اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحلیل علت هتاکی کیهان به آیت الله صانعی



اخبار ,اخبار سیاسی ,هتاکی کیهان به آیت الله صانعی

اخبار سیاسی - تحلیل علت هتاکی کیهان به آیت الله صانعی

روزنامهٔ کیهان در واکنش به پیشرفت دیپلماسی در مدت کوتاه ۱۰۰ روزه روی کار آمدن دولت جدید با توهین به آیت الله صانعی از مراجع تقلید به بهانهٔ حمایت از کاهش تنش میان ایران و آمریکا سعی کرد که حمایت رهبری از دیپلماسی جدید دولت جمهوری اسلامی را نادیده بگیرد.

کیهان در ستون ویژهٔ شماره شنبه با عنوان «یک روحانی آلت دست فتنه‌گران می‌گوید ایران و آمریکا از هم بگذرند»، نوشت:

 «باید از آقای صانعی پرسید ملت ایران باید ۲۵ سال حمایت آمریکا از رژیم جبار و غارتگر و مفسد پهلوی و کودتای ۲۸ مرداد را فراموش کنند یا حمایت‌های کاخ سفید از رژیم متجاوز صدام و همه گروهک‌های ضد انقلاب را که هر کدام دست خود را در خون ملت ایران شستند؟

 

ترور و خرابکاری مورد حمایت سازمان سیا را از یاد ببرند یا تدارک کودتا و اعمال تحریم‌های ضد انسانی را؟ از خون ۲۹۰ شهروند بی‌گناه هواپیمای مسافربری اغماض کنند یا ده‌ها هزار قربانی تسلیحات شیمیایی صدام که با چراغ سبز آمریکا مورد استفاده قرار گرفت؟

 

یادآور می‌شود آشوبگران وابسته به ضد انقلاب در شعارهای معنادار فتنه سبز که در رسانه‌های آمریکایی نظیر رادیو فردا بازتاب پیدا کرد، مدعی بودند «مجتهد (روحانی) واقعی- منتظری، صانعی». این نکته نیز سزاوار گفتن است که برخی مقامات آمریکایی در طول ۳ دهه گذشته و پس از انواع دشمنی‌ها با ملت ایران، پس از بازنشستگی مدعی شده‌اند ایران و آمریکا باید از یکدیگر بگذرند!»

در اینجا نکات زیر دربارهٔ نوشتهٔ هتاکانهٔ کیهان قابل تامل است:

۱ - کیهان پیش از انتخابات ۲۴ خرداد، بار‌ها بر دوگانهٔ سازش و مقاومت تاکید کرده و جلیلی و احمدی‌نژاد را نماد مقاومت و حسن روحانی را نماد سازشکاری خوانده بود؛

 

در حالی که «مقاومت» و «نرمش قهرمانانه» هر کدام در مقاطعی از سوی دولتمردان جمهوری اسلامی در پیش گرفته شده است و حسن روحانی نیز پیش از انتخابات بر لزوم حل کردن مسالهٔ هسته‌ای با آمریکا به عنوان کدخدای غرب تاکید داشت ولی همین موضوع دستمایهٔ حمله‌های کیهان به او بود.

 

مقاومت کیهان در برابر اجرایی شدن این سیاست، طبیعی و قابل پیش بینی بود و حتی پس از عملی شدن آن نیز این روزنامه در حال مقاومت و تلاش برای متوقف کردن ادامهٔ آن است.

۲ - گفتگوی تلفنی روحانی و اوباما، روسای جمهور ایران و آمریکا و ساعت‌ها مذاکرات و همکاری‌های وزرای خارجهٔ دو کشور در مدت اخیر، همانطور که همهٔ مسوولین کشور تاکید کرده‌اند در چارچوب لازم و ضمن فراموش نکردن گذشته بوده است؛

 

بنا بر این از نظر دولتمردان جمهوری اسلامی ایران، مذاکره و همکاری برای حل مسایل موجود، بدون فراموش کردن گذشته صورت گرفته، هر چند این احتمال هم وجود دارد که تفاهم ژنو پس از ۶ ماه ادامه نیابد. این همکاری و مذاکرات اخیر، صرفا مذاکراتی واقعی و به دور از قرائت بیانیه و به حاشیه رفتن‌هایی است که در سال‌ها گذشته به قول دکتر ولایتی، مشاور ارشد رهبری در امور بین الملل توسط تیم دیپلماسی دولت قبل انجام گرفته و فرصت‌هایی را از دست داده بود.

۳ - اتفاقات اخیر دستگاه دیپلماسی، با هماهنگی کامل همهٔ نهاد‌ها و به ویژه رهبری انجام شده و اساسا موضوع هسته‌ای و مذاکره با آمریکا به صورت عرفی در اختیار دولت‌ها نبوده و دولتمردان جدید نیز در این مدت بار‌ها به نقش و هماهنگی با رهبری در این باره تاکید و تصریح کرده‌اند.

 

کیهان و دیگر افراطیون مخالف سیاست جدید دولت جمهوری اسلامی ایران، با آگاهی از این موضوع، اما از آنجایی که امکان ابراز مخالفت با نظر ایشان را ندارند، به دنبال بهانه‌ای برای مخالفت با رویکرد دستگاه دیپلماسی و نادیده گرفتن آن حمایت هستند.

اخبار سیاسی - انصاف نیوز

 


ویدیو مرتبط :
نمایی کوتاه از زندگی آیت الله العظمی صانعی (حفظه الله)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد کیهان از اظهارات آیت الله صانعی


آقای صانعی در ملاقاتی گفته است: «عده‌ای فرصت‌طلب که در مبارزه نبودند به دنبال این هستند که فرهنگ مخالف امام امت(ره) و ضد انقلاب را به نام حمایت از ایشان حاکم کنند.

خبرآنلاین: آقای صانعی در ملاقاتی گفته است: «عده‌ای فرصت‌طلب که در مبارزه نبودند به دنبال این هستند که فرهنگ مخالف امام امت(ره) و ضد انقلاب را به نام حمایت از ایشان حاکم کنند. اینان در حقیقت با امام و انقلاب دشمنی دارند و همیشه حرکتشان به نفع یک عده‌ای است که با حرکت انقلاب و نهضت سازگاری نداشتند، متاسفانه می‌بینیم چنین جریان‌هایی در حال تقویت شدن هستند.»

روزنامه کیهان نوشت: صانعی اگرچه توضیح نداد که منظورش از «عده‌ای فرصت‌طلب» چه کسانی است؟ ولی باید گفت که وی نه تنها به هنگام حرمت‌شکنی فتنه‌گران علیه اسلام، جمهوری اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) کمترین موضعی نگرفت، بلکه از برخی سران فتنه نیز همانند آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم انگلیس حمایت کرد.

درست به همین دلیل، فتنه‌گرانی که روی عنوان اسلام در شعار جمهوری اسلامی خط کشیده و به تصویر حضرت امام و مراسم سوگواری عاشورای حسینی(ع) بی‌حرمتی کرده بودند و می‌گفتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»، از جمله در حمایت از صانعی شعار داده و می‌گفتند «روحانی واقعی، منتظری- صانعی»؟!

گفتنی است آقای صانعی چند سال قبل، سخنان حضرت امام(ره) را تحریف کرده بود که متاسفانه بعد از تذکر کیهان و مقایسه آنچه صانعی نقل کرده بود با آنچه به صورت مکتوب در صحیفه حضرت امام(ره) آمده بود، نه فقط آقای صانعی حاضر به عذرخواهی از مردم و ساحت مقدس حضرت امام(ره) نشد، بلکه مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) که مسئولیت پیشگیری از تحریف نظرات امام راحل(ره) را دارد نیز کمترین اعتراض و عکس‌العملی از خود نشان نداد.