اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخلفات سهام عدالت در استان‌های مختلف



اخبار,اخباراجتماعی ,مبلغ سهام عدالت

45 میلیون نفر شامل سهام عدالت هستند که ارزش آن 96 هزار میلیارد تومان است، در واگذاری های سهام عدالت بی عدالتی صورت گرفته و ابهاماتی در این زمینه وجود دارد که در آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش میزان، رانت در واگذاری ها، شفاف نبودن نحوه واگذاری، نوع شرکت ها، تعداد سهام و میزان سود از ضعف های سهام عدالت است که اکنون سبب شده تا مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت های استانی سهام عدالت از فرصت سوء استفاده کنندگان و یک شبه به پول و ثروت کلان دست پیدا کنند.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص گفت: با کلی و مبهم بودن موضوعات مورد تقاضا با توافق متقاضی مقرر شد که تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارایی به بحث سهام عدالت محدود شود که پس از بحث و بررسی با حضور مسئولان و کارشناسان ذی‌ربط به ویژه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، انجام تحقیق و تفحص به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

سهام عدالت زیر ذره بین مجلس
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان، با اشاره به آغاز تحقیق و تفحص مجلس از طرح سهام عدالت، گفت: نحوه واگذاری های سهام عدالت در سال های گذشته زیر ذره بین مجلس خواهد بود.

جعفر قادری افزود: در خصوص واگذاری ها آیین نامه مشخصی وجود دارد که اگر خلاف آن عمل شده باشد کمیته تحقیق و تفحص مجلس آن را گزارش خواهد کرد.

وی ادامه داد: اطلاعی از جزئیات تخلفات صورت گرفته در بحث سهام عدالت ندارم اما اکنون گزارش های مختلفی از تخلفات صورت گرفته از کانال ها و استان های مختلف به کمیته تحقیق و تفحص گزارش می شود.

برخورد با متخلفان
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بحث تحقیق و تفحص از چگونگی و نحوه واگذاری سهام عدالت در هفته های اخیر در مجلس تصویب شد و به طور حتم با مختلفان این طرح برخورد خواهد شد.

قادری افزود: سهام عدالت طرحی بود که در دولت گذشته آغاز شد و اکنون نیز در خصوص واگذاری های آن حرف و حدیث هایی پیش آمده است که در کمیته تحقیق و تفحص مجلس به آن پرداخته خواهد شد.

همچنین موسوی نژاد عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با  میزان، با بیان اینکه سهام عدالت برای کمک به مستضعفان شکل گرفت اما هیچ انتفاعی برای آنها نداشت، اضافه کرد: برخی از این شرکت‌ها به دلیل اینکه سهام عدالت متولی و ناظر خاصی ندارد، خود را از هرگونه پاسخگویی مبرا می‌دانند که نمونه آن شرکت سیمان دشتستان است.

افضلی‌فرد دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در این زمینه گفت: باید هرگونه واگذاری سهام عدالت شفاف‌سازی شده و پرداخت سود نیز به شکل مشخص انجام شود چرا که به نظر می‌رسد برخی بی‌نظمی‌ها و بی‌قانونی‌ها را در توزیع و پرداخت سود به صاحبان این سهام انجام شده که ما از وزارت امور اقتصادی خواسته‌ایم تا در این زمینه همکاری کرده و تحقیق و تفحص به انجام برسد.


  اخباراجتماعی   -  میزان 


ویدیو مرتبط :
پرونده ی سهام عدالت به کجا ها رسیده و عاقبت سهام عدالت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخلفات گسترده در عرضه سهام‌ عدالت


نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: تخلفات زیادی در سهام عدالت رخ داده است.

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد صبح امروز در جمع مردم دشتستان اظهار داشت: خدمات‌رسانی به مردم باید مهم‌ترین ماموریت مسئولان باشد و هیچ مسئولی نباید کم‌کاری و اهمالی داشته باشد.

وی افزود: پیگیری‌های زیادی برای بهبود خدمات‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه بهداشت و درمان انجام داده‌ایم که جذب 90 نفر پرستار برای بیمارستان 17 شهریور و مجوز جذب 21 پزشک متخصص برای بیمارستان شهید گنجی برازجان از این خدمات است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به وضعیت سهام عدالت نیز خاطر نشان کرد: جلسات متعددی با وزیر اقتصاد گذاشته شد و جواب قانع‌کننده‌ای ارائه نشد و با بررسی مشخص شد که تخلفات زیادی در سهام عدالت رخ داده که بحث تحقیق و تفحص از سهام عدالت را در مجلس و کمیسیون مطرح کردم.

وی یادآور شد: عده‌ای در قبال سهام عدالت که متعلق به قشر ضعیف و کارگر جامعه است سوء‌استفاده‌های زیادی کرده‌اند و با طرح تحقیق و تفحص تا آخر راه را بررسی خواهم کرد تا هیچ حقی از مردم فقیر و مظلوم ضایع نشده باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ارتباط با تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به پیمانی گفت: در دولت قبل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی انجام شد ولی در دولت جدید اعتقاد به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی وجود نداشته و قرارداد آنها را تغییر نمی‌دهند.

وی در ارتباط با مذاکرات هسته‌ای و نتایج آن نیز یادآور شد: شورای نگهبان قبول نکرد که یک تیم از نمایندگان مجلس در تیم مذاکره کننده حضور داشته باشد و تیم مذاکره کننده همه مطالب و موضوعات هسته‌ای را درمجلس برای نمایندگان مطرح نکرد در صورتی که همه دشمنان اسلام که در میز مذاکره حضور دارند از مفاد آن خبر دارند.

این مسئول تاکید کرد: اخیرا در کمیسیون امنیت ملی طرح حفظ دستاوردهای هسته‌ای و طرح یک‌جا برداشتن تحریم‌ها مطرح شد ولی نکته مهم این است که مشکل اصلی ما تحریم نیست اگر قرار است مذاکرات هسته‌ای نباشد و تحریم باشد پس همان بهتر که هسته‌ای باشد و تحریم هم باشد.

وی عدم مدیریت صحیح را یکی از مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد و گفت: طرح تامین اعتبارات و تامین منابع جایگزین نفت را در مجلس مطرح کرده‌ام که طرح خوبی است ولی تاکنون مورد موافقت قرار نگرفته است.