اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخریب گسترده رستوران‌های رودخانه کن


شهرداری منطقه 5 در راستای حفاظت ازحریم و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در حریم رودخانه و ارتفاعات پس از ابلاغ آرای قضایی اقدام به تخریب رستوران های غیر مجاز حریم رودخانه کن کرد.

خبرگزاری مهر: شهرداری منطقه 5 در راستای حفاظت ازحریم و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز در حریم رودخانه و ارتفاعات پس از ابلاغ آرای قضایی اقدام به تخریب رستوران های غیر مجاز حریم رودخانه کن کرد.

سید محسن اسدی شهردار منطقه ۵ گفت: حفاظت از حریم رودخانه و ارتفاعات پایتخت یکی از اولویت های مدیریت شهری است که دراین راستا نظارت وکنترل مستمر برحریم در حال انجام است.

وی جاذبه توریستی و تفریحی در حاشیه رودخانه‌ها را از دلایل ساخت و ساز رستوران در حریم رودخانه ها برشمرد و افزود: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در خارج ار محدوده شهری و تجاوز به حریم رودخانه‌ها ممنوع است.

شهردار منطقه۵ گفت: در همین راستا با هماهنگی قوه قضائیه، نیروی انتظامی، وزارت جهاد وکشاورزی و سازمان آب منطقه ای با تخریب ساختمان‌های بنا شده و در حال احداث نسبت به حفاظت از حریم اقدام شد.

وی افزود: پس از ابلاغ آرای کمیسیون ماده صد مبنی بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در ارتفاعات حریم، بستر رودخانه و همچنین اراضی کشاورزی و باغات، بیش از ۳۳حکم ابلاغی در یک اقدام جهادی در حال اجرا است.

اسدی گفت: درهمین راستا با استقرار ۸۰۰نیروی شهربان ،حریم بان وهمچنین یگان ویژه وامداد نیروی انتظامی باغ رستوران های حاشیه رودخانه کن تخریب ورفع تصرف شد.


ویدیو مرتبط :
لحظه انفجار گاز در رستوران و آتش سوزی گسترده آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخریب 32 «باغ ‌رستوران» غیر مجاز در کن


فرماندار تهران درباره تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه کن گفت: در 3 روز گذشته بزرگترین مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز انجام و 32 باغ‌رستوران در منطقه کن تخریب شد.

خبرگزاری فارس: عیسی فرهادی فرماندار تهران درباره تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه کن اظهار داشت:‌ بزرگ‌ترین مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز طی سه روز در یک سال گذشته در بخش کن اتفاق افتاده است.

وی افزود: در این تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز 32 باب رستوران و مراکز غیرمجازی که در حاشیه رودخانه کن ساخته شده بودند به صورت 100 درصد تخریب شد تا دیگر با بروز سیل شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

فرماندار تهران گفت: تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز درس عبرتی برای افرادی است که قصد ساخت و سازهای غیراصولی و غیرمجاز را در سطح شهر دارند.

فرهادی افزود: این اقدام بزرگ با محوریت امور آب استان تهران، حمایت دستگاه قضایی، همکاری همه‌جانبه نیروی انتظامی و همکاری سایر دستگاه‌ها ازجمله شهرداری منطقه 22 و منطقه 5 اتفاق افتاد که با محوریت فرمانداری و بخشداری کن صورت گرفته است.

فرماندار تهران گفت: با این تخریب سه کیلومتر از حاشیه رودخانه کن آزادسازی شده است و در طول سه روز گذشته حجم کار سنگینی برای مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز اتفاق افتاده است.