اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تخت جمشید انتخاب اول بازدید نوروزی


ریس ستاد هماهنگی خدمات سفر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید بیشترین تعداد بازدیدکنندگان نوروزی در کشور را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری ایرنا: مهران سوخکیان عصرجمعه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: مجموعه جهانی تخت جمشید با 45 هزار و 432 نفر بازدید در روز هفتم فروردین ماه توانست رتبه نخست بازدیدکنندگان در کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: مجموعه حافظیه با 41 هزار و 930 و سعدیه با 33 هزار و 400 مورد بازدید کننده تا روز هفتم فروردین ماه بیشترین آمار بازدید در بین آثار تاریخی استان فارس را به خود اختصاص دادند.

سوخکیان بیان کرد: از تاریخ 25 اسفند سال گذشته تا پایان روز هفتم فروردین جاری، در مجموع تعداد یک میلیون و 246 هزار و 469 نفر از اماکن تاریخی فرهنگی تخت پوشش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس بازدید کردند.

ریس ستاد هماهنگی خدمات سفر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: این میزان نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

سوخکیان ادامه داد: همچنین در این مدت زمان، تعداد دو میلیون و 361 هزار و 884 نفرشب در هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ های نوروزی، کلاس های مدارس، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسرای ادارات، سالن های ورزشی و خوابگاه های دانشجویی در استان مستقر شدند.

وی عنوان کرد: در روز هفتم فروردین ماه سال 93 تعداد 425 هزار و 651 نفرشب در استان فارس اسکان یافتند.


ویدیو مرتبط :
بازدید رییس جمهور از تخت جمشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخت جمشید، پر بازدید کننده ‌ترین بنای تاریخی



 

در میان سنگها از هیچ گونه ملاتی استفاده نشده اما در بعضی نقاط، سنگها را با بست‌های آهنی به نام دم چلچله‌ای به هم اتصال داده‌اند و از چفت‌هایی سربی استفاده کرده‌اند.

 

 

 

تصاویرتخت جمشید

 

 

مجموعه تخت جمشید شامل هفت كاخ (تالار)، نقوش برجسته، پلكان‌ها،‌ ستون‌ها، ‌و دو آرامگاه سنگی است.

 

 

 

تصاویرتخت جمشید

 

 

جمعا بیش از سه هزار نقش برجسته در ساختمان‌ها و مقبره‌های تخت جمشید وجود دارد كه به طرز خارق العاده‌ای هماهنگ است.

 

 

تصاویرتخت جمشید

 

 

 

 

تصاویرتخت جمشید

 

 

 

 

تصاویرتخت جمشید