اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحصیل رایگان دانشجویان ممتاز در این دانشگاه


به گفته قائم مقام دانشگاه پیام نور، با رای دیوان عدالت اداری، از این پس ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز در دانشگاه پیام نور رایگان شد.

 خبرگزاری مهر: به گفته قائم مقام دانشگاه پیام نور، با رای دیوان عدالت اداری، از این پس ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز در دانشگاه پیام نور رایگان شد.

سعید حسامی - قائم مقام دانشگاه اعلام کرد که این دانشگاه در گذشته برای شهریه دانشجویان ممتاز شاغل به تحصیل 50 درصد تخفیف ویژه در نظر می گرفت که با رای صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری، تحصیل دانشجویان ممتاز در دانشگاه پیام نور رایگان می شود.

متن رأی هیأت عمومی دیوان عدالت اداری به این شرح است:

"نظر به این که مطابق بند 5 ماده 2 قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصوب 18/5/1383 برنامه ریزی برای شناسایی و حمایت از شکوفایی استعدادهای درخشان و هدایت آنان به سمت اولویتهای راهبردی کشور در زمینه علوم، تحقیقات و فناوری در چارچوب مقررات مصوب مراجع ذیصلاح از جمله ماموریتهای اصلی و حدود اختیارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری احصاء شده است و در راستای قانون مذکور آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر در تاریخ 31/2/1386 به تصویب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارتخانه یاد شده رسیده است و در ماده 3 آیین نامه مقرر شده که پذیرش دانشجویان ممتاز مذکور در ماده 2 آیین نامه در دوره های تحصیلی بالاتر در هر یک از دانشگاههای دولتی به صورت رایگان است و دانشگاهها به دریافت شهریه مجاز نیستند، بنابراین بند 2 مصوبه هشتصد و یازدهمین جلسه هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور مورخ 5/7/1388، مبنی بر اعمال 50 درصد تخفیف شهریه به لحاظ مغایرت با مقررات مذکور و خارج بودن از حدود اختیارات هیأت رئیسه دانشگاه پیام نور، به استناد بند یک ماده 19 و ماده 20 و ماده 42 قانون دیوان عدالت اداری حکم به ابطال آن از تاریخ تصویب [5/7/1388] صادر و اعلام می‌شود."

پیرو شکایت یکی از دانشجویان رتبه اول کل کشور دانشگاه پیام نور در سال تحصیلی 88-87، که پیرو آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود و در رشته کامپیوتر– نرم افزار دانشگاه پیام نور مرکز تهران در مقطع کارشناسی ارشد به تحصیل اشتغال دارد، این رای از سوی دیوان عدالت اداری صادر شد.

مطابق با آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر وزارت، تحقیقات و فناوری، پذیرش دانشجویان ممتاز مذکور در دوره های تحصیلی بالاتر در هر یک از دانشگاههای دولتی به صورت رایگان است و دانشگاهها مجاز به دریافت شهریه از دانشجویان مذکور نیستند.


ویدیو مرتبط :
استقبال دانشجویان خارجی در تحصیل زبان فارسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد



 

 دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد

 

دانشگاه پیام نور پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان را در دو رشته ارائه كرد

رییس دانشگاه پیام نور اعلام كرد: پیشنهاد تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته دانشگاهی به وزارت علوم ارائه شده كه درصورت تصویب، همه دانشجویان می توانند یكی از رشته های پیام نور را به عنوان رشته دوم تحصیلی خود انتخاب كنند.

'حسن زیاری' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: تاكنون مجوز تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی تنها به دانشجویان نخبه تعلق می گرفت اما چنانچه پیشنهاد پیام نور به تصویب شورای عالی گسترش آموزش عالی و وزارت علوم برسد دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های دولتی و غیردولتی می توانند همزمان در یكی از رشته های پیام نور نیز به تحصیل بپردازند.

وی خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه پیام نور یك دانشگاه محتوا محور بوده و نیاز چندانی به حضور فیزیكی دانشجویان نیست افراد می توانند دركنار رشته تحصیلی دانشگاهی خود، واحدهای درسی پیام نور را نیز بدون هیچ مشكل خاصی بگذرانند.

رییس دانشگاه پیام نور، تحقق این امر را موجب افزایش توان علمی دانشجویان و جامعه علمی كشور و پاسخگویی به تقاضاهای موجود دانست و گفت: تعداد قابل توجهی از داوطلبان كنكور، رشته دانشگاهی خود را بنا به توصیه خانواده و اطرافیان انتخاب می كنند و بعضا به رشته ای كه در آن پذیرفته می شوند علاقه چندانی ندارند كه با عملی شدن امكان تحصیل همزمان در یك رشته دانشگاهی دیگر، دانشجویان می توانند در رشته های مورد علاقه خود مشغول به تحصیل شوند.

وی با اشاره به مذاكره خود با رییس جمهور در رابطه با آمادگی دانشگاه پیام نور برای انجام این كار، اظهار داشت: آقای محمود احمدی نژاد نیز با كلیت این موضوع و فراهم شدن امكان تحصیل همزمان همه دانشجویان در دو رشته دانشگاهی اعلام موافقت كردند.

زیاری ابراز امیدواری كرد كار بررسی پیشنهاد پیام نور برای تحصیل همزمان دانشجویان در دو رشته دانشگاهی هرچه سریعتر در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نتیجه برسد...../تحلیل:ایرنا