اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحقیقات پرونده قهرمانی به پایان رسید


رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: کمیته به شکایت باشگاه پرسپولیس از یدالله جهانبازی رسیدگی می‌کند اما مسائل همیشه آن طور که در تصاویر تلویزیونی دیده می‌شود، نیست.

ایسنا: فریدون اصفهانیان درباره عملکرد داوران در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: در این هفته اشتباه‌هایی داشتیم اما در مجموع عملکرد داوران را مثبت ارزیابی می‌کنم. البته نباید تصور کنیم که نظر کارشناسانی که به تلویزیون می‌آیند همیشه صحیح است چون زاویه دوربین و دید کارشناسی تلویزیون با آنچه داور می‌بیند، متفاوت است.

 وی ادامه داد: کمیته داوران در صحنه‌هایی که در تصویر تلویزیونی یا فیلم بازی روشن و واضح نیستند، طرح داور را می‌گیرد. البته اشکالی ندارد که پرسپولیس از جهانبازی شکایت کرده است. ما به این شکایت رسیدگی می‌کنیم.

اصفهانیان همچنین گفت: پرونده قهرمانی کاملا بررسی شده و تحقیق‌های لازم انجام شده است. این پرونده اکنون در اختیار کمیته انضباطی است تا رای لازم برای آن صادر شود.

رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پایان گفت: از صداوسیما تشکر می‌کنم که عملکرد داوران لیگ برتر و لیگ یک را آنالیز می‌کند ولی از آنها می‌خواهم که امکانات خود را بیشتر کنند تا برای بررسی صحنه‌های داوری بشود از چند زاویه به صحنه‌ها نگاه کرد و تصمیم درستی گرفت. تصمیم‌گیری درباره یک اتفاق داوری آن هم از یک زاویه تصویر، چندان منطقی نیست.


ویدیو مرتبط :
انتظار به پایان رسید : 20 بازی پلی استیشن 4 که انتظار آن را می کشید رسید !!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نایب رئیس فدراسیون پاسخ فتح‌الله‌زاده را داد/ پرونده قهرمانی به نتیجه رسید



نایب رئیس فدراسیون پاسخ فتح‌الله‌زاده را داد/ پرونده قهرمانی به نتیجه رسید

نایب رئیس فدراسیون فوتبال به اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد حضور رئیس فدراسیون جهانی در ایران پاسخ داد و تاکید کرد شاید حق با فتح‌الله‌زاده باشد اما بلاتر باید امنیت در ایران را احساس می‌کرد. وی همچنین آخرین وضعیت پرونده داوری محسن قهرمانی را تشریح کرد.

هادی آیت‌اللهی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد محاسن حضور سپ‌ بلاتر در ایران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: حضور بلاتر در ایران که نفر اول فوتبال جهان است دستاوردهای بزرگی به همراه دارد، ایشان در این سفر با رئیس جمهور، رئیس مجلس، معاون اجرایی رئیس جمهور و وزیر پیشنهادی ورزش صحبت کردند و این اراده را در بین اعضای هیات دولت و مجلس ایران دیدند که از فوتبال حمایت  می شود.

مطرح شدن فوتبال ایران در عرصه جهانی
وی با ابراز امیدواری از اینکه این پشتیبانی‌ها ادامه داشته باشد تا فوتبال ایران در عرصه جهانی هم مطرح شود، افزود: سپ بلاتر وقتی این حمایت‌ها را دید مصمم شد که در ایران اراده بالایی جهت توسعه فوتبال وجود دارد.

ایجاد فضای لازم برای گرفتن میزبانی‌های بزرگ
نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بلاتر در افتتاح مدرسه فوتبال اعلام کرد در مملکتی که پیش از آغاز مراسم آن، قرآن خوانده شده و سرود ملی کشور پخش می‌شود، یعنی امنیت حاکم است، پس می‌توان در آن برنامه‌های مختلفی را انجام داد. این یکی از جملات دلنشین ایشان بود و همین مسائل باعث شد تا نگاه ایشان به ایران تغییر کرده و فکر می‌‍‌کنم فضای لازم برای گرفتن میزبانی‌های بزرگ ایجاد شده است.

استقبال رئیس فدراسیون قطر از پیشنهاد ایران
وی قول بلاتر برای رفع مشکل پول‌های بلوکه شده ایران را یکی دیگر از محاسن حضور رئیس فیفا در ایران دانست و تلویحا صحبت‌های او در نشست خبری‌اش در کشور امارات مبنی بر پیشنهاد ایران برای همکاری جهت برگزاری جام جهانی 2020 را تائید و اظهار کرد: پیشنهاد همکاری ما با فدراسیون قطر در بخش‌های سخت افزاری است. ما می‌توانیم در ساخت و سازها و یا میزبانی از کشورهایی که می‌خواهند به قطر بیایند، همکاری داشته باشیم که این مسئله با استقبال شیخ احمد رئیس فدراسیون قطر هم مواجه شده است.

اعلام آمادگی، 10 سال زودتر
آیت‌اللهی در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر با بیان اینکه قطری‌‎ها هم پیشنهاد ایران را پذیرفته‌اند و این موضوع در نشست چندی پیش کفاشیان با مسئولان قطری هم مورد تایید قرار گرفته، ادامه داد: همکاری با قطر جهت برگزاری آن مسابقات مربوط به یک دهه دیگر است اما ما از الآن آمادگی خود را اعلام کرده‌ایم زیرا با توجه به نزدیکی دو کشور، کشورهایی که جواز حضور در این جام را به دست می‌آورند، می‌توانند از فضا و امکانات ایران برای آماده‌سازی استفاده کنند.

نیاز بود بلاتر امنیت ایران را از نزدیک ببیند
"علی فتح‌الله‌زاده در گفتگویی اعلام کرده، بهتر است به جای اینکه به سپ بلاتر مرغ و گوسفند نشان دهند، نشستی میان مدیران باشگاه‌ها با رئیس فیفا برگزار می‌شد." وی به این اظهار نظر اینگونه واکنش نشان داد: همان طور که گفتم، حضور بلاتر در ایران را باید به فال نیک گرفت. ایشان به هر کشوری که می‌رود، می‌تواند پشتوانه خوبی در مراودات بین‌المللی ایجاد کند. در این شرایط که نیاز بود ایشان می‌آمد و امنیت ایران را از نزدیک می‌دید، آنهم برخلاف سیاه بازی‌های رسانه‌های استکباری جهان، این اتفاق رخ داد و حتی بلاتر هم در گفتگو با روسای دولت و مجلس ایران اعلام کرد، در کشور ما امنیت وجود دارد.

اتفاقات مثبتی برای فوتبال ایران رقم می‌خورد
نایب رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: بلاتر به هر کشوری می‌رود، در آنجا با رئیس جمهور دیدار می‌کند و یا پروژه‌هایی را افتتاح خواهد کرد اما در ایران با بسیاری از مقامات رسمی کشورمان دیدار و گفتگو کرد و وقتی این حمایت‌های جمعی را دید، در مجموع اتفاقات مثبتی برای فوتبال ایران رقم می‌خورد.

شاید فتح‌الله‌زاده درست می‌گوید
وی با بیان اینکه شاید فتح‌الله‌زاده درست می‌گوید ولی فرصت لازم برای برگزاری چنین نشستی پیش نیامد، یادآور شد: این پیرمرد 77 ساله از ساعت 8 صبح پنجشنبه تا 3 بعدازظهر آن روز در تب و تاب نشست با مسئولان و بازدید از اماکن مختلف بود. شاید در دیگر کشورها به صورت دیپلماتیک با بلاتر برخورد می‌شود اما ما سعی کردیم در ایران نهایت استفاده را از ایشان ببریم و شرایطی ایجاد شد که ایشان با صراحت مطرح کنند که باورش نمی‌شود این همه علاقه‌مندی به فوتبال در ایران وجود دارد.

مساله باشگاه‌ها را باید در مملکت‌مان حل کنیم
آیت‌اللهی همچنین خاطرنشان کرد: مساله باشگاه‌ها را باید در مملکت‌مان حل کنیم و مشکلات داخلی را به بیرون درز ندهیم. ما سعی کردیم بهترین استفاده را از حضور بلاتر در ایران ببریم که خوشبختانه این اتفاق هم افتاد.

قول سازمان لیگ برای همکاری با تیم ملی
وی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر، در مورد برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی خصوصا دیدار با آمریکا هم تاکید کرد: کارلوس کی‌روش در نشست با رئیس فدراسیون درخواستی برای برگزاری 2 تا 3 برنامه آماده‌سازی پس از دو دیدار مقدماتی جام ملت‌ها داشته که سازمان لیگ هم قول همکاری‌های لازم برای قرار دادن این بازی‌ها در تقویم لیگ را داده است.

مشخص شدن برنامه‌های تیم ملی بعد از قرعه‌کشی جام جهانی
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در این خصوص اضافه کرد: البته تمام این مسائل به بعد از قرعه کشی جام جهانی معطوف است. در آبان‌ماه تیم ملی تنها می‌تواند دو بازی با تایلند و لبنان در مرحله انتخابی جام ملت‌ها انجام دهد اما در آذرماه و پس از قرعه کشی جام جهانی بیشتر می‌توان در این خصوص برنامه‌ریزی کرد.

مذاکره با نمایندگان تیم‌ها در برزیل
وی ادامه داد: قرار است کارلوس کی‌روش و سایر مسئولان ایران که در مراسم قرعه کشی جام جهانی در برزیل حضور می‌یابند، بعد از قرعه‌کشی با مسئولان سایر تیم‌های راه یافته به این رقابتها هم مذاکرات رسمی خود را آغاز کنند تا تیم ملی پیش از حضور در جام جهانی، دیدارهای تدارکاتی خوبی داشته باشد.

پیروزی بر تایلند جواز حضور در جام ملت‌ها
آیت‌اللهی در مورد دیدار تیم ملی ایران مقابل تایلند هم گفت: فدراسیون تا امروز کوتاهی در خصوص تیم های ملی نکرده است و آن مواردی که آقای کی روش خواسته است در حد توانمان عملی کردیم. امیدواریم تایلند را در خانه اش شکست داده و با این برد بلیط حضور در استرالیا را به دست آوریم.

مشخص شدن تکلیف تیم‌های پایه بعد از عاشورا
وی در بخش دیگری از این گفتگو در مورد آخرین وضعیت کادر فنی تیم‌های پایه فوتبال ایران هم اظهار کرد: صحبت‌هایی با علی کفاشیان داشته‌ایم و قرار است بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی با جلساتی جدی و ویژه تصمیم گیری‌های نهایی را در این خصوص انجام دهیم. قرار است در کمیته فنی و توسعه به نوعی سریعا به این موضوع رسیدگی شود تا تکلیف کادر فنی تیم‌های امید، جوانان و تیم‌های دیگر مشخص شود. مطمئن باشید ما جلسات خوبی خواهیم داشت که خبرهای خوبی را برای فوتبال دوستان به همراه دارد.

پاسخگویی در مورد وضعیت علی دوستی‌مهر
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که با حضور مهدی مهدوی‌کیا در تیم نوجوانان به عنوان مدیرفنی تکلیف علی دوستی‌مهر که مدیرفنی این تیم بوده است چه می‌شود؟، تصریح کرد: ما از همه کادرهای تیم‌های پایه برنامه خواسته‌ایم و بررسی آنها را در اولویت کارهای خود قرار داده‌ایم. همان طور که هفته پیش در بخش بانوان جلسات خوبی داشتیم و نتایج لازم را به دست آوردیم بعد از تاسوعا و عاشورا طی 15 روز 3-4 جلسه مهم خواهیم داشت تا تکلیف این تیم‌ها مشخص شود.

استفاده از تجربه مربیان حاضر در جام جهانی
وی در مورد اینکه تکلیف نادر عزت‌اللهی، مهدی غفاری، مهدی حیدری و سایر اعضای کادر فنی تیم نوجوانان که در جام جهانی امارات حضور داشتند، چه می‌شود؟، هم خاطرنشان کرد: مطمئنا از وجود همه عزیزان استفاده می‌شود و جایگاه‌هایی را در کمیته فنی ترسیم خواهیم کرد تا از تجربیات آنها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

مهدوی‌کیا سرمایه‌ای بزرگ است
آیت‌اللهی در خصوص اینکه از مهدی مهدوی‌کیا چه استفاده‌ای خواهد شد، تاکید کرد: مهدوی‌کیا سرمایه‌ای بزرگ است و هر کشوری آرزو دارد از امثال مهدوی‌ کیاها به خصوص در تیم‌های ملی و پایه استفاده کند. مطمئنا ما طبق یک برنامه ریزی اصولی بهترین استفاده را از مهدی مهدوی‌کیا خواهیم کرد.

واکنش به نماینده ایران در فیفا
حضور یک ایرانی دیگر در کمیته‌های فیفا سئوال دیگر ما از نایب رئیس فدراسیون فوتبال بود و او در خصوص اینکه این فرد چه کسی است؟، وی به این موضوع اینگونه واکنش نشان داد: قرار است مسئولان ایران نشست‌هایی را با مسئولان فیفا برگزار کنند و در این خصوص رایزنی‌های نهایی صورت گیرد زیرا بلاتر موافق با حضور یک نماینده دیگر از ایران در فیفا است. این فرد مهدوی‌کیا یا هر کس دیگری که باشد، یک کرسی در فیفا به دست آورده که به سود فوتبال ایران خواهد بود.

در پرونده قهرمانی تا الان چیزی ندیده‌ایم که بخواهیم آن را عنوان کنیم
نایب رئیس فدراسیون فوتبال در بخش پایانی صحبت‌هایش با خبرنگار مهر، در رابطه با آخرین وضعیت پرونده محسن قهرمانی تاکید کرد: جامعه داوری ما واقعا پاک است و تا الان چیزی ندیده‌ایم که بخواهیم در این مرحله آن را عنوان کنیم. در اصناف مختلف ایران مسائل خیلی بزرگتر از این وجود دارد که اصلا به چشم نمی‌آید اما چون فوتبال در دید رسانه‌هاست، چیزهای کوچکی ناگهان بزرگ می‌شود.

کار تحقیقی کامل و گرفتن نتیجه در پرونده قهرمانی
آیت‌اللهی همچنین گفت: باید موضوعی باشد که خدایی نکرده اگر به کسی اتهام زدیم، بعدا بتوانیم پاسخگوی صحبت‌های خود باشیم. ریختن آبروی افراد درست نیست. در این پرونده کار تحقیقی کاملی صورت گرفته و به نظرم به نتیجه هم رسیده است که نتیجه آن اگر لازم باشد از طریق کمیته انضباطی و اگر لازم نبود، شهامت آن را داریم که از تمام کسانی که مورد اتهام قرار گرفته‌اند، عذرخواهی کنیم.
/مهر