدیک می‌شوند.

نمایشگاه «زن، انار، گربه» روز جمعه، 11 مهرماه در گالری مدرن الهیه به نشانی بزرگراه مدرس، ابتدای آفریقای شمالی، مرکز تجاری مدرن الهیه افتتاح شد و تا 18 مهرماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری آرته


فرزانه قدیانلو منتخبی از پروژه‌ی مستند عکاسی خود را با موضوع «زندگی خانوادگی» به‌نمایش گذاشته است. در نمایشگاه «پنج‌شنبه‌ها» 50 قاب عکس رنگی که منتخبی از یک پروژه‌ی مستند خانوادگی است روی دیوار رفته است. خانواده و اطرافیان عکاس سوژه‌های این پروژه هستند و چون معمولا در روزهای پنج‌شنبه اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند، نام این پروژه را «پنج‌شنبه‌ها» گذاشته شده است. در واقع این عکس‌ها در دورهمی‌های خانوادگی گرفته شده است.

این نمایشگاه از 11 تا 17 مهر ماه در گالری «آرته» به نشانی میدان ونک، خیابان ملاصدرا، بزرگراه کردستان جنوب، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی‌خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، شماره‌ی ۳ برپاست.

فرهنگسرای ابن‌ سینا

آثار طراحی‌خط یک هنرمند در نمایشگاهی با عنوان «ترنم باران» در فرهنگسرای ابن‌ سینا به‌نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه که به‌مناسبت عید غدیر برگزار می‌شود، 110 اثر از اسماء حضرت علی (ع) و «بسم‌الله» روی دیوار می‌رود.

این نمایشگاه از 19 تا 23 مهرماه در گالری شماره‌ی یک فرهنگسرای نیاوران به نشانی شهرک قدس، فاز یک، خیابان ایران‌زمین شمالی میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری پردیس ملت

گالری پردیس ملت از 18 مهر ماه میزبان نمایشگاه پنجمین دوسالانه‌ی نقاشی دامون‌فراست. این نمایشگاه که با همکاری موسسه‌ی تصویر شهر برگزار می‌شود تا دوم آبان ماه ادامه خواهد داشت.

گالری پردیس ملت در خیابان ولیعصر، بزرگران نیایش، روبه‌روی بزرگراه کردستان واقع است.

موزه هنرهای معاصر فلسطین

موزه هنرهای معاصر فلسطین میزبان نمایشگاه آثار برگزیده نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس است. این نمایشگاه از 8 تا 28 مهرماه در این موزه به نشانی خیابان بزرگمهر، خیابان برادران مظفر میزبان علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه آثار تجسمی «رهایی» با موضوع غزه که توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فرهنگسرای نیاوران برپا شده تا 21 مهر در گالری‌های فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه‌مندان است.

گالری نگاه

آثار نقاشی اوژن شیراوژن با موضوع «زن» در گالری «نگاه» به‌نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه 14 تابلوی نقاشی که بیشتر آن‌ها با تکنیک رنگ روغن کار شده و برخی هم ترکیب مواد هستند، روی دیوار قرار می‌گیرند. این آثار ابعاد مختلفی دارند و به‌صورت فیگوراتیو و پرتره‌ی زنان کار شده‌اند.

نمایشگاه این هنرمند از 10 تا 29 مهر ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری «نگاه» به نشانی لواسان، ابتدای بلوار اصلی، خیابان شکوفه، خیابان نگار، کوچه گلزار، شماره ۳۲ برپاست. گالری «نگاه» شنبه‌ها تعطیل است.

نگارستان آن

نازگل انصاری‌نیا در نمایشگاه انفرادی حجم و چیدمان خود، به موضوع تغییرات سال‌های اخیر تهران در زمینه‌ی معماری و فضای شهری پرداخته است. نمایشگاه «پوست انداختن» شامل دو مجموعه کار است که بین سال‌های 1391 و 1393 تولید شده‌اند. این دو مجموعه با نام‌های «ساخت و پرداخت» و «پوسته» به‌نمایش گذاشته می‌شوند. مجموعه‌ی نخست حجم‌هایی به‌شکل ماکت معماری و مجموعه‌ی دوم، چیدمان بزرگی از کاغذ است.

نمایشگاه «پوست انداختن» از 4 تا 29 مهر ماه در نگارستان «آن» به نشانی ونک، خیابان سئول، شماره‌ی 40 افتتاح شد و تا 29 مهرماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. نگارستان «آن» شنبه‌ها تعطیل است.