اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحولات جدید عراق / حمله تروریست ها به قدمگاه امام رضا (ع)



اخبار,اخباربین الملل, گروه های تروریست  داعش


 اخبار بین الملل - تحولات روز سه‌شنبه عراق :
ناکامی تروریست‌ها در حمله به قدمگاه امام رضا (ع) در کرکوک

تحولات امنیتی در عراق که با حمله تروریست های تکفیری به مناطقی از این کشور آغاز شد، امروز وارد هشتمین روز خود شده که همچنان درگیری ها میان نیروهای امنیتی، ارتش و گروه های داوطلب با عناصر وابسته به گروه های تروریستی ادامه دارد. با این حال، با تشکل یافتن نیروهای داوطلب مردمی، به نظر می رسد تحولات این کشور وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش «تابناک»، طی روزهای اخیر گروه های تروریست تکفیری توانسته بودند با بهره گیری از عنصر غافلگیری و همچنین با کمک گرفتن از برخی کشورهای خارجی، پیروزی هایی را در مناطقی از عراق به دست آوردند. با این حال، در پی انجام ضد حملاتی از سوی نیروهای دولتی و مردمی عراق، اکنون فعالیت های این گروه به عملیات های ضربتی و نیز تلاش برای حفظ مواضع خود محدود شدها است.

در عین حال، با درخواست مراجع شیعه از شیعیان برای برگرفتن سلاح و دفاع از خود و اماکن مقدسه عراق و به ویژه در پی صدور حکم فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی، تروریست ها با نیرویی مواجه شده اند که پیش از این انتظار آن را نداشتند. با این وجود، اوضاع عراق هنوز تا بازگشت به حالت عادی فاصله زیادی دارد.

مهمترین تحولات روز سه شنبه عراق از قرار زیر بوده است:
12:55 - اخبار رسانه های اروپایی حاکی از آن است که حدود 400 تبعه انگلیس و 320 تبعه آلمان در میان عناصر تروریست در عراق حضور دارند.

11:38 - شورای استانداری کرکوک امروز اعلام کرد که با همکاری نیروهای امنیتی و عشایر عراق تلاش گروه تروریستی داعش برای حمله به قدمگاه امام رضا (ع) در جنوب استان کرکوک ناکام ماند.

10:50 -  تشدید تدابیر امنیتی پیرامون تاسیسات نفتی در جنوب عراق و آماده باش کامل نیروهای پلیس ارای مهار هرگونه تهدید احتمالی از سوی داعش.

10:46 - "باراک اوباما" و تیم امنیت ملی آمریکا شب گذشته نشستی را برای بررسی راه های ممکن برای پایان دادن به بحران عراق برگزار کردند. قرار است در روزهای آینده نیز اوباما نشست های دیگری را با اعضای این تیم برگزار کند تا به یک راه‎کار مناسب برای عراق برسد . با این وجود رئیس جمهور آمریکا اقدامات آتی ایالات متحده در عراق را به تلاش "نوری المالکی" نخست وزیر عراق، برای حل اختلافات سیاسی موجود در این کشور و هچنین تلاش برای کاهش ناآرامی ها مشروط کرده است.

09:25 - وزارت خارجه عراق: دیپلماتهای خارجی عراق را ترک نکرده‌اند / فرودگاه بغداد شاهد پروازهای روتین روزانه‌ است .

09:20 - خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ایرانی گزارش داد که تهران و واشنگتن دوشنبه در وین درباره بحران عراق مذاکره کردند اما این مذاکره بی‌نتیجه بود.

08:53 - سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که در سه استان الانبار، دیالی و صلاح‌الدین بیش از 315 تروریست کشته شده‌اند.

08:40 - یک نیروی امنیتی عراق از عقب‌نشینی تروریست‌ها از شهر تلعفر خبر داد. وی اعلام کرد که تلفاتی سنگین به آنها وارد شده است و تاکنون 300 نفر از آنان کشته شده است.

05:12 - رئیس جمهوری آمریکا که تا کنون هیچ اقدام جدی برای مبارزه با تروریستها در عراق انجام نداده، از اعزام 275 نظامی به بغداد برای حمایت از سفارت آمریکا خبر داده است.

04:03 - یک منبع امنیتی در دیالی از هلاکت هفت تروریست داعشی از جمله سه تک تیرانداز و انهدام پنج خودرو آنها در شهر المقدادیه در شمال شرقی بعقوبه خبر داد.
خبر دیگر اینکه یک رسانه انگلیسی از بروز اختلافات و شکاف میان داعش و بعثی های صدامی خبر داد و تاکید کرد ائتلاف این گروهها به زودی متلاشی خواهد شد و نتایج خونینی خواهد داشت.

03:57 - یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین امروز سه شنبه از هلاکت 30 تروریست تکفیری در شمال شهر تکریت خبر داد. این منبع امنیتی به المسله گفت 30 تروریست داعش در عملیات امنیتی در بخش شمالی شهر تکریت به هلاکت رسیدند.

03:08 - یک منبع امنیتی در استان دیالی از پاکسازی منطقه العظیم از وجود تروریستهای داعش در عملیات مشترک ارتش و نیروهای دفاع مردمی خبر داد . این منبع به المسله گفت گردانهای دفاع مردمی و ارتش عراق با همکاری یکدیگر، منطقه العظیم را از وجود تروریستهای داعش پاکسازی کردند.

01:50 - یک منبع امنیتی در استان الانبار تاکید کرد نیروهای لشگر ششم ارتش عراق، مناطق الشورتان وابراهیم بن علی فلوجه را از لوث تروریستهای داعش پاکسازی کردند.

00:50 - سفیر بغداد در واشنگتن: در عراق با هزاران بن‌لادن دیگر مواجه هستیم.

00:47 - کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد تاکید کرد داعش و گروههای همدست آن مرتکب جنایات جنگی در عراق می شوند. ناوی پیلای تاکید کرد تقریبا این مسئله قطعی است که داعش و گروههای همپیمان آن مرتکب جنایات جنگی در عراق با اعدام دسته جمعی صدها غیرنظامی در طول پنج روز گذشته شده اند.

00:08 - تروریستهای تکفیری که برای هیچ چیزی به جز عقاید انحرافی و گمراه کننده خود ارزشی قائل نیستند، به مراقد مطهر حضرت یونس و حضرت دانیال علیهما السلام اهانت کردند. شبکه المیادین گزارش داد تروریستهای داعش، مراقد حضرت یونس و حضرت دانیال علیهما السلام در موصل را بست. این شبکه افزود تروریستهای داعش، تمام خادمان این دو مرقد را ربودند.
 اخبار بین الملل - تابناک


ویدیو مرتبط :
بازدید خدام امام رضا از قدمگاه امام رضا در بهبهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال حمله‌ هوایی آمریکا به‌داعش در سوریه/داعش مقام امام رضا (علیه السلام) را منفجر کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,بحران در سوریه

 

اخبار بین الملل - احتمال حمله‌ هوایی آمریکا به‌داعش در سوریه

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق از احتمال انجام عملیات هوایی آمریکا در خاک سوریه علیه مواضع داعش خبر داد.

رئیس ستاد مشترک ارتش عراق از احتمال انجام عملیات هوایی آمریکا در خاک سوریه علیه مواضع داعش خبر داد «بابکر زیباری» رئیس ستاد مشترک ارتش عراق از احتمال وقوع حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در خاک سوریه خبر داد.

وی ادامه داد: عملیات نظامی آمریکا از نظر زمانی محدود نخواهد بود و در آینده نیز مواضع داعش در سوریه را در برخواهد گرفت.این مسئول بلندپایه نظامی عراق در طی کنفرانس خبری پس از جلسه با فرماندهان پیشمرگه گفت: دولت بغداد سلاح‌های سنگین به منطقه کردستان عراق ارسال کرده است.

تروریست‌های داعش چندی است با یورش به شهرهای شمالی عراق که عمدتا اقلیت‌های دینی را در بر می‌گیرد، موجب آوارگی صدها هزار نفر و کشته شدن هزاران زن و کودک شده است، و بسیاری از آن‌ها به کوهها پناه برده‌اند.از سوی دیگر آمریکا نیز با ورود به عرصه بحران عراق، تاکنون چندین حمله هوایی علیه مواضع تروریست‌های داعش انجام داده است.

 

-------------------------------------

 

 داعش مقام امام رضا (علیه السلام) را منفجر کرد

تروریستهای تکفیری داعش در سلسله جنایاتشان این بار مقام امام رضا(ع) را در نزدیکی روستای تیسخراب در دشت نینوا منفجر کردند.

 کمیساریای عالی حقوق بشر در عراق اعلام کرد: عناصر تکفیری گروه تروریستی داعش، مقام امام رضا (علیه السلام) را در روستای تیسخراب در دشت نینوا ویران کردند. « سلامه الخفاجی» از اعضای کمیساریای عالی حقوق بشر درعراق در این باره گفت: باندهای داعش در سلسله جنایاتشان این بار مقام امام رضا (علیه السلام) را در نزدیکی روستای تیسخراب در دشت نینوا منفجر کردند.

وی افزود: در اتفاق دیگری در نینوا، پس از آنکه عناصر داعش حسینیه حضرت زینب(سلام الله علیها) را در روستای شبکی نشین باشبیته ویران کردند، یکی از شیعیان شبکی به آنان حمله ور شد و شش تروریست را به هلاکت رساند و خود نیز در این درگیری جان باخت.از سوی دیگر، گزارش ها از روستاهای ایزدی نشین در عراق حاکی از آن است که افراد مسلح داعش، ساکنان سه روستای ایزدی نشین را تهدید کرده اند اگر اسلام نیاورند، آنها را خواهند کشت.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، شاهدان عینی گفته اند افراد مسلح داعش، روستاهای، کوجه، حاتمیه و قابوشی را نزدیک سنجار محاصره و به بیش از سیصد خانوار گفته اند بین مرگ یا پذیرش اسلام، یک گزینه را انتخاب کنند.«ویان دخیل» تنها نماینده ایزدی در مجلس عراق، گفت اگر نتوانیم کاری جهت امیدوار کردن مردم در کوه سنجار انجام دهیم طی یک یا دو روزآینده با مرگ جمعی آنها مواجه خواهیم شد.

اخبار بین الملل - فارس , ابنا