اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخفیف 50 درصدی شهرداری تهران



اخبار,اخباراجتماعی ,کارت بلیط ‌های دانش آموزان


اخباراجتماعی - تخفیف 50 درصدی شهرداری تهران

بانک شهر تلاش می‌کرد که در قالب کیف پول به ارائه خدمت بین دانشجویان و دانش آموزان بپردازد اما در حال حاضر کارت بلیط ‌های دانش آموزان و دانشجویان در شبکه‌ حمل و نقل تهران و شبکه شتاب بانکی عمل می‌کند.

معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: لازم است دانش آموزان و دانشجویان با مراجعه به سایت شهرداری تهران و پرداخت 75هزار تومان از تسهیلات 150 هزار تومانی کارت بلیت بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضا سانیانی در نشست خبری "کارت بلیط الکترونیک تخصص دار ویژه دانش آموزان و دانشجویان" که امروز در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: دانش آموزان و دانشجویان با دریافت کارت بلیط می‌توانند از تخفیف 50 درصدی در حمل ونقل عمومی، ائم از مترو و اتوبوس بهره‌مند شوند و ظرف سه روز کاری کارت‌بلیط‌ها را تولید می‌کنیم و تحویل پست می‌دهیم تا به دست متقاضیان برسانند.

وی در ادامه گفت: بانک شهر تلاش می‌کرد که در قالب کیف پول به ارائه خدمت بین دانشجویان و دانش آموزان بپردازد اما در حال حاضر کارت بلیط ‌های دانش آموزان و دانشجویان در شبکه‌ حمل و نقل تهران و شبکه شتاب بانکی عمل می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به پیشینه پروژه کارت بلیط اظهار کرد: سال 87 مطالعات این کارتها آغاز شد و در آن زمان یک کارت در مترو به شهروندان خدمات ارائه می‌داد و قرار شد کارتی تولید شود که بتواند به شهروندان در همه‌ حوزه‌ها خدمت رسانی کند.

حدود یک میلیون و 600 هزار کارت در دست مردم است و آنان می‌توانند از این کارت‌ها در مترو و اتوبوس بهره برداری کنند، البته با همکاری‌های انجام شده با کمیته امداد قرار است برخی از صندوق صدقات نیز به سامانه این کارتها مجهز شود. علاوه بر آن دو اتوبوس‌های شهر اقماری "اسلامشهر" و "پاکدشت" نیز به این سامانه متصل شده است.

سانیانی در ادامه گفت: تلاش کرده‌ایم کارت شهروندی تهران را طراحی کنیم. این کارت کاربرد بیشتری دارد و در بانک مرکزی از آن به عنوان کیف پول یاد می‌شود، البته ارائه آن جزء وظایف شهرداری تهران نیست. بانک مرکزی نیز قرار است دستورالعملی در این زمینه ابلاغ کند.

وی افزود: بانک شهر استانداردهای مورد نظر را رعایت کرده است، البته بانک تجارت و ملی نیز با ما تفاهم نامه‌ای امضاء کردند و در حال ارائه کارت شهروندی به مشتریان هستند.

معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه کارت بلیط الکترونیک اقشار خاصی را تحت پوشش قرار می‌دهد اظهار کرد: از جمله این گروه‌ها می‌توان به دارندگان کارت منزلت اشاره کرد.

وی افزود:‌ کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر کارت شهروندی را بررسی کرد و لیستی جامع در سال 93 استخراج کرد و در قالب آن مصوبه پیاده سازی آن ابلاغ شد. این کارت به اقشاری مانند خانواده‌ها و همسرا شهدا، مددجویان سازمان بهزیستی، کمیته امداد و دانشجویان و دانش آموزان تعلق می‌گیرد.

معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در پاسخ به پرسش ایسنا درباره نحوه دریافت کارت بلیط الکترونیک دانشجویانی که در دوره تکمیلی ظرفیت در دانشگاه پذیرفته می‌شوند، گفت: بر اساس مصوبات موجود دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند تا پایان اسفند ماه برای دریافت کارت بلیط الکترونیک (کارت مهر شهر) ثبت‌نام کنند و اگر تا پایان سال مبلغی داخل کارت باقی بماند قصد داریم با دریافت مجوزی انتقال این مبلغ را به سال آینده محقق کنیم.

وی در ادامه گفت: قصد داریم کارت بلیط الکترونیک را توسعه دهیم به گونه‌ای که در تاکسی‌ها نیز قابل استفاده شود و تاکسیرانی نیز فراخوانی در این زمینه داده است.

معاون سازمان فناوری ارتباطات شهرداری تهران در پاسخ به این پرسش که آیا با توسعه کارت بلیط افرادی که به صورت نقدی در ایستگاه‌ها پول دریافت می‌کنند جمع‌آوری می‌شوند؟ اظهار کرد: در برخی از ایستگاه‌های بی‌آرتی افراد به دلایلی مایل به خرید کارت نیستند بنابراین افرادی از آنها وجه بلیط را دریافت می‌کنند و کارت را روی دستگاه قرار می‌دهند.

سانیانی در پاسخ به این پرسش که آیا دریافت 75 هزار تومان از دانشجویان و دانش‌آموزان برای صدور کارت الکترونیک به آنان فشار مالی وارد نمی‌کند؟ گفت: احتمال دارد از شورای شهر مجوز بگیریم که مرحله به مرحله از دانشجویان و دانش‌آموزان پول کارت بلیط را اخذ کنیم.

معاون پرداخت نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران هدف از اعطای کارت بلیط الکترونیک به دانش‌آموزان و دانشجویان را افزایش حمل و نقل عمومی دانست و اظهار کرد: یازده شهر اقماری تهران نیز قصد دارند به شبکه تهران متصل شوند چرا که بسیاری از ساکنان آنها به تهران تردد می‌کنند بنابراین این افراد علاقه‌ای ندارند که از دو کارت در دو شهر مختلف استفاده کنند، از سوی دیگر صدور یک کارت مجزا برای شهرهای اقماری صرفه اقتصادی ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: بانک ملی و تجارت کارت الکترونیک خود را ارائه می‌دهند البته طبق تفاهمنامه منعقد شده کارت‌های خود را با استانداردهای ما تطابق می‌دهند.


 اخبار اجتماعی  - ایسنا


ویدیو مرتبط :
اموزش استفاده از کد تخفیف 50 درصدی فروشگاه shop-app.ir

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخفیف‌ 50 تا 100 درصدی برای دیدن تهران


ستاد گردشگری شهرداری تهران تخفیف‌های 100 و 50 درصدی برای بازدید شهروندان از مراکز فرهنگی در نظر گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: ستاد گردشگری شهرداری تهران تخفیف‌های 100 و 50 درصدی برای بازدید شهروندان از مراکز فرهنگی در نظر گرفته است.

ستاد گردشگری شهر تهران تخفیف‌هایی برای گردشگران پایتخت در قالب انتشار "تهران کارت" در نظر گرفته و به گونه‌ای که در شرح خدمات تهران کارت آمده برای بازدید از موزه فناوری و علوم 40 درصد تخفیف پیش‌بینی شده است.

همچنین بازدید از برج میلاد با 30 درصد تخفیف، بازدید از مجموعه فرهنگی برج آزادی دارای 25 درصد تخفیف و باغ موزه دفاع مقدس نیز دارای 70 درصد تخفیف برای گردشگران نوروزی است.

همچنین باغ موزه قصر، موزه سینما، باغ موزه هنر ایرانی، موزه حیات وحش دارآباد، موزه موسیقی، باغ موزه نگارستان، خانه‌موزه انتظامی، باغ گیاه‌شناسی، باغ پرندگان و موزه عبرت نیز هر کدام دارای 50 درصد تخفیف هستند.

براساس اعلام ستاد گردشگری پایتخت شهروندان در هنگام ثبت نام تورهای گردشگری کارت بلیت 5000 تومانی نیز دریافت خواهند کرد که بر همین اساس استفاده از مترو و خطوط بی‌آر‌تی برای آن‌ها رایگان خواهد بود.

همچنین بازدید از حمام نواب، سرای کاظمی، کاروان‌سرای خانات، خانه هروی و موزه ملی نیز دارای 100 درصد تخفیف است.