اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخلف 113 میلیاردی در شرکت‌های هواپیمایی


مطابق قانون بودجه عمومی کشور در سال‌های 92، 93 و 94، شرکت‌های هواپیمایی روی قیمت بلیط‌های خود یک درصد عوارض از مسافران دریافت کرده تا به هلال احمر بپردازند اما تاکنون حدود 98 درصد این مبلغ به حساب هلال احمر واریز نشده است.

خبرگزاری فارس: در بودجه عمومی کشور مشخص شده است که 5 درصد بودجه هلال احمر را دولت مستقیم پرداخت می‌کند و مابقی از محل دریافت یک درصد عوارض از مسافران شرکت‌های هواپیمایی و حق‌الثبتی اسناد رسمی کشور تأمین می شود.

در این میان حق‌الثبتی اسناد رسمی کشور مستقیما به حساب خزانه کل کشور واریز می‌شود و دستگاه‌های ذی‌نفع هرکدام سهم خود را از خزانه کل کشور دریافت می‌کنند.

اما گزارش تفریغ بودجه سال‌های قبل نشان می‌دهد که با وجود دریافت یک درصد عوارض از مسافران شرکت‌های هواپیمایی، از این مبلغ فقط حدود 2 تا 3 درصد به حساب هلال احمر واریز شده است.

مهدی علیپور، خزانه دارکل جمعیت هلال احمر در این ارتباط به فارس گفت: مجلس در سال 1392 در بند 67 ماده واحده قانون بودجه سال 92 مبلغ 40 میلیارد تومان، در سال 93 ردیف متفرقه 530000-7 به مبلغ 40 میلیارد تومان و در سال 94 در اعتبارات ردیف متفرقه 530000-88 جدول شماره 9 مبلغ 36 میلیارد تومان شرکت‌های هواپیمایی را موظف به پرداخت این مبالغ به هلال احمر کرده‌اند.

وی تأکید کرد: در این 3 سال در مجموع باید مبلغ 116 میلیارد تومان به هلال احمر پرداخت می‌شده که تنها 3 درصد آن پرداخت شده است.

علیپور خاطرنشان کرد: مطابق گزارش تفریغ بودجه سال‌های قبل، این مقدار به عنوان یک درصد عوارض از مسافران شرکت‌های هواپیمایی اخذ شده اما به حساب هلال احمر واریز نشده است.

به گفته وی، در خزانه کل کشور حسابی افتتاح شده و شماره آن به شرکت‌های هواپیمایی اعلام گشته تا پول را به حساب مذکور واریز کنند؛ بنابراین شرکت‌های هواپیمایی به نام هلال احمر و عوارض یک درصد قیمت بلیط را از مسافران دریافت کرده‌اند و واریزی به حساب هلال احمر نداشته‌اند.

تخلف 116 میلیاردی شرکت‌های هواپیمایی و عدم پرداخت این مبلغ به جمعیت هلال احمر موضوعی است که باید در دیوان محاسبات کشور بررسی و از سوی سازمان بازرسی کل کشور پیگیری شود.

خزانه‌دارکل جمعیت هلال احمر در این ارتباط نیز گفت: ما با دوستان در سازمان بازرسی صحبت‌هایی داشته ایم اما هنوز به صورت رسمی شکایتی مطرح نکرده‌ایم.

وی تأکید کرد: اگر این مبلغ از مسافران اخذ نمی‌شد، مشکلی وجود نداشت اما مطابق گزارش‌ها آنها پول را از مسافران گرفته‌اند و اکنون دچار تخلف آشکار شده‌اند.

علیپور اعلام کرد: قصد داریم ابتدا با مذاکره این مبالغ را دریافت کنیم اما اگر این شرکت‌ها حاضر به پرداخت مبالغ مطرح شده نشوند، چاره‌ای جز طرح شکایت در مراجع قانونی نداریم.


ویدیو مرتبط :
مقاومت در برابر واگذاری شرکت هواپیمایی دولتی و زیان دهی بالای شرکت هواپیمایی هما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم یک شرکت هواپیمایی و سه مقام نظامی ایران از سوی آمریکا



تحریم ایران,تحریمهای جدید ایران,تحریم شرکت هواپیمایی,اخبار تحیریم ایران,اخبار تحریم 91

 

تحریم یک شرکت هواپیمایی و سه مقام نظامی ایران از سوی آمریکا

یک شرکت هواپیمایی و سه تن از فرماندهان نظامی ایرانی در فهرست تحریم‌های ایالات متحده بر ضد ایران قرار گرفتند.

فارس به نقل از وال‌استریت ژورنال: دولت ایالات متحده آمریکا یکی از خطوط هوایی ایرانی را به بهانه آنچه کمک به دولت سوریه خوانده است، تحت تحریم قرار داد.

این خط هوایی متهم است که با رساندن کمک‌های ایران به دولت سوریه، این کشور را در مواجهه با ناآرامی‌های اخیر یاری کرده است. مقامات ایرانی و سوری بار‌ها این اتهام را رد کرده‌اند و ابراز داشته‌اند که ایالات متحده و رژیم‌های عربی در حال تحریک مخالفین دولت سوریه به شورش و آشوب هستند.

 

همچنین بنابراین گزارش، سه تن از فرماندهان نظامی ایرانی نیز به اتهام آنچه قاچاق سلاح به آفریقا خوانده شده است، تحت تحریم‌های جدید ایالات متحده قرار گرفته‌اند. ایالات متحده اتهاماتی را نظیر ارسال سلاح به گامبیا، متوجه برخی ارگان‌های نظامی ایرانی می‌کند.

این تحریم‌های جدید که از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعمال شده است، شرکت هوایی «یاس ایر» را هدف تحریم‌های خود قرار داده است و شهروندان آمریکایی را از هرگونه ارتباط با این شرکت هواپیمایی و همچنین سه فرمانده نظامی تحریم‌شده، بازمی‌دارد.

این تحریم‌ها در ادامه سلسله تحریم‌هایی است که از سوی غرب متوجه مقامات و شرکت‌های ایرانی شده است. بیشتر این تحریم‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اعمال گردیده‌اند./شفاف