اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحقیر اپل توسط مدیر عامل «تسلا»


در واقع اگر شما موفق به کار درتسلا نشوید به اپل می‌روید. شوخی نمی‌کنم.

zoomit.ir - محسن کریمی: ایلان ماسک در مصاحبه‌ای که به تازگی با روزنامه آلمانی Handelsblatt انجام داده در مورد شایعاتی که اخیرا در رابطه با خودروی شرکت اپل مطرح شده صحبت‌هایی کرده است.

ایلان ماسک: کسانی که از تسلا اخراج می‌شوند به استخدام اپل در می‌آیند

در مصاحبه‌ای که به به تازگی ایلان ماسک در آن شرکت کرده است، از او سوال شد که نظرش در مورد برخی از مهندسان مهم شرکت تسلا که به استخدام اپل درآمده‌اند، چیست؟ ایلان ماسک در پاسخ می‌گوید:

مهندسان مهم؟ آنها افرادی را استخدام کرده‌اند که ما اخراج کرده بودیم. ما همیشه به شوخی اپل را قبرستان تسلا خطاب می‌کنیم. در واقع اگر شما موفق به کار درتسلا نشوید به اپل می‌روید. شوخی نمی‌کنم.

از ماسک سوال شد که آیا برنامه‌های اپل در زمینه خودرو را جدی می‌گیرد؟ او به شوخی پاسخ داد: آیا تابه حال نگاهی به اپل واچ انداخته‌اید؟ در واقع او با لحنی این پاسخ را داد که بگوید همان بهتر که اپل به سمت خودرو بیاید چون در صنعت ساعت چیز خاصی نساخته است. او معتقد است که حرکت به سمت تولید خودرو  یک اقدام منطقی از سوی اپل برای ساخت یک محصول واقعا خلاقانه است.

او حتی با لحن طعنه آمیزی Apple Pencil و آیپد پرو جدید را مورد خطاب قرار داد و اعلام کرد، خلاقیت  به شکل تولید یک قلم جدید یا آیپد بزرگ‌تر چندان چیز خاصی نیست. او همچنین هشدار داد که خودروها بسیار پیچیده‌تر از گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند هستند.

ساخت خودرو این طور نیست که به یک تامین کننده مثل فاکس کان مراجعه کنید و بگویید برای من یک ماشین بساز!
طی سال گذشته اپل و تسلا کارمندان یکدیگر را به استخدام خود در آورده‌اند. با این حال ماسک معتقد است که اپل با وجود ارائه پشنهاد پاداش ۲۵۰,۰۰۰ دلاری و افزایش حقوق ۶۰ درصدی موفق به جذب  تعداد کمی از نیروهای تسلا شده و در مقابل تسلا ۱۵۰ کارمند اپل را به جمع نیروهای خود اضافه کرده است.


ویدیو مرتبط :
آخرین مصاحبه مدیر عامل اپل. زیرنویس دارد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سینا تمدن مدیر عامل اپل شد، نشد!


چند روز پیش در برخی از سایت های تفریحی و وبلاگ ها، خبری منتشر شد که شنیدنش برای هر ایرانی دستکم حسی خوشایند به همراه داشت. "سینا تمدن مدیرعامل اپل شد".

صبح بخیر: چند روز پیش در برخی از سایت های تفریحی و وبلاگ ها، خبری منتشر شد که شنیدنش برای هر ایرانی دستکم حسی خوشایند به همراه داشت. "سینا تمدن مدیرعامل اپل شد".

این در حالی است که استیو جابز چند ماه پیش از مرگش "تیم کوک" را به عنوان جانشین خود در اپل مشخص کرده بود. "تیم کوک"، مدیر عامل فعلی اپل، انتخاب اول استیو جابز برای سپردن سکان هدایت اپل بود. وی در ماه مارس 1998 به اپل ملحق شد و در آگوست سال 2011، پس از استعفای استیو جابز به مدیر عاملی اپل منصوب شد.

چند سال پیش سایت CNNMoney در خبری عکس چند تن از جانشینان احتمالی جابز را کار کرده بود، که سینا تمدن هم در آن لیست قرار داشت. البته انگار برخی سایت ها تازه از خواب بیدار شده اند!


 
سینا تمدن کیست؟

سینا تمدن، معاون ارشد در بخش برنامه های کاربردی شرکت اپل است. وی در سال 1335 در ایران متولد شد و فارغ التحصیل دانشگاه پردو در آمریکاست.

تمدن در سال 1997 و همزمان با بازگشت دوباره جابز به اپل، به این شرکت آمد و پیش از آن هم در فاصله سال های 1994 تا 1996 در شرکت نکست، شرکت دیگر جابز، به عنوان معاون مدیرعامل فعالیت داشت.

از بیوگرافی آقای تمدن اطلاعات بیشتری در دست نیست و وی از جمله کارکنان اپل است که این شرکت موفق شده، اطلاعاتش را مخفی نگه دارد.

در هر صورت مسئله مهم در اینجا نه مدیرعامل شدن یا نشدن آقای تمدن بلکه پخش شدن شایعاتی است که هر از چند گاهی تیتر اول برخی سایت ها و خبرگزاری ها می شود و بعد مشخص می شود که آنها از سر ذوق زدگی زیاد دچار اشتباهی فاحش شده اند.

به طور قطع رسیدن یک ایرانی به مقامی چون مدیرعاملی اپل برای ایرانیان خوشایند و خرسند کننده است، اما به شرطی که واقعی باشد نه شایعه، هر چند حضور سینا تمدن در اپل خود اتفاق بزرگی محسوب می شود.

منبع: بانکی