اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحقیق از ژنرال بازنشسته آمریکایی در مورد حمله استاکس‌نت علیه ایران



 حمله استاکس‌نت علیه ایران

تحقیق از ژنرال بازنشسته آمریکایی در مورد حمله استاکس‌نت علیه ایران

به گزارش یک شبکه‌ خبری آمریکا قرار است از یکی از ژنرالهای سرشناس بازنشسته تفنگداران دریایی ایالات متحده در ارتباط با درز اطلاعات طبقه‌بندی شده مربوط به حمله سایبری به تاسیسات هسته‌ای ایران تحقیقاتی شود.

به گفته شبکه خبری ان‌بی‌سی آمریکا، وزارت دادگستری ایالات متحده به ژنرال بازنشسته جیمز کارترایت اطلاع داده که در ارتباط با این پرونده از او تحقیقاتی صورت خواهد گرفت.

ژنرال کارترایت، ٦٣ ساله، بین سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا بود.

 

از جیمز کارترایت در دوره قبل از بازنشستگی در سال ٢٠١١ به عنوان یکی از افراد نزدیک به مشاوران امنیتی باراک اوباما نام برده می شد.

بدافزار استاکس‌نت در سال ۲۰۱۰ میلادی مخفیانه وارد تاسیسات اتمی ایران شد و باعث خرابی سانتریفوژهایی شد که در غنی سازی اورانیوم کاربرد داشت.

 

مسئولیت حمله استاکس‌نت را کسی برعهده نگرفت، اما کارشناسان امنیت اینترنت اعلام کردند که چنین بدافزار پیچیده ای بدون حمایت و برخورداری از امکانات یک دولت قابل طراحی نبوده است.

روزنامه نیویورک تایمز سال گذشته درباره استاکس‌نت و این که چگونه این بدافزار موقتا توانست نزدیک به ۱۰۰۰ سانتریفوژ ایران را از کار بیندازد، جزییاتی منتشر کرد.

 

به گفته نیویورک تایمز، این حمله بخشی از عملیات سایبری گسترده‌تری موسوم به " بازی‌های المپیک" بود که در دوران ریاست جمهوری جورج بوش آغاز شد و درزمان حکومت باراک اوباما فعالیت های آن افزایش یافت.

افشای این اطلاعات باعث شد تا دادستان کل آمریکا دستور دهد تحقیقاتی در این مورد انجام شود./فرارو

 

 


ویدیو مرتبط :
ویروس استاکس نت اسرائیل علیه نیروگاه هسته ای ما!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهدید بی سابقه مقام آمریکایی علیه ایران: روزی که اوباما دستور حمله دهد را تبدیل به طولانی‌ترین و بدترین روز برای دشمنان می‌کنم!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

کاخ سفید: "ماتیس" به زودی برکنار می شود

تهدید بی سابقه مقام آمریکایی علیه ایران: روزی که اوباما دستور حمله دهد را تبدیل به طولانی‌ترین و بدترین روز برای دشمنان می‌کنم!

ماتیس در خطاب به جمهوری اسلامی گفت: «در حال حاضر ما یک ناوهواپیمابر در خلیج فارس داریم. مایلم به هر دشمنی که خواهان سوء استفاده از این موقعیت است بگویم، روزی که رئیس‌جمهور دستور عملیات دهد، برای دشمنان این روز بسیار بدی خواهد بود.» وی افزود: «من این روز را بدل به طولانی‌ترین و بدترین روز برای دشمنان می‌کنم.»

انتخاب : فرمانده نیروهای آمریکایی در خلیج‌فارس ضمن تکرار ادعاهای تکراری در مورد برنامه هسته ای ایران، تهدیدی بی سابقه علیه کشورمان مطرح کرد، هر چند این ادعاها با واکنش آمریکا مواجه شد و احتمال برکناری او افزایش یافت.

وی از مسئولین ایرانی خواست که توان نظامی آمریکا در خلیج‌فارس را به چالش نکشند.

وی تصریح کرد که کاهش نیروهای نظامی آمریکا نباید سبب آن شود که "دشمنان" قدرت نظامی آمریکا را در منطقه "دست‌کم بگیرند."

ماتیس خطاب به ایران گفت: در حال حاضر ما یک ناوهواپیمابر در خلیج فارس داریم. مایلم به هر دشمنی که خواهان سوء استفاده از این موقعیت است بگویم، روزی که رئیس‌جمهور دستور عملیات دهد، برای دشمنان این روز بسیار بدی خواهد بود.

وی افزود: من این روز را بدل به طولانی‌ترین و بدترین روز برای دشمنان می‌کنم!

فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه تاکید کرد که در صورت لزوم ناو هواپیمابر هری ترومن در ظرف ۲۱ روز یا کمتر آماده عملیات خواهد بود. وی افزود که در صورت لزوم اعزام ناوهواپیمابر دیگری به خلیج‌فارس می‌تواند حتی در مدت ۲ هفته صورت گیرد.

ژنرال ماتیس درباره آمادگی نیروهای تحت فرمان خود گفت: «من دو هفته پیش بر روی ناوهواپیمابر هری ترومن بودم و گفت‌وگویی با آدمیرال سوینی داشتم. وی به من اطمینان داد که هواپیماها و ناوهای جنگی تحت فرماندهی وی در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده انجام عملیات نظامی هستند.»

به گفته ژنرال ماتیس هم‌اکنون ناوهواپیمابر جان استنیس به همراه چندین ناوشکن و کشتی‌های جنگی دیگر وظیفه حفاظت از آب‌های استراتژیک خلیج‌فارس در نزدیکی سواحل ایران را بر عهده دارد.

عصبانیت کاخ سفید

یکی از مقامات رسمی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود تصریح کرد که سخنان ژنرال ماتیس به‌رغم پشتیبانی از سیاست‌های عمومی باراک اوباما جهتی غیر از نظرات کاخ سفید را دنبال می‌کند.

بر اساس برخی گمانه‌زنی این امکان وجود دارد که ژنرال ماتیس پیش از موعد مقرر از خدمت منفصل شود، زیرا که وی درباره چگونگی برخورد با ایران با مقامات غیرنظامی کاخ سفید دارای مواضع یکسانی نیست./انتخاب