اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحلیل المانیتور از زبان بدن مردان هسته ای


گفتگوهای اخیر هسته‌ای ایران و آمریکا پشت درهای بسته هتلی در کنار دریاچه ژنو ظاهرا نقطه عطفی در مذاکرات یک ساله اخیر بود.

خبرگزاری تسنیم: گفتگوهای اخیر هسته‌ای ایران و آمریکا پشت درهای بسته هتلی در کنار دریاچه ژنو ظاهرا نقطه عطفی در مذاکرات یک ساله اخیر بود.

پایگاه خبری تحلیلی المانیتور در مطلبی به قلم لورا روزن از خبرنگاران فعال در حوزه مذاکرات هسته ای نوشت: گفتگوهای اخیر هسته‌ای در پشت درهای بسته هتلی در کنار دریاچه ژنو ظاهرا نقطه عطفی در مذاکرات یک ساله اخیر برای رسیدن به توافق نهایی بود که تاکنون دوبار تمدید شده است.

وی در این تحلیل نوشت طرفهای ایرانی و آمریکایی اعلام کردند در مذاکرات 4 روزه ژنو پیشرفتهایی کسب شده اما هنوز کار بیشتری نیاز است. اما به نحوی این دور از مذاکرات چندان محتاطانه و نمادین نبودند، مذاکره کنندگان در توصیف پیشرفت خود با احتیاط بیشتری صحبت کردند اما اشارات بدن و چهره آنها نشانه هایی از افزایش اعتماد را نشان می‌داد که احتمالا انها در مسیر رسیدن به توافق سیاسی در موضوعات اصلی توافق جامع هستند.

مذاکرات هسته ای ایران و گروه کشورهای 1+5 از روز جمعه در ژنو با دیدار معاونین وزرای خارجه ایران و آمریک از سر گرفته شد. روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز وزرای خارجه ایران و آمریکا و نیز علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر انرژی آمریکا به مذاکرات پیوستند.

در پایان این دور مذاکرات هسته‌ای در ژنو، محمد جواد ظریف اعلام کرد: تصمیم گرفتیم هفته آینده مجددا در حاشیه اجلاس شورا حقوق بشر در ژنو این گفتگوها را ادامه دهیم.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد دوشنبه هفته آینده دیدارها در سطح مدیران سیاسی برگزار خواهد شد، وی پیوستن جان کری، وزیر خارجه را به مذاکرات محتمل دانست.

بیست و هشتمین جلسه شورای حقوق بشر دوم تا بیست و هفتم مارس - یازدهم اسفند تا هفت فروردین - در ژنو برگزار می‌شود.


ویدیو مرتبط :
پاورپوینت زبان بدن (اهمیت شناسایی و تحلیل زبان بدن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیستم ایمنی بدن زنان قوی‌تر از مردان است



 

 

در حالی كه زنان قرن‌ها در جوامع مختلف دنیا بعنوان جنس ضعیف‌تر معرفی شده‌اند اما نتایج مطالعات جدید متخصصان بلژیكی نشان داده است كه زنان به طور ژنتیكی در برابر عفونت‌ها و سرطان‌ها مقاوم‌تر بوده و سیستم ایمنی قوی‌تری در مقایسه با مردان دارند.

به گزارش ایسنا، متخصصان دانشگاه «گنت» در بلژیك دریافته‌اند كه وقتی پای مقابله با بیماریها و عفونت‌ها به میان كشیده می‌شود زنان قوی‌تر از مردان هستند.

براساس گزارش روزنامه دیلی تلگراف، علت این مقاومت بیشتر وجود micro RNAs دربدن زنان است. micro RNAs، زنجیره‌های كوتاهی از RNA هستند كه روی كروموزوم X كدگذاری می‌شوند. از آنجا كه مردان فقط دارای یك كروموزوم X هستند، لذا در این زمینه متضرر شده‌اند در حالی كه زنان به دلیل جنسیت‌شان دارای دو كروموزوم X هستند و اگر ژن‌های روی یك كروموزوم خاموش شوند، كروموزوم دیگر این كمبود را جبران می‌كند.

آمارها در انسان و نیز در سایر پستانداران نشان می‌دهد كه جنس ماده عمر طولانی‌تری نسبت به جنس نر دارد و برای مقابله با عفونت‌ها و آسیب‌ها تواناتر است.

متخصصان معتقدند كه این تفاوت به دلیل وجود كروموزوم X در جنس ماده است كه در انسان حاوی 10 درصد از كل micro RNAs هایی است كه تاكنون در ژنوم انسان شناسایی شده‌اند.

این مطالعه به طور مفصل در مجله «بایواسیز» منتشر شده است.... / تحلیل : عصر ایران