اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحریم های ضدایرانی اوایل ۲۰۱۶ لغو خواهد شد



اخبار,اخبارسیاست خارجی,تحریم های اقتصادی علیه ایران

چهار دیپلمات غربی که نامشان اعلام نشده است می گویند تحریم های اقتصادی علیه ایران اوایل سال آینده میلادی حذف خواهد شد.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، چهار دیپلمات غربی آشنا به روند مذاکرات و توافق هسته ای اعلام کردند تحریمهای اقتصادی به خصوص تحریم های نفتی علیه ایران تا سه ماه اول سال ۲۰۱۶ میلادی برداشته می شود.

طبق توافق بین ایران و قدرت های جهانی قرار شده تمام تحریم های اعمال شده علیه ایران حذف شود و اموال بلوکه شده ایران در غرب نیز بازگردانده شود. به گفته این دیپلمات ها در ماه ژانویه و فوریه سال آینده میلادی حذف تحریم ها شروع می شود و در ماه مارس به طور کلی حذف خواهد شد.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکایی از هم اکنون روابط خود را با ایران کلید زده اند و در این راستا هیئت های سیاسی و اقتصادی این کشورها در رفت و آمد به تهران هستند.

یوکیا آمانو دبیر کلی آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در یک کنفرانس خبری در وین گفت: هر کاری برای تسریع بازرسی های این سازمان در تاسیسات هسته ای ایران و ارائه گزارش کامل انجام خواهد شد.

آمانو در پاسخ خبرنگاران درباره زمان اعلام گزارش هیچ اظهار نظری نکرد و گفت: نمی توانیم تاریخ مشخصی برای اتمام بازرسی ها ارائه کنیم. بر این اساس در صورت تایید آژانس از کاهش غنی سازی توسط ایران تحریم ها برداشته می شود.


  اخبارسیاست خارجی - مهر 


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری تحریم کنندگان ایران برای لغو تحریم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما فرمان اجرایی رفع تحریم‌های ضد ایرانی را امضا کرد / اتحادیه اروپا تحریم های ضدایرانی خود را لغو کرد



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس‌جمهوری آمریکا، فرمان اجرایی رفع تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، فرمان اجرایی رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران را امضا کرد.

بیانیه اوباما بعد از آن صادر شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تائید کرد که ایران تمام گام‌های لازم برای اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک را برداشته است.

اوباما این فرمان اجرایی را به اطلاع کنگره آمریکا رسانده است.

 

--------------------------------

 

اتحادیه اروپا تحریم های ضدایرانی خود را لغو کرد

اتحادیه اروپا اعلام کرد تحریم های ضدایرانی خود را همزمان با اجرایی شدن برجام لغو کرده است.

به گزارش مهر فدریکا موگرینی از اجرای برجام از امروز خبر داد و در بیانیه مشترک با محمدجواد ظریف بر تصمیم و اراده جمعی کشورهای شرکت کننده در برجام تاکید کرد.

وی به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره تایید تعهدات ایران برای اجرای برجام اشاره کرد و گفت: امروز در واقع تحریم های مالی و اقتصادی اتحادیه اروپا علیه ایران برداشته خواهد شد.

وی گفت: کشورهای ۱+۵ بر اجرای برجام و برداشتن تحریم ها تاکید دارند و تمام تلاش خود را در طول این مدت برای رسیدن به این هدف انجام داده اند.

موگرینی به قطعنامه های سازمان ملل اشاره کرد و گفت زمینه حقوقی برای لغو تحریم ها آماده است.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه بر پایش و نظارت اجرای اثربخش برجام تاکید کرد. وی از لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران خبر داد.

اتحادیه اروپا تاکید کرده است که چارچوب های لازم برای برداشتن تحریم های اقتصادی علیه ایران اجرایی شده است.

گفتنی است که آمریکا نیز همراه با بیانیه مشترک ظریف و موگرینی از برداشتن تحریم ها خبر داده است.

 

اخبار سیاست خارجی - فارس،مهر