اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحلیل فارن‌ پالیسی از نامه اوباما به رهبری


فارن‌پالیسی در تحلیلی درباره نامه روز گذشته رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که این نامه نشان دهنده اهمیت ایران در مبارزه با داعش است.

خبرگزاری فارس: فارن‌پالیسی در تحلیلی درباره نامه روز گذشته رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب تاکید کرد که این نامه نشان دهنده اهمیت ایران در مبارزه با داعش است.

در این گزارش آمده که آمریکا در جنگ با داعش در وضعیتی عجیب گرفتار آمده و مجبور شده علاوه بر همکاری با روس‌ها برای تقویت ارتش عراق، با «مرد قدرتمند سوریه یعنی بشار اسد» ائتلاف کند و داعشیان حاضر در خاک سوریه را از هوا بمباران کند.

نویسنده به یک اتفاق مهم در روند مبارزه با داعش یعنی نوشتن نامه محرمانه اوباما به رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله خامنه‌ای و درخواست کمک برای مبارزه با داعش می‌پردازد و می‌گوید که نوشتن این نامه نشان دهنده دو مطلب است؛ اول این واقعیت که در جنگ با داعش، بدون حضور ایران نمی‌توان برنده شد و دوم آنکه اقدامات مخفیانه اوباما با اظهارات وی در برابر رسانه‌ها، متفاوت است.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند که حضور ایران در ائتلاف ضدداعش «نامناسب» است، رهبر معظم انقلاب در واکنش به گفته‌های متعدد مقامات آمریکایی در خصوص عدم همکاری و هماهنگی با ایران در مبارزه با داعش گفته بودند که «در همان روزهای سخت حمله داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق طی درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در خصوص داعش داشته باشند.»

فارین‌پالیسی در ادامه به محتوای این نامه پرداخت و به نقل از یک مقام آگاه از متن نامه گفت که اوباما در این نامه به رهبر ایران گفته که داعش خطری برای هر دو کشور است و «ایران و آمریکا با دشمنی مشترک می‌جنگند.»


ویدیو مرتبط :
پاسخ نامه رهبری به اوباما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه اوباما به رهبری نامه سوم آمریکا در2سال اخیر



 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نامه اخیر اوباما به رهبر انقلاب را مسبوق به سابقه خواند و گفت:  این سومین نامه اوباما به مسئولان کشور است و رئیس جمهور آمریکا در سال ۸۸ نیز نامه ای را به تهران ارسال کرده بود.

 

زهره الهیان درگفتگو بامهر، درخصوص نامه اخیر اوباما به رهبر انقلاب در سال جاری گفت: این نامه‌ها مسبوق به سابقه است، اوباما در سال ۸۸ نیز نامه ای را به تهران ارسال کرده بود.

الهیان همچنین خاطر نشان کرد: البته این نامه ها شاید پاسخی نداشته باشد زیرا آمریکا خوی استعمارگری و استکبار ستیزی و دفاع از رژیم صهیونیستی را سیاست کلی خود می داند.

وی در ادامه بیان داشت: مجموعا این نامه ها نشان دهنده جایگاه و عظمت جمهوری اسلامی در تعیین معادلات در عرصه بین الملل است. به خصوص در شرایط فعلی منطقه و تسلط بر خلیج فارس که باعث نگرانی سردمداران آمریکایی و شخص اوباما شده است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای ایران اظهارداشت: کمیته حقوق بشر مجلس نشستی را با محوریت این ترورها و با حضور دستگاه دیپلماسی، قضایی و اطلاعاتی برگزار می کند.

الهیان همچنین خاطر نشان کرد: در این جلسه دستگاه های مربوط توضیحاتی را در خصوص پیگیری های انجام شده درمجامع بین المللی و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی را ارائه خواهند کرد.

نماینده تهران در مجلس همچنین درباره همایش بزرگ بانوان اصولگرا که در هفته گذشته برگزار شد، گفت: مطالبات بانوانی که در این نشست حضور داشتند وحدت اصولگرایان بود زیرا گروه های رقیب برنامه ریزی جدی دارند تا مجلس آینده را به انحراف کشیده و از دست اصولگرایان خارج کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: تنها راه مقابله با رقبای انتخاباتی وحدت اصولگرایان است.../جامعه خبری الف