اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحقیقات شبانه از مرتضوی درباره کهریزک



اخبار,اخبار سیاسی,اتهامات قضات کهریزک


اخبار سیاسی - تحقیقات شبانه از مرتضوی درباره کهریزک

وکیل خانواده مرحوم محسن روح الامینی از آنچه بایکوت شدن این پرونده در دادسرای کارکنان دولت و رسیدگی های خارج از وقت اداری و شبانه خواند گلایه کرد.

«میر مجید طاهری» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره آخرین وضعیت شکایت خانواده مرحوم روح الامینی از مرتضوی به اتهام معاونت در قتل اظهار داشت: حدود دو هفته گذشته برای پیگیری پرونده به دادسرا مراجعه و مواردی را که لازم بود اعلام کردیم.

وکیل اولیای دم مرحوم روح الامینی (از کشته شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک) با طرح این پرسش که چرا دادستانی به اتهام معاونت مرتضوی در قتل فرزند موکلش رسیدگی نمی کند اضافه کرد: در مراجعه اخیری که داشتم، بازپرس اعلام کرده درباره این پرونده تصمیم می گیرد ولی تا کنون هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است.

طاهری یادآور شد: برغم اینکه در جلسه بازپرسی 15 آبان ماه، بازپرس درباره این پرونده از مرتضوی تحقیق و سئوال کرده اما وی هنوز درباره معاونت در قتل روح الامینی تفهیم اتهام نشده است.

وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامینی گفت: از نظر ما پرونده تکمیل است و اینکه چرا دادسرا برغم تکمیل بودن پرونده آن را به دادگاه ارسال نمی کند جای تعجب دارد و باید درباره عدم ارسال پرونده به دادگاه پاسخگو باشد.

طاهری گفت: پرونده شکایت از مرتضوی به اتهام معاونت در قتل روح الامینی، جلب به محاکمه دارد اما متاسفانه روند رسیدگی به آن در مرحله دادسرا قفل شده است.

به گفته وی پرونده شکایت خانواده مرحوم روح الامینی از مرتضوی باید سال گذشته و توامان با پرونده مرحوم کامرانی به دادگاه ارسال می شد اما به دلایل نامعلوم این بخش جدا شد و دادگاه هنوز به پرونده شکایت روح الامینی از مرتضوی رسیدگی ماهیتی نکرده است.

وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامینی اضافه کرد: متاسفانه رسیدگی به پرونده آقای مرتضوی در مرحله دادسرا روال عادی نداشت به طوری که مشکلات زیادی برای حضور وی در دادسرا داشتیم و برخلاف اینکه دادسرا معمولا خارج از ساعت اداری از متهم تحقیق نمی کند اما در مورد آقای مرتضوی تحقیقات خارج از ساعات اداری صورت می گیرد.

طاهری با بیان اینکه پرونده شکایت خانواده مرحوم روح الامینی از مرتضوی در دادسرا متوقف است و هنوز رسیدگی نشده گفت: منتظرم تصمیم دادسرا در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح الامینی هستیم.

وی یادآور شد: البته بخشی از شکایت ما علیه مرتضوی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد که به حکم دادگاه اعتراض کردیم و هم اکنون پرونده برای رسیدگی در شعبه تجدید نظر در دیوان عالی کشور به سر می برد و هنوز منتهی به نتیجه نشده است.

طاهری درباره اظهارات اخیر سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی درباره حادثه بازداشتگاه کهریزک گفت: صحبت هایی که جدیدا آقای احمدی مقدم مطرح کرده، صحبت هایی است که موکلان من در جریان آن بودند و بارها در دادگاه مطرح کردند ولی هیچ وقت رسانه ای نشده بود.

وکیل مدافع خانواده مرحوم روح الامیتی اظهار داشت: توجیه دادسرا از ارسال نکردن پرونده به دادگاه را نمی دانیم و تا کنون دادسرا هر مدرکی از ما خواسته ارایه کرده ایم.

به گفته طاهری دادسرا وظیفه دارد به این شکایت رسیدگی کرده و نسبت به آن تصمیم گیری کند.

وی تاکید کرد: علت ارسال نشدن پرونده به دادگاه را نمی دانیم اما امیدواریم توجیه دستگاه قضایی از ارسال نکردن این پرونده به دادگاه، قانونی باشد.

دادگاه رسیدگی به اتهامات قضات کهریزک ابتدای خرداد ماه امسال پس از 11 جلسه رسیدگی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی پایان یافت و اواخر خرداد ماه نیز احکام متهمان صادر شد.

پس از صدور حکم از سوی دادگاه، هر سه متهم و دو نفر از شکات به رای دادگاه اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه نهم دیوان عالی کشور ارسال شد.

اخبار سیاسی - ایرنا


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری یک قاضی کهریزک /علی اکبر حیدری فرد، معاون سعید مرتضوی



ماجرای انتصاب جنجالی سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی همچنان ادامه دار شده است.در حالی بعد از کش و قوس های فراوان و مارای استیضاح وزیر کار، سعید مرتضوی بر خلاف قولش استعفا نداد ، برکنار هم نشد و همچنان بر صندلی ریاست مهم ترین سازمان اقتصادی کشور تکیه کرده است، خبرها حکایت از دستگیری یکی دیگر از معاونین وی دارد.

 

بنا بر اخبار رسیده، ظهر روز یکشنبه، علی اکبر حیدری فرد، معاون سعید مرتضوی دادستان سابق تهران که احکام اعزام افراد بازداشت شده به کهریزک را امضا کرده بود، بازداشت شد و به بازداشتگاه اوین انتقال یافت.

 

حیدری فرد که از او با نام عصای دست مرتضوی نیز یاد می‌شود، سال گذشته و در نامه‌ای که به مطبوعات فرستاده بود، همه بازداشت شدگان کهریزک را از دسته اراذل و اوباش خوانده بود و با مقصر دانستن مطبوعات در پر رنگ کردن جنایات رخ داده، خواستار تقدیر از کار خوب خود در شرایط فتنه شده بود؛ غافل از اینکه ماجرای کهریزک، قلب رهبر معظم انقلاب را به درد آورد.

 

این دادیار سابق که در مرداد ماه سال ۸۹ از مقامش تعلیق شد، در حالی راهی زندان اوین شده که چندی پیش، محسنی اژه‌ای، داستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه از شکسته شدن حکم منع تعقیب مقامات تعلیق شده در جنایت کهریزک ـ که البته بدوی و قابل اعتراض بود ـ خبر داده و پرونده را در حال بررسی خوانده بود.

 

پرونده مشاور امنیتی استانداری تهران، در حالی به نقطه اوج خود نزدیک می‌شود که وی در روز سوم فروردین ماه سال جاری در یک پمپ بنزین، اقدام به هفت تیر کشی کرد و بازداشت شد تا نامش دوباره به بالا‌ترین اخبار برسد!

این در حالی است که پیش از این، سعید مرتضوی،به عنوان یکی دیگر از متهمین جنایت کهریزک نیز تفهیم اتهام شده بود و بنا به گزارش‌ها، محاکمه وی نیز به زودی انجام خواهد شد اما با این حال وی همچنان یک پست مهم دولتی در اختیار دارد.

 

البته فشارهای نمایندگان مجلس بر دولتی ها همچنان ادامه دارد و هنوز برخی نمایندگان طرفدار استیضاح اعلام می کنند که امکان اعلام وصول استیضاح مجدد وزیر هست اما با توجه به نزدیک بودن دور دوم انتخابات مجلس و مدت زمان کمی که از حیات مجلس هشتم باقی مانده این امر کاملا بعید به نظر می رسد.

در این مین اما زمزمه هایی از ورود دیوان عدالت اداری به ماجرای سعید مرتضوی به گوش می رسد.

 

همین چند روز پیش بود که علی مطهری تنها راه کار حل ماجرای سعید مرتضوی را شکایت به دیوان عدالت اداری اعلام کرد.

وی با اشاره به شکایت عده‌ای از نمایندگان مجلس به دیوان عدالت اداری در مورد انتصاب سعیدمرتضوی گفت: انتصاب وی با ماده ۴۰ قانون دیوان عدالت اداری منافات دارد زیرا در این قانون تصریح شده است که شخص قاضی پس از تعلیق از کار، حق پذیرفتن سمت دولتی را ندارد.

وی افزود: نمایندگان شاکی این پرونده منتظر رأی دیوان عدالت اداری هستند و چنانچه این دیوان به تخلف قانونی رأی دهد، این مشکل حل خواهد شد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شکایت نمایندگان راهی مسالمت‌آمیز در این زمینه است، گفت: این کار موجب می‌شود که آقای مرتضوی بدون استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برکنار شود.

 

با این حال اما، با وجود این که بر طبق قانون، حضور متهمین در پست های مهم دولتی خلاف قانون محسوب می شود، دولتی ها همچنان بر ماندن سعید مرتضوی اصرار دارند و باید منتظر ماند و دید آیا ورود دیوان عدالت اداری به این داستان، سعید مرتضوی را خانه نشین خواهد کرد یا خیر؟

منبع:  جوان آنلاین