اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحلیل ورزش و هنر حرام شد!


فتوای جدید شیخ سعودی مبنی بر حرام بودن کار به عنوان تحلیلگر ورزشی و هنری، موجی از واکنشها را در پی داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان: فتوای جدید شیخ سعودی مبنی بر حرام بودن کار به عنوان تحلیلگر ورزشی و هنری، موجی از واکنشها را در پی داشت.

روزنامه الوطن عربستان نوشت: پس از سؤال یکی از کاربران پایگاه اینترنتی " اسلام، پرسش و پاسخ،" شیخ محمد صالح منجد شیخ سعودی سوری الاصل اعلام کرد به دلیل آنکه تحلیلگران ورزشی و هنری وقت خود را در راهی تلف می کنند که سودی ندارد، این کار حرام است.

در فتوای این شیخ سعودی همچنین آمده است: گناه تحلیلگر هنری از تحلیلگران ورزشی نیز بالاتر است؛ چرا که آنها به دنبال هنرمندان و رقاصه ها هستند. فتوای این شیخ سعودی درحالی مطرح می شود که وی کار به عنوان تحلیلگر نظامی، سیاسی و اقتصادی را مجاز دانسته است.

وی در فتوای خود آورده است: برای مسلمانان کار به عنوان تحلیلگر ورزشی و هنری حرام است؛ اما کار به عنوان تحلیلگر نظامی، سیاسی و اقتصادی منعی ندارد.

یکی از مربیان ورزشی عربستان در گفتگو با روزنامه الوطن، با ابراز شگفتی از فتوای این شیخ سعودی، خواستار ارائه منبع شرعی این فتوا شد. همچنین گروهی از کاربران توییتر با ایجاد هشتگی با عنوان " فتوای تحریم تحلیل ورزشی،"  نسبت به این فتوا واکنش نشان داده و آن را مسخره کردند. یکی از کاربران توییتر با نام محمد گفته است: "به نظرم علت این فتواها این است که تحلیلگران ورزشی مبلغ بالاتری دریافتی دارند و شهرتشان بیشتر است." یکی دیگر از کاربران نوشته است: تحلیل یعنی تفکر و ارزیابی، و تفکر نزد علمای سعودی طبعا حرام است.

یکی دیگر از کاربران به نام "عبید التمیمی نیز نوشته است: این فتوا مرا به یاد فتواهایی که درباره بلوتوث، عکس برداری، دوربین موبایل، رادیو و... انداخت که همگی حرام بودند.

کاربری دیگر هم نوشته: تحلیل ورزشی حرام است! این هم فتوای آخر الزمان است؛ دیگر چیزی نمانده که حرام نکنند.


ویدیو مرتبط :
تماشای زنده چه ورزش هایی برای زنان حرام است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رقابتی از جنس ورزش و هنر در «خندوانه» / حذف گروه دختران باد از مسابقه



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,خندوانه

مسابقات خندوانه‌ای با حضور بانوانی از هنرمندان و ورزشکاران کشورمان در این قسمت از «خندوانه» برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ «خندوانه» این بار بیشتر از آن که گفتنی باشد دیدنی بود، چرا که از همان ابتدای برنامه بعد از به جا آوردن رسومات همیشگی مثل خنده 30 ثانیه‌ای و تقدیم شادی که به خلیج همیشگی فارس تعلق گرفت، جوان مهمانانی را برای اجرای مسابقات خندوانه‌ای دعوت کرد و از بدو ورود  رقابت میان آن ها آغاز شد.

گلاره عباسی و لاله اسکندری بازیگران سینما و تلویزیون در کنار مریم طوسی و الناز کمپانی که از قهرمانان دو میدانی کشورمان هستند، در برنامه حاضر شدند.

گفتنی است؛ مریم طوسی که قهرمان دو 400 متر است لقب سریع ترین دختر ایران را باعنوان دختر باد به خود اختصاص داده. این ورزشکار طی قرعه‌ای با گلاره عباسی هم گروه شد و کمپانی و اسکندری نیز در یک گروه قرار گرفتند.

در این بین گلاره عباسی از فعالیتش در سریال ماه رمضانی «برادر» به کارگردانی جواد افشار خبر داد و اسکندری هم با پرسش جوان در خصوص طرح دکور «خندوانه» بحث دیواره نگاری را مطرح کرد.

وی که به گفته خودش جزو اولین بانوانی بوده که به سراغ این حرفه رفته، تا کنون حدود 5 هزار کیلومتر از دیوارهای سطح شهر را طی کار با شهرداری نگاشته است.

در ادامه مسابقه با بازی حدس ضرب المثل‌ها با لب خوانی شروع شد و بعد هم مسابقه پیکچنری یا کلمه و عکس ادامه پیدا کرد.

در بخش دیگری از این مسابقات نوبت به دابسمش رسید که طی آن گروه گلاره عباسی و طوسی بعد از دو شکست بردند، همچنین بیست سوالی نیز یکی دیگر از مسابقات شب قبل بود که طی آن شرکت کننده‌ها سعی کردند تا اسامی محمد اصفهانی، ابراهیم حاتمی کیا، پهلوان تختی و پرویز پرستویی را حدس بزنند.

بعد از یک رفت و آمد با مسابقه معلومات عمومی که طی آن در ازای پاسخ به هر سوال توپی دست به دست می‌شد و بازنده کسی بود که توپ نزدش بماند، این ماجرا ادامه پیدا کرد تا اینکه در نهایت گروه لاله اسکندری و الناز کمپانی با اختلاف یک امتیاز برنده این دوره شدند.

به این طریق بود که «خندوانه» دیگری با ابراز امیدواری اسکندری برای ساخت بیشتر برنامه های این چنینی، اعطا نیمی از جایزه کمپانی به موسسه محک، آرزوی دلشادی برای همه توسط مریم طوسی و باقی ماندن صلح و امنیت برای کشور و خنده برای مردم توسط گلاره عباسی به پایان رسید.

شاد باشید