اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخلف احمدی‌نژادی‌ها بیش از این حرف‌هاست



اخبار,اخبارسیاسی,احمدی‌نژاد

دولت پاك دستان، دولتی كه ادعا می‌كرد با فساد مبارزه می‌كند و لیستی از مفاسد در جیب دارد اخیرا با دستگیری و بازداشت معاونانش مواجه است. محمود احمدی‌نژاد كه همه را از رئیس قوه مقننه تا مسئولان اجرایی گذشته كشور را تهدید می‌كرد و همیشه با داشتن لیستی از مفاسد آنها یا اطرافیان‌شان سعی می‌كرد كار خود را پیش ببرد، با بگم بگم‌های متناوب دیگران علیه خود مواجه شده است.

اكنون از دولت نهم و دهم، دو معاون رئیس جمهور به دلایل مختلف بازداشت و زندانی شده‌اند با این حال احمدی‌نژادی‌ها اتهام اختلاس آنها را قبول ندارند و در مظلوم نمایی كردن در صف اول ایستاده‌اند.

 

زمانی كه محمدرضا رحیمی معاون اول، دولت گذشته بازداشت شد، احمدی‌نژاد هر گونه ارتباط با او را منكر شد و احمدی‌نژادی‌ها تلاش كردند رحیمی را تحمیلی به دولت جلوه دهند اما وقتی دادستانی حمید بقایی معاون اجرایی احمدی‌نژاد را بازداشت كرد، این طیف ابتدا سكوت كردند اما بعد از پیگیری رسانه‌ها برخی از افراد حلقه ولنجك مسیر انكار را پیش رفتند. اما احمدی‌نژاد برخلاف معاون اول، این بار برای بقایی سنگ تمام گذاشت و او را فردی ارزشی عنوان كرد و طبق معمول دستگاه قضا را متهم به اشتباه كرد. مسعود پزشكیان نماینده مجلس وزیر بهداشت دولت اصلاحات در گفت‌وگو با «قانون» عنوان می‌كند كه بازداشت شدن دو معاون از یك دولت جای تعجب دارد. 


  رانت‌خواران در دولت گذشته
این نماینده مستقل مجالس هشتم و نهم با یادآوری رفتاری مشابه در دولت بنی‌صدر، می‌گوید زمانی، بنی صدر هم می گفت كیش شخصیت ندارد، اما داشت. اكنون تاریخ تكرار شده است و دولتی كه ادعا می‌كرد می‌خواهد جلوی متخلفان و رانت خواران را بگیرد، شاهد حضور مفسدان در بدنه خود است. به عبارتی خودشان متخلف شده‌اند.  وی برای این ادعا به پرونده‌های موجود و سابقه اعضای دولت گذشته اشاره می‌كند و ادامه می‌دهد: این روزها شاهد دادگاه رفتن و زندانی شدن برخی اعضای دولت نهم و دهم هستیم.

 

حالا بماند كه بسیاری از آنها را برای بررسی بیشتر فرامی خوانند و از عده‌ای تعهد می‌گیرند. اینكه از یك دولت دو معاون دستگیر شود قابل تامل است. پزشكیان می‌گوید: هر دو  معاون احمدی‌نژاد با جرایم اقتصادی زندانی شده‌اند نكته حائز اهمیت این است كه از دولتی دو معاون دستگیر شده است كه هر روز از داشتن لیست مفسدان اقتصادی در جییب و كشو خبر می‌داد. نماینده مردم تبریز در مجلس تاكید می‌كند: اكنون كه رحیمی و بقایی دستگیر شده‌اند، مشخص می‌شود چه اسامی در آن لیست بود كه احمدی‌نژاد تا آخرین لحظه فهرست را رسانه‌ای نمی‌كرد.


  مجلس مقصر است
مسعود پزشكیان مجلس و نمایندگان را در زمینه برخورد نكردن با مفاسد در دولت گذشته مقصر عنوان می‌كند و می‌گوید: مجلس و ما نمایندگان هم مقصر بودیم. برای اینكه می‌دیدیم دولت كاملا از چارچوب خارج می‌شود و خلاف قانون عمل می‌كند اما باز حرفی نمی‌زدیم و برخورد نمی‌كردیم. وی به خاطر دارد، زمانی علی لاریجانی در دوره مجلس هشتم عنوان كرد دولت احمدی‌نژاد 50 درصد انحراف از قانون دارد اما او گفت من سرسوزنی انحراف ندارم.


  چه كسی دروغ می‌گوید؟
 پزشكیان ادامه می‌دهد: آن زمان كسی نگفت بالاخره كدام یك از روسای قوه درست می‌گوید. از بین لاریجانی و احمدی‌نژاد یك نفر باید دروغ گفته باشد، هر كدام دروغ گفته آن یكی رئیس راستگو بوده. وی اعتقاد دارد كه نمی‌شود رئیس قوه‌ای این اندازه خلاف بگوید و همچنان رئیس بماند. بنابراین نمایندگان را مقصر می‌داند كه از بازوی نظارتی استفاده نكردند و درست از نادرست را مشخص نكردند.


  نتیجه عدم تمكیل به قانون انحراف است
وی با یادآوری انكار ارتباط احمدی‌نژاد با رحیمی و دفاع از بقایی، می‌گوید: منكر شدن و نشدن مهم نیست. مسئله سیستم و ساختار یك دولت است كه تمكین نكردن به قانون را سرلوحه خود قرار داده بود. احمدی‌نژاد علنی می‌‌گفت مجلس در راس امور نیست، این جمله را دیگر همه شنیده بودند و موضوع پنهانی نبود. نتیجه این حرف‌ها و رفتارها، انحراف است.  پزشكیان می‌افزاید: قبول كنیم یا نه، وقتی قانون را قبول نداشته باشیم و به قوه قانون‌گذاری بی‌اهمیت باشیم، انحراف پیش می‌آید حالا هرچه احمدی‌نژاد بگوید سر سوزنی انحراف از قانون نداشته است.


  بررسی شود تخلفات بیشتر است
با وجود اینكه دو معاون احمدی‌نژاد به دلیل مفساد اقتصادی بازداشت و زندانی شده‌اند، پزشكیان اعتقاد دارد انحراف و تخلف بیش‌ از این حرف‌هاست. وی‌ بر این باور است كه اگر بیشتر بررسی شود، میزان تخلفات بیشتر خواهد بود و بالاتر از معاونان مقصر خواهند بود چرا كه دولت گذشته به هیچ وجه قانون را اجرا نكرده‌است. وی ادامه می‌دهد: متاسفانه وقتی قانون اجرا نشد، كسی هم نبود تا سوال كند شما چه كاره هستید كه قانون را قبول ندارد. حضرت امام(س) وقتی بنی صدر گفت قانون را قبول ندارد، با لحن تندی به او گفت قانون او را قبول ندارد. 


  مانیتور كردن دولت جدید
این نماینده می‌گوید: آن زمان مجلس در برابر بی قانون‌ها  دولت گذشته سكوت كرد اما به محض استقرار دولت جدید هر لحظه رفتار آنها را زیرذره‌بین می‌گذارند و اصرار دارند دولت روحانی پاسخگو باشد. اجازه نمی‌دهند دولت جدید از راه برسد و خراب كاری‌ها را جمع كند. وی می‌افزاید: دولت روحانی اگر بتواند روند گذشته را حفظ كند و اجازه ندهد سیستم فرو بریزد كار مهمی كرده است. پزشكیان ادامه می‌دهد: این روزها برخی نمایندگان از تریبون‌ها برای انتقاد از دولت جدید استفاده می‌كنند.

 

آنها نقدهایی را مطرح می‌كنند كه به زمان احمدی‌نژاد و دوره مجلس گذشته بر می‌گردد. به نظر این گروه فراموش كردند كه خود آنها مسبب اصلی بسیاری از مشكلات كشور هستند و الان ایراد می‌گیرند كه چرا انجام می‌دهید. وزیر دولت اصلاحات می‌گوید: بشر زود فراموش می‌كند. اگر می‌توانستیم نموداری از اتفاقات و تاثیرات آن را به مردم و افرادی كه این روزها منتقد هستند نشان دهیم دیگر كسی حرف نمی‌زد. پزشكیان می‌گوید: در آن صورت مردم با آگاهی كامل به  منتقدان اجازه صحبت كردن نمی‌دادند و خطاب به او می‌گفتند تو دیگر صحبت نكن چرا كه مقصر تمام این مشكلات از سكوت و حمایت تو نشات می‌گیرد. وی چنین رفتارهایی را مشابه سفر فردی به مكه می‌داند كه به شیطان سنگ می‌زند و شیطان به او می‌گوید تو دیگر چرا، تو كه از خود ما هستی.


  در فضای غبارآلود هر اتفاقی می‌افتد
وی در پاسخ به این سوال كه آیا با دستگیری دو معاون از دولت گذشته، احمدی‌نژادی‌ها شانس حضور مجدد در مجلس آینده را دارند یا خیر، می‌گوید:‌وقتی  اطلاع رسانی منطقی و درست نیست و آگاهی‌ها و چارچوب‌هایی كه به جامعه ابلاغ می كنیم  شفاف نیست هر اتفاقی ممكن است بیفتد.  پزشكیان با خواندن این شعر


«حقیقت سرایی است آراسته/ هوا و هوس گرد برخاسته/ چو برخاست گرد نبیند نظر گرچه بیناست مرد» ادامه می‌دهد: وقتی هوا غبار آلوده است كسی نمی تواند، حق را از ناحق تشیص دهد. بنابراین در این فضا درست و نادرست انتخاب كردن مردم كار ساده‌ای نخواهد بود.

 

 اخبار سیاسی -  قانون 


ویدیو مرتبط :
کلیپ احمدی نژادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جعفرزاده: احمدی نژاد گفتمان امام را خدشه دار نکند/ او به دلیل تخلف‌های فراوان نمی‌تواند حرف از احیای گفتمان امام بزند



اخبار,اخبار سیاسی,احمدی نژاد

احمدی نژاد تمام شده است و دیگر کسی به وی اقبال ندارد و این تمام شدن نیز دست خودش بود.

غلامعلی جعفرزاده ،عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد سخنان احمدی نژاد مبنی بر اینکه احیا کننده گفتمان امام (ره )است به خبرنگار نامه نیوز گفت: آدمی که دردوران ریاست جمهوری اش یازده روز در خانه نشست و کشور را دچار مشکلات عدیده کرد و در کنار عدم رعایت قانون تخلفات گسترده ای نیز داشته است قطعا نمی تواند حرف از احیا گفتمان امام بزند.

وی اظهار داشت: احمدی نژاد به هیچکدام یک از اصولی که امام به ارمغان گذاشته است و موجبات سرافرازی جمهوری اسلامی  ایران را فراهم آورد پایبند نبود و قطعا شیوه های احمدی نژاد شیوه های امام نبوده است و نیست.

نماینده مردم رشت بیان کرد: شاید احمدی نژاد در ابتدای به ساکن همچنین نیتی داشته است که احیا کننده گفتمان امام باشد اما بعدها به دلیل انحرافی که داشت نتوانست آن راه را ادامه دهد و بهتر است این گفتمان را نیز خدشه دار نکند و این یک خواهش است که از آقای احمدی نژاد داریم.

وی گفت:ا حمدی نژاد آزاد است که چنین حرف‌های بزنداما قضاوت ها نیز مهم است و نباید کسی حرف وی را تایدد کند و یا باور کند.

نماینده رشت تصریح کرد: احمدی نژاد تمام شده است و دیگر کسی به وی اقبال ندارد و این تمام شدن نیز دست خودش بود.


  اخبار  سیاسی  -  نامه