اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخریب فرزندان هاشمی آغاز شد


بعد از ظهر امروز محسن و فاطمه هاشمی رفسنجانی، پسر و دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند و با تکمیل مراحل ثبت نام، خود را داوطلب نمایندگی مجلس دهم از حوزه انتخابیه تهران کردند، اما به محض ثبت نام پروژه تخریب فرزندان هاشمی از سوی رسانه های اصولگرا کلید خورد.

پایگاه خبری انتخاب: بعد از ظهر امروز محسن و فاطمه هاشمی رفسنجانی، پسر و دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ستاد انتخابات کشور حضور یافتند و با تکمیل مراحل ثبت نام، خود را داوطلب نمایندگی مجلس دهم از حوزه انتخابیه تهران کردند، اما به محض ثبت نام پروژه تخریب فرزندان هاشمی از سوی رسانه های اصولگرا کلید خورد.

از آنجا که طولانی شدن مراحل ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر که گاه تا 5 ساعت نیز طول کشیده بود، موجب ناراحتی ثبت نام کنندگان شده بود، فرزندان هاشمی با مطلع شدن از این روند طولانی، چند ساعت قبل از حضور، نماینده خود را جهت انجام مراحل ثبت نام و اسکن کردن مدارک به ستاد انتخابات فرستاده بودند و بعد از طی این مراحل، خود در محل ثبت نام در وزارت کشور حاضر شدند و با پایان مراحل ثبت نام، به برخی سوالات اهالی رسانه نیز پاسخ دادند.

اما ناآگاهی برخی متقاضیان ثبت نام و فرمان ستاد تخریب اصولگرایان، پروژه تخریب این دو نامزد انتخابات را بلافاصله به جریان انداخت و مدعی  ثبت نام خارج از نوبت فرزندان هاشمی در ستاد انتخابات وزارت کشور شدند و این در حالی بود که نماینده آنها با توجه به تجربه روزهای اخیر، از چند ساعت قبل در ستاد انتخابات حضور یافته بود و مراحل ثبت نام را به پیش برده بود.


ویدیو مرتبط :
آغاز بیرون آوردن کشتی رافائل از دریا و تخریب محیط زیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد هاشمی رفسنجانی از تخریب وجهه روحانیون ومسئولان...



انتقاد هاشمی رفسنجانی از تخریب وجهه روحانیون ومسئولان/ مذاکرات هسته ای نشان داد غربی ها اهل تعامل نیستند

احزاب و شخصیت‌ها - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توزیع نقدینگی بی‌ضابطه و زیاد، نتیجه‌اش تورّم بی‌حد است.

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام, آیت الله هاشمی رفسنجانی

 

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از فضلا و طلاب حوزه علمیه قم به پرسش های آنها پاسخ داد.

در ادامه گزیده ای از سخنان و پاسخ های هاشمی رفسنجانی در این جمع می آید:

اگرچه قرآن این معجزه الهی پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام محجور شد، اما جاری شدن اسلام در ممالک اطراف حجاز طی چند قرن تمدنی را بنیان نهاد که به لحاظ پیشرفت علمی مبنای تمدن امروز قرار گرفت.

 

انتظار ما از انقلاب اسلامی بازگشت به اسلام خالص و ناب و آن گوهری که حضرت امام راحل(ره) از آن می‌فهمیدند، بود.

ساختار نظام براساس اعتقادات دینی و مکتب اهل بیت و قابل دفاع است، اما آن چیزی که قابل دفاع نیست عملکردهای سلیقه‌ای، باندی و گروهی است که به نام اسلام و انقلاب اسلامی به مردم و جوانان ارائه می‌گردد. اگر کار مخلصانه و برای خدا نباشد، عدالت در حرف باقی مانده و در عمل بی‌عدالتی ترویج می‌شود.

پس از جنگ تلاش شد علی‌رغم کمبود منابع ریالی و ارزی، زیربناها و اقتصاد کشور ساخته و احیا گردد و تولید و اشتغال قابل قبولی برای جامعه فراهم گردد.

 

ماهیت انقلاب اسلامی فرهنگی و دینی است و الگوی اخلاقی و فرهنگی قرار گرفتن نظام اسلامی از رسالت‌های انقلاب است. روا نیست امروز پس از گذشت سه دهه از زحمات و خون دل خوردن مردم و خدمتگزاران کشور فضائلی چون، اخلاص، صداقت، عدالت جای خود را به ریاکاری و خودنمایی، دروغ، غیبت و تهمت و بی عدالتی بدهد.

 

توزیع نقدینگی بی‌ضابطه و زیاد، نتیجه‌اش تورّم بی‌حد

استعدادهای بی نظیر جمهوری اسلامی ایران به لحاظ منابع مادی و مالی، جغرافیایی و انسانی قابل توجه است. اگرچه گرانی و تورم اکنون یکی از معضلات اساسی اقتصاد است، اما مهمتر و بنیادی تر از آن تضعیف و تخریب ساختار اقتصاد سالم و پویا و نیز تولید و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کشور است. توزیع نقدینگی بی‌ضابطه و زیاد، نتیجه‌اش تورّم بی‌حد است.

روحانیت و علما و نیز مدیران کشور دو سرمایه اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. حفظ جایگاه و حرمت این دو در میان مردم و مسئولان لازم است. بی‌اعتبار کردن علما و روحانیون و همچنین مدیران و دلسوزان کشور هیچ‌گونه افتخاری ندارد و تنها تضعیف اعتماد مردم نسبت به آنان را در پی دارد.

 

دلیل سکوت و صبوری  در برابر هجمه‌ها و تخریب‌های رسانه‌ای

رسانه‌هایی که این‌گونه بداخلاقی‌ها و تهمت و افتراها را هر روز اشاعه می‌دهند و مراکزی که آنها را هدایت می‌کنند، به هیچ یک از اصول اخلاقی و اعتقادی پایبند نبوده و با احساس مصونیتی هم که دارند به جایی پاسخگو نیستند. در چنین فضای رسانه‌ای ناسالمی، آیا پاسخگویی به جوّ اختلاف و دعوای بیشتر در جامعه دامن نمی‌زند؟

اصلاح اشتباهات در کشور لازم است. خداوند با انقلاب اسلامی و ایجاد نظام اسلامی حجتش را بر همه ما تمام کرد، چرا که 50 سال پیش هیچ کدام از ما حتی تصور ایجاد حکومت اسلامی براساس مکتب اهل بیت را نداشتیم، اما خداوند بر ما لطف و منت نهاد و حکومت اسلامی را در اختیار ما قرار داد و امیدواریم بتوانیم از این امتحان الهی سربلند بیرون بیاییم.

پرونده‌های هسته‌ای کشور و چند دور مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 نشان داد که طرف‌‌های غربی اهل تعامل نیستند و صداقت ندارند و تنها زورگویی را مبنای کار خود قرار داده‌اند تا فرصت لازم را برای اهدف آینده به دست آورند. در واقع آنان می‌خواهند پرونده زورگویی‌شان همچنان باز باشد و در سایه آن سیاست‌های استکبار خود را دنبال کنند.

راه درست مقابله با اهداف مستکبران افزایش اتحاد و همدلی میان مردم و مسئولان و نیز میان گروه‌ها و جریان‌های داخل نظام است. باید به گونه‌ای در داخل متحد شویم که دشمنان بیرونی نتوانند نسبت به منافع کشور و ملت ما طمع کنند.

 

اوضاع جهان اسلام و تحولات منطقه به خصوص مصر

همزیستی مسالمت‌آمیز شیعه و سنّی خنثی‌کننده توطئه دشمنان مغرض است. اگر می‌خواهیم اهدافمان را به خوبی در دنیا پیگیری کنیم، باید با جهان اسلام و سایر فرق و مذاهب اسلامی رابطه‌ای برادرانه و به دور از تعصب داشته باشیم.

انقلاب مصر از نتایج جهاد مردم این کشور بزرگ اسلامی و اتحاد در دوران مبارزه است. سنت انقلاب‌ها و حکومت‌های پس از آن همواره در صورت حفظ اتحاد پیروزی قاطع بوده است و امیدواریم اوضاع کنونی مصر و جریان‌های حاضر در این کشور به نفع مسلمانان و انقلابیون جهان اسلام باشد..../خبرآنلاین