اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تدابیر شدید امنیتی در کربلا در آستانه اربعین


با نزدیک شدن روز اربعین و ازدحام جمعیت سوگواران حسینی، تدابیر امنیتی پلیس در شهر کربلا قوت یافت.

خبرگزاری ایسنا: با نزدیک شدن روز اربعین و ازدحام جمعیت سوگواران حسینی، تدابیر امنیتی پلیس در شهر کربلا قوت یافت.

از شب گذشته بالگردهای ارتش عراق گشت‌های امنیتی خود را بر فراز شهر کربلا آغاز کرده‌اند و تعداد ماموران امنیتی در شهر نیز افزایش یافته است.

تقریبا در هر 100 متر از ورودی شهر کربلا، ایست‌های بازرسی وجود دارد که زائران و گذرنامه‌های اتباع خارجی را کنترل می‌کنند.

در مسیر پیاده‌روی زائران نیز خودورهای زرهی و نیروهای امنیتی ارتش و پلیس عراق با لباس‌های متنوع مستقر شده‌اند. ضمن آن که هر شب از ساعت 24 تا 4 صبح تنها به خودروهای پلیس، نیروهای امنیتی و البته اورژانسی اجازه تردد داده می‌شود.

با نزدیک شدن روز اربعین و ورود دسته‌های بزرگ عزاداری شهرهای شیعه‌نشین و حتی سنی‌نشین عراق و شلوغ‌تر شدن شهر کربلا، به تعداد نیروهای امنیتی در این سیطره‌ها اضافه شده و از شب گذشته نیز گشت هوایی آغاز شده است.


ویدیو مرتبط :
تدابیر شدید امنیتی سیدحسن نصرالله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تدابیر شدید امنیتی کربلا در آستانه عاشورا


نیروهای امنیتی استان کربلا در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی تدابیر شدیدی را برای جلوگیری از وقوع هر حادثه یا حمله‌ای اتخاذ و همچنین افراد تحت تعقیب را بازداشت کردند.

خبرگزاری ایسنا: نیروهای امنیتی استان کربلا در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی تدابیر شدیدی را برای جلوگیری از وقوع هر حادثه یا حمله‌ای اتخاذ و همچنین افراد تحت تعقیب را بازداشت کردند.

غانم حسینی، رئیس پلیس کربلا در سخنانی عنوان داشت: اوضاع امنیتی و شرایط مرحله کنونی ایجاب می‌کند که تلاش‌های بیشتری برای جلوگیری از وقوع هرگونه حوادث امنیتی صورت بگیرد.

حسینی عنوان داشت: هیچ‌ گونه خودرو و یا موتورسیکلت در خیابان‌ها و بازارها و یا در نزدیکی ادارات دولتی و یا در پیاده‌روهای خیابان‌ها بدون نظارت نیروهای امنیتی رها نمی‌شود و هرگونه موتور و یا خودرویی که مدارک اصلی را به همراه نداشته باشد، مصادره خواهد شد.

وی افزود: فرمانده پلیس استان کربلا با همکاری تعدادی از بخش‌ها همچون نیروهای کمک‌رسان و هنگ‌های امور اضطراری و بخش‌های کنترل بر عبور و مرور تعدادی از تدابیر امنیتی را در برخی مناطق اتخاذ کرده‌اند.

رئیس پلیس کربلا گفت: این اقدامات در تعدادی از بخش‌ها ضروری است و همچنین افرادی تحت تعقیب بازداشت شده‌اند و اقدامات افراد مشکوک زیر نظر گرفته می‌شود.

غانم حسینی تصریح کرد: ظرف روزهای آتی تدابیر مشابهی در تمامی مناطق در کربلا اتخاذ خواهد شد.

این تدابیر پس از آن صورت می‌گیرد که در بیستم ماه جاری پنج خودروی بمب‌گذاری شده در مناطق مختلفی از کربلا منفجر شدند که به شهادت و زخمی شدن بیش از 50 تن انجامید.