اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحریک احساسات مردم با به رخ کشیدن اجاره نشینی مشایی



 

 

تحریک احساسات مردم با به رخ کشیدن اجاره نشینی مشایی

 

 «مشایی یک مستاجر است». این جمله‌ای است که روزنامه ایران، تریبون جریان انحرافی قصد دارد آن را برجسته کند و به همین دلیل صفحه‌ای را به مصاحبه با صاحبخانه اسفندیار رحیم مشایی اختصاص داده است.

روزنامه ایران به مدیریت علی اکبر جوانفکر که لقب بولتن جریان انحرافی را به خود اختصاص داده است، مطلبی را با عنوان «گفت‌وگوی اختصاصی با صاحبخانه مهندس مشایی» در صفحه نخست روزنامهمنتشر کرده و یک صفحه کامل را هم به این مصاحبه اختصاص داده است که ساده زیستی و کم درآمدی مشایی را تبلیغ کند.

به نوشته روزنامه ایران مشایی مستاجر است. این روزنامه منطقه سکونت فرد جنجالی دولت را اعلام نکرده اما در توصیفی احساسی از محل زندگی او نوشته است: «اینجاست که بهت و حیرت بر سرگشتگی ما می‌افزاید. اینجا هیچ چیزش به شنیده‌ها نمی‌خورد. با خودم می‌گویم با صد عکس و فیلم هم کسی باور نمی‌کند این ساختمان، منزلی است که مهندس‌مشایی در آن سکنی دارد.

این روزنامه به نقل از زن صاحبخانه نوشته است که مشایی» ۲میلیون رهن «و» ۸۰ هزار تومن اجاره «می‌دهد. سپس در ادامه سخنان او اضافه می‌کند» پول مهندس خیلی برکت دارد. «

در ادامه این مصاحبه بلند به نقل از پسر صاحبخانه عنوان شده است که «یکی از دلایلی که باعث شده ما در این بازه زمانی خانه‌مان را همچنان در اختیار مهندس قرار بدهیم، مظلومیت ایشان است. ما می‌دانیم اگر بخواهیم ساختمان را از ایشان بگیریم، قطعاً حرف‌هایی در می‌آورند که چه شد که پدر شهید این‌ها را بیرون کرد! »

 

تحریک احساسات مردم با به رخ کشیدن اجاره نشینی مشایی

 

خبرنگار روزنامه ایران در همین بین اضافه کرده که «مطمئنم خانواده مهندس هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که باید مثل مهندس فعلاً سکوت پیشه کنند! »

همسر صاحبخانه در بخش دیگری از مصاحبه گفته است: «وقتی مهندس رادیو پیام بود، خانم ایشان رادیو قرآن گوش می‌کردند! مهندس خیلی آقای مظلومی هستند. من چند بار دیده‌ام که ایشان آخر شب رفته خرید کرده و تنهایی با کیسه اجناس خریداری شده برمی‌گردد خانه.»

روزنامه ایران در جریان همین حرف‌ها، حتی احتمال ترور مشایی را مطرح کرده و نوشته است که «پسر صاحبخانه از سخنان مادرشکمی برآشفته شده و می‌خواهد که وارد ریز این جزئیات نشویم زیرا چند خیابان آن طرف‌تر یکی دیگر از سرداران ولایت «شهید صیاد شیرازی» به همین راحتی مورد هدف نفاق قرار گرفته و شهید شده است. »

به نوشته این روزنامه پسر این خانواده گفته است شباهت مشایی با احمدی‌نژاد «بسیار زیاد است.»

البته این اولین بار نیست که روزنامه ایران به طور آشکارا سعی در حمایت از سران جریان انحرافی دارد و بی‌دلیل نیست که این روزنامه را به نام بولتن جریان انحرافی می‌شناسند.

جالب‌تر اینجاست، در حالیکه همه سیاسیون و روحانیون بلند پایه کشور از انحرافات عقیدتی و اقتصادی جریان حلقه یاران نزدیک به دولت سخن می‌گویند و تا کنون اسنادی هم از فساد اقتصادی این جریان منتشر شده است، با این حال روزنامه ایران بی‌پروا بر دیانت و ساده زیستی یکی از افراد این جریان تاکید می‌کند.

سایت دولت ما، از سایت‌های وابسته به جریان انحرافی نیز، نیمه شب گذشته این خبر را به نقل از روزنامه ایران منتشر کرد و تصاویر زیادی را نیز از این خانه مورد بحث انتشار داد تا گزارش روزنامه ایران را تکمیل کند.

در حالی در این مصاحبه سعی شده بر دیانت و ساده زیستی مشایی تاکید شود که پیش از این نیزشخص رئیس جمهور از وی به عنوان بزرگ‌ترین اسلام‌شناس نام برده بود. احمدی‌نژاد همچنین در دفاع از مشایی گفته بود: «ایشان مومن به اصول جمهوری اسلامی ایران و اندیشه‌های انقلاب هستندو مومن به خط ولایت و انسانی پاک هستند.»

همچنین رئیس جمهور بار‌ها درباره مظلومیت مشایی سخن گفته بود و به نظر می‌رسد، صاحبخانه رئیس دفتر رئیس جمهور نیز دراین باره با شخص محمود احمدی‌نژاد هم عقیده است چرا که به نوعی سخنان وی درباره رحیم مشایی از زبان صاحبخانه و خانواده‌اش منتشر شده است!

به عنوان مثال در بخشی از این مصاحبه به نقل از پسر صاحبخانه نوشته شده: «شباهت مشایی با احمدی‌نژاد بسیار زیاد است.»

رئیس جمهور نیز در سخنان پیشین خود به صراحت گفته بود: «مشایی مومن به اصول است و حرف دولت را می‌زند.»

درحالی که بسیاری از اصولگرایان نزدیک به دولت، سعی دارند جریان انحرافی را از محمود احمدی‌نژاد جدا کنند و بار‌ها به صراحت از جریان انحرافی اعلام برائت کرده‌اند و گفته‌اند از احمدی‌نژاد منهای جریان انحرافی حمایت می‌کنند و اشتباهات دولت را ناشی از نفوذ جریان انحرافی می‌دانند، تلاش روزنامه ایران برای نشان دادن نزدیکی رئیس دولت دهم و اسفندیار رحیم مشایی نشان می‌دهد، این جریان قصد دارد این مساله که جریان انحرافی از دولت جدا نیست را برجسته کند.

از سوی دیگر نکته قابل توجه که در این گزارش روزنامه ایران برجسته شده است خانه دار نبودن اسفندیار مشایی است. هر چند محل خانه مشایی دراین گزارش مشخص نیست اماآنطور که از عکس‌ها پیداست، مساحت این خانه بیشتر از 60 متر است و با توجه به قیمت این روزهای اجاره ب‌ها، مبلغ رهن و اجاره که برای این خانه ذکر شده بسیار عجیب به نظر می‌رسد. گویی حکایت تفاوت قیمت‌ها در محله رئیس جمهور درباره رئیس دفترش هم تکرار شده است!

البته در این مصاحبه به نقل از صاحبخانه آمده است: «یکی از دلایلی که باعث شده ما در این بازه زمانی خانه‌مان را همچنان در اختیار مهندس قرار بدهیم، مظلومیت ایشان است. ما می‌دانیم اگر بخواهیم ساختمان را از ایشان بگیریم، قطعاً حرف‌هایی در می‌آورند که چه شد که پدر شهید این‌ها را بیرون کرد»

حتی اگر فرض بگیریم که این دلیل کاملا منطقی است اما بالابردن مبلغ اجاره بها در این آشفته بازار اقتصادی برای یک خانوادهای که با توجه به عکس‌ها از وضعیت مالی بسیار مطلوب برخوردار نیست، مسلما باعث حرف در آوردن نمی‌شود چرا که مردم تا لحظه انتشار این گزارش از مبلغ رهن و اجاره خانه رئیس دفتر! بی‌اطلاع بودند!. شاید بهتر باشد روزنامه ایران محل زندگی آقای رئیس دفتر را به جوانان بی‌مسکن معرفی کند تا از بی‌خانگی نجات یابند.

از سوی دیگر، دولتی‌ها همواره از فراهم کردن مسکن برای جوانان و مدیریت جهان سخن می‌گویند. چگونه است که در دولتی که مدعی خانه دار کردن مردم است و می‌خواهد جهان ر ا مدیریت کند، یک مدیر دولتی که اتفاقا از نزدیکان رئیس دولت هم هست، بعد از سال‌ها کار مدیریتی در این مملکت و داشتن پست‌های مختلف، نتوانسته وضعیت زندگی خود را مدیریت کند و یک خانه ۴۰ متری! برای خود داشته باشد؟ مسلما حقوق یک مدیر دولتی از یک کارگر ساده بیشتر است و این مساله به هیچ وجه قابل انکار نیست.

شاید لازم باشد مسکن مهر که متولی آن خود دولت است، به دولتی‌ها معرفی شود!

آنچه مسلم است، جریان انحرافی که این روز‌ها جایگاهی در میان مردم و سیاسیون ندارد، سعی دارد با تحریک احساسات مردم در زمینه ساده زیستی و دیانت جناب رئیس دفتر برای خود طرفدارنی جمع کند غافل از اینکه افکار عمومی بسیار آگاه‌تر و با هوش‌تر از تصور این جریان است و به قول معروف حنای جریان انحرافی دیگر رنگی نخواهد داشت.!.../شفاف


ویدیو مرتبط :
تحریک احساسات جوانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجاره خانه مشایی یک شبه 10 برابر شد!



 

 

اجاره خانه مشایی یک شبه 10 برابر شد!

 

 

شفاف: همین چند روز پیش بود که روزنامه ایران، به عنوان روزنامه رسمی دولت با تبلیغ ساده زیستی و مظلومیت مشایی، سعی در تطهیر رئیس دفتر جنجال برانگیز محمود احمدی‌نژاد داشت.

 

این روزنامه که این روز‌ها بیش از قبل بلندگوی جریان انحرافی است در مصاحبه‌ای با صاحبخانه آقای رئیس دفتر سعی داشت که با برجسته سازی مستاجر بودن اسفندیار رحیم مشایی، احساسات مردم را تحریک کند.

اما از آنجایی که برخی از موارد ادعایی در این مصاحبه عجیب و غیر واقعی به نظر می‌رسید، بسیاری از رسانه‌های اصولگرا به انتقاد از این گزارش و روزنامه ایران پرداختند و این مساله باعث شد بعد از یک روز مبلغ اجاره بهای خانه جناب رئیس دفتر 10 برابر شود!

به عنوان مثال این روزنامه به نقل از زن صاحبخانه نوشته است که مشایی «۲میلیون رهن» و «۸۰ هزار تومن اجاره» می‌دهد. سپس در ادامه سخنان او اضافه می‌کند: «پول مهندس خیلی برکت دارد.»

در ادامه این مصاحبه بلند به نقل از پسر صاحبخانه عنوان شده است: «یکی از دلایلی که باعث شده ما در این بازه زمانی خانه‌مان را همچنان در اختیار مهندس قرار بدهیم، مظلومیت ایشان است. ما می‌دانیم اگر بخواهیم ساختمان را از ایشان بگیریم، قطعاً حرف‌هایی در می‌آورند که چه شد که پدر شهید این‌ها را بیرون کرد!»

خبرنگار روزنامه ایران در همین بین اضافه کرده است: «مطمئنم خانواده مهندس هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند که باید مثل مهندس فعلاً سکوت پیشه کنند!»

البته این اولین بارنبود که روزنامه ایران به طور آشکارا از سران جریان انحرافی حمایت می‌کرد اما از آنجا که در این تورم و گرانی مسکن، چنین مبلغی برای رهن و اجاره خانه بسیار غیر واقعی به نظر می‌رسد و همچنین دلایل اعضای خانواده صاحبخانه برای اضافه نکردن میزان رهن واجاره غیر منطقی است، سوالات زیادی در اینباره ایجاد شد و باعث شد بار دیگر دست جریان انحرافی و طرفدارانش در جریان سازی رو شود.

اما نکته جالب‌تر اینجاست که روزنامه ایران، بعد از مشاهده واکنش‌ها یه یک باره مبلغ اجاره خانه جناب رئیس دفتر را به ۱۰ برابر افزایش داد.

این روزنامه در ستون «دیگه چه خبر» در صفحه ۳ این روزنامه در مطلبی کوتاه با عنوان: «این همه نگرانی بابت چیه؟» با شبهه اصولگرا خواندن رسانه‌هایی که به انتقاد از این گزارش پرداخته‌اند آورده است: «این همه دستپاچگی و نگرانی را شاید باید به خاطر مبلغ اجاره‌خانه مهندس مشایی دانست که به منظور تنویر افکار عمومی اعلام می‌کنیم آقای مشایی این خانه را با ودیعه ۲ میلیون تومان و اجاره‌خانه ۸۰ هزار تومان اجاره کرده‌اند و در حال حاضر و پس از سال‌ها این اجاره به مبلغ ۸۵۰ هزار تومان افزایش یافته است بدون اینکه پول پیش‌خانه افزایش داشته باشد. البته شاید سادگی زندگی مشایی و یا اینکه وی هنوز هم مستأجر است، رسانه‌های جریان خاص در امر اطلاع‌رسانی را نگران کرده است!»

در حالیکه بیشتر رسانه‌های اصولگرا، روزنامه ایران را تریبون جریان انحرافی می‌دانند و در این زمینه اتفاق نظر دارند و همچنین بسیاری از اصولگرایان نیز از جریان انحرافی اعلام برائت کرده‌اند، روزنامه ایران با حمایت تمام قد از جریان انحرافی، از رسانه‌های جریان خاص سخن می‌ گوید! ظاهرا این روزنامه اصولگرایان ضد جریان انحرافی که طیف بزرگی هم هستند را جریان خاص می‌داند و جریان انحرافی را اصولگرا!

از سوی دیگر نکته مهم دیگر آن است که در این مصاحبه صراحتا از زبان مادر شهید، به عنوان صاحبخانه بر مبلغ رهن و اجاره اشاره شده و حتی وی تاکید کرده است که «پول مهندس برکت دارد» پس چگونه است که به ذهن خبرنگار روزنامه ایران رسیده است که مظلوم نمایی کند و از محیط خانه دچار تعجب شود اما به عنوان یک خبر نگار به این نکته توجه نکرده است که در‌‌ همان زمان از صاحبخانه بپرسد آیا مبلغ رهن و اجاره تغییر کرده است یا خیر؟ دلیل این امر کاملا واضح است! این روزنامه قصد داشته با برجسته سازی مستاجر بودن و مبلغ پایین اجاره خانه در ابعاد گسترده مردم را تحت تاثیر قرار دهد چرا که این مساله‌ای نبوده است که از چشم خبرنگار دور بماند.

هرچند اجاره ۸۵۰ تومانی کمی قابل قبول‌تر است اما اگر خانه در محل شهادت، شهید صیاد شیرازی باشد که در مصاحبه به آن اشاره شده است، این مبلغ نیز با رهن ۲ میلیون تومانی بسیار رویایی است و چیزی هم از اصل ماجرا کم نمی‌کند...../شفاف