اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحصیل دانشجویان دانشگاه آزاد در شهر خود


معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از ثبت نام کلیه پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیمسال دوم دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول، امکان تحصیل پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در محل زندگی خود در رشته های جدید و حذف زمانبندی پذیرش متقاضیان دکتری پژوهش محور خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: دکتر علوی فاضل در نشست مشترک دکتر میرزاده با نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی از ثبت نام کلیه پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیمسال دوم دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال اول، امکان تحصیل پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در محل زندگی خود در رشته های جدید و حذف زمانبندی پذیرش متقاضیان دکتری پژوهش محور خبر داد.

دکتر علوی فاضل با بیان اینکه کلیه پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیمسال دوم دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در نیمسال اول ثبت نام کنند، گفت: کلیه پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد و دکترایی که در ذیل کارنامه آنها عبارت «ثبت نام و شروع تحصیل در نیمسال دوم» درج شده است، با ظرفیت سازی انجام شده این امکان را دارند که بتوانند در نیمسال اول مهرماه مشغول به تحصیل شوند.

وی در ادامه افزود: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظف هستند برای این دسته از دانشجویان کلاسهای جبرانی را برگزار کنند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر که پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در محل زندگی خود و در رشته های مورد تقاضای خود تحصیل کنند، گفت: با توجه به درخواست بعضی از داوطلبان مبنی بر اینکه در محل زندگی خود تحصیل کنند این امکان برای آن دسته از پذیرفته شدگانی که نمره قبولی محل تحصیل خود را کسب کرده اند و متقاضی تحصیل در رشته های جدید محل زندگی خود هستند، فراهم شد.

وی افزود: متقاضیان می توانند از روز یکشنبه با مراجعه به سایت azmoon.net نسبت به ثبت درخواست خود برای جابه جایی اقدام کنند.

دکتر علوی فاضل همچنین از حذف زمانبندی در ثبت نام متقاضیان دکتری پژوهش محور در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

وی با بیان اینکه لازمه پذیرش در دکتری پژوهش محور دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط دانشجو با صنعت است، عنوان کرد: در همین راستا در دانشگاه آزاد اسلامی محدودیت زمان برای پذیرش متقاضیان دکتری پژوهش محور حذف شد و این متقاضیان می توانند در هر زمانی از سال برای پذیرش در این دوره ثبت نام کنند.


ویدیو مرتبط :
مشکلات دانشجویان دانشگاه آزاد (4)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد



اخبار,اخبار دانشگاه ,دانشگاه آزاد

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان علوم پزشکی این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق بخشنامه ای از سوی دکتر میرزاده، کلیه دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی که به دلایل مختلف از ادامه تحصیل بازمانده، ترک تحصیل کرده و یا در صورت قبولی ثبت نام نکرده اند یا انصراف داده اند، در صورت مراجعه برای ادامه تحصیل براساس نظر شورای آموزشی حوزه علوم پزشکی دانشگاه با شرایط زیر فقط در نیمسال دوم سال تحصیلی 93-94 ثبت نام و شروع به تحصیل کنند.

واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی در خصوص این افراد موظف هستند نسبت به احراز سوابق آموزشی، آزمون و دانشجویی (از جمله وضعیت نظام وظیفه دانشجویان ذکور که منع ادامه تحصیل نداشته باشند) متقاضی مطابق ضوابط ثبت­نام اقدام نمایند.

-معادل سازی واحدهای گذرانده شده قبلی دانشجو باید طبق آئین نامه های رشته ها و مقاطع مختلف گروه پزشکی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت پذیرد.

چنانچه رشته تحصیلی متقاضی در واحد دانشگاهی دایر نباشد، امکان انتقال و ادامه تحصیل در نزدیک ترین واحد دانشگاهی با هماهنگی و نظر مرکز توسعه آموزش پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه فراهم شود.

نیمسال های عدم مراجعه بدون احتساب در سنوات و بدون دریافت هیچگونه شهریه ای اعم از ثابت و متغیر لحاظ گردد و شهریه مطابق دانشجویان ورودی جدید محاسبه و اخذ گردد.

بر اساس این بخشنامه در صورتی که بنا به هر دلیل دانشجویان قصد میهمانی به واحدهای دیگر را داشته باشند، الزاماً باید در واحد مبدأ ثبت نام و امور آموزشی مربوط را انجام دهند سپس با اعلام علت نقل و انتقال از طریق سامانه (نقل و انتقالات) اقدام­ قانونی انجام شود.

واحدهای دانشگاهی موظفند نتیجه اقدام را به تفکیک اسامی ثبت نام­ شدگان به مرکز آزمون و معاونت علوم پزشکی دانشگاه در سازمان مرکزی اعلام کنند.

این بخشنامه شامل دانشجویان رشته های علوم پزشکی که با احکام قضایی یا انضباطی دائم از دانشگاه اخراج یا به دلیل افت تحصیلی اخراج آموزشی شده اند، نمی­ شود.

ثبت ­نام با تأخیر پذیرفته شدگان گروه پزشکی حداکثر یکسال پس از اعلام قبولی امکان پذیر می­باشد و قابل تسری به قبول شدگان سال­های قبل نخواهد بود

تبصره: موارد استثنایی منوط به اخذ مجوز لازم از کمیسیون موارد خاص حوزه علوم پزشکی دانشگاه است.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، این بخشنامه صرفا یکبار برای نیمسال دوم سال تحصیلی 93-94 قابل اجرا می باشد و بر طبق این بخشنامه موارد استثنایی منوط به اخذ مجوز لازم از کمیسیون موارد خاص حوزه علوم پزشکی دانشگاه است. 

اخبار دانشگاه - ایسنا