اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحقیق و تفحص مجلس از شرکت نکو در مورد بابک زنجانی



اخبار,اخبار سیاسی,شرکت نکو


اخبار سیاسی - تحقیق و تفحص مجلس از شرکت نکو در مورد بابک زنجانی

رییس کمیسیون انرژی مجلس از تهیه گزارشی در این کمیسیون در مورد قرارداد کرسنت و همچنین تحقیق و تفحص از شرکت نکو در مورد بابک زنجانی خبر داد.

مسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: عده‌ای از نمایندگان طبق ماده 236 آیین‌نامه درخواست بررسی قرارداد کرسنت را مطرح کردند که این درخواست به کمیسیون انرژی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده است.

وی گفت: در حال حاضر کمیته‌ای در کمیسیون انرژی به بررسی درخواست نمایندگان در مورد ابهامات پیرامون قرارداد کرسنت می‌پردازد.

وی یادآور شد: بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی، گزارش به صحن علنی ارجاع می‌شود که نمایندگان در مورد آن تصمیم‌گیری کنند، اگر گزارش مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت به قوه قضاییه برای رسیدگی ارجاع می‌شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس در ادامه در مورد ورود کمیسیون انرژی به موضوع فروش توسط بابک زنجانی گفت: تحقیق و تفحص از شرکت نکو و شرکت ملی نفت در کمیسیون انرژی در حال بررسی است، با این مضمون که چرا پول فروش نفت به کشور برنگشته و جابه‌جا نشده است.

وی توضیح داد: این سوال مطرح شده که چرا با توجه به این‌که سررسید زمان دریافت پول‌های حاصل از فروش نفت قبل از تحریم بانک FIB رسیده بود، این پول‌ها به داخل کشور انتقال داده نشده است.

وی همچنین گفت: در این تفحص روشن می‌شود که چه ضمانت‌هایی از بابک زنجانی در ازای فروش نفت گرفته شده است، طبیعتا اگر قرار است کسی محموله‌ای از نفت را به فروش برساند، باید ضمانت‌های بسیار محکمی از او گرفته شود. به تمامی این سوالات در این تفحص پاسخ داده می‌شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: این تحقیق و تفحص اکنون به کمیته تخصصی کمیسیون انرژی ارجاع داده شده است و این کمیته در حال بررسی است که در روند آن جلساتی را با بابک زنجانی نیز داشته است.

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
سخنرانی علیرضا محجوب در مجلس در مورد تحقیق و تفحص در مورد شرکت سایپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو کمیته تحقیق و تفحص : اموال گمشده بابک زنجانی نزد رضاضراب است



 

اخبار,اخبارسیاسی,بابک زنجانی

عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی از بدهی بابک زنجانی در گفت‌و‌گو با روزنامه «زمان ترکیه»، گفت: «بیشتر اموال گمشده بابک زنجانی نزد رضا ضراب در ترکیه است».

امیر عباس سلطانی،‌ در ادامه با اشاره به اینکه  ثروت بابک زنجانی 5 میلیارد دلار است  گفت: «با توجه به اطلاعاتی که در دست داریم بابک زنجانی و رضا ضراب جدا از هم نیستند  و بخش اعظم  اموال بابک زنجانی که ایران به دنبال آن است پیش رضا ضراب است. در این پرونده زنجانی تنها نبوده و یک مافیای قوی پشت سر اوست که در روند رسیدگی به پرونده مانع ایجاد می‌کنند.وی در ادامه افزود این پول به ترکیه انتقال پیدا کرده و در چرخه اقتصادی ترکیه است به همین دلیل  احتمال همکاری مقامات ترکیه با ایران برای بازگرداندن این پول ضعیف است.»


سلطانی با اشاره به اینکه نام زنجانی چند ماه پیش از لیست تحریم‌ها خارج شد و ما انتظار داشتیم اموال به ایران برگردد، افزود: «حدس می‌زنیم از بازداشت شدنش خبر دار بوده و حساب هایش را خالی کرده است. به نظر مقامات قضایی، دارایی زنجانی 5 میلیارد دلار است.طبق گفته‌های خودش هم دارایی اش این رقم را تأیید می‌کند  اما اموال کشف شده بسیار پایین تر از این رقم است. ما فکر می‌کنیم این پول بین افراد دیگری تقسیم شده یا زنجانی شرکای نامعلومی  داشته است. بیژن زنگنه  وزیر نفت هم  تأیید کرده این میزان دارایی  نسبت به  مقدار نفت فروخته شده   بسیار کم است.

 

متأسفانه در این مدت فقط  بابک زنجانی به ما گفته آزادم کنید تا بدهی ام را بدهم». سلطانی با بیان اینکه  تأخیر به نفع زنجانی است و او دارد وقت تلف می‌کند تا افرادی که با او همکاری کرده‌اند برای انجام دادن کارهایشان وقت داشته باشند، گفت: «مطمئنم که بابک زنجانی هیچگونه همکاری با ما نخواهد کرد. مدام اعترافاتش را عوض می‌کند و اطلاعات نمی‌دهد. ما سعی می‌کنیم که نگذاریم موضوع فراموش شود،  اما مقامات قضایی خواسته‌اند که در مورد پرونده با رسانه‌ها زیاد  صحبت نکنم در حالی که طبق قانون اساسی وظیفه و حق من به عنوان نماینده مجلس است.»


وی با یادآوری اینکه با وجود حق نمایندگان برای ملاقات با زنجانی و تحقیق و تفحص درباره آن با این تقاضا کتباً موافقت نشده است، اظهار داشت: «این تحقیق و تفحص نباید محدود به بابک زنجانی شود. باید از تمامی کسانی که در این پرونده نامی از آنها هست مثل رضا ضراب  تحقیق شود. اما خانواده او توسط دو نفر از نمایندگان از من خواستند که نامی از او نبرم.اما در مورد او ما سند داریم.»


سلطانی با تأکید بر وجود اسنادی که از رابطه ضراب و زنجانی خبر می‌دهند، از لزوم پیگیری این اسناد با همکاری مسئولان ترکیه خبر داد و گفت: «چون به نظر ما این دو نفر جدا از هم نیستند. باهم همکاری داشته‌اند و طبق اسنادی که من دارم پول‌هایی که ما دنبالش هستیم  در کنترل رضا ضراب است. بخشی از پول‌های بابک زنجانی پیش ضراب است.»


عضو کمیته تحقیق و تفحص مجلس با اشاره به برخی مانع تراشی‌ها در مسیر تحقیقات،  درباره احتمال محاکمه برخی مسئولان دولت گذشته در این پرونده گفت: «چیزی که شاهدش هستیم این است که بعضی از  کسانی که در دوره قبل بر سرکار بودند یا هنوز مسئولیت دارند  نمی‌خواهند پرونده جلو برود یا مانع پیشرف آن می‌شوند. در نطق مجلس هم این را گفتم. بابک زنجانی به تنهایی کلاهبرداری نکرده است. پشت سر او یک مافیای پر قدرت از پیشرفت تحقیقات جلوگیری می‌کند».


 اخبار سیاسی  - ایران