اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه سوریه



اخبار,اخبار بین الملل ,تحریم های جدید خود علیه سوریه

اتحادیه اروپا امروز در بیانیه ای از تحریم های جدید خود علیه سوریه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اسکای نیوز عربی، اتحادیه اروپا تحریم های خود را علیه سوریه افزایش داد. شورای اتحادیه اروپا امروز در بیانیه ای اعلام کرد که در تحریم های جدید ۷ نفر از مسئولان سوری از سفر به اروپا منع شدند و حساب های بانکی آنها بلوکه شد و همچنین ۶ موسسه، شرکت و بانک نیز تحریم شدند.

جزئیات بیشتری درباره این تحریم ها ارائه نشده است و قرار است روز شنبه برخی رسانه ها به جزئیات اشاره کنند.

شورای اتحادیه اروپا بدون اشاره به اقدامات گروه های تروریستی در سوریه مدعی شد که تحریم های جدید پس از آن اتخاذ شده است که اوضاع سوریه نه تنها حل و فصل نشده است بلکه بحرانی تر شده است.
اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
کلیپ سرانجام تحریم های اتحادیه اروپا در برجام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران



 

جزییات تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران

 

اتحادیه اروپا روز گذشته لیست تحریم های خود علیه ایران و سوریه را منتشر كرد.

در این لیست نام 180 شخص حقیقی و حقوقی و نیز شركت ایرانی به چشم می خورد .

اتحادیه اروپا در جلسه روز پنج شنبه وزرای خارجه خود در بروكسل با گسترش تحریم ها به 39 شخص حقیقی و حقوقی و 141 شركت و نیز 23 شخص و شركت سوری موافقت كرد.

در میان نام هایی كه در لیست تحریم به چشم می خورد كامران دانشجو وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، احمد عزیزی مدیر عامل بانك ملی در اروپا و نیز محمد رضا مسگریان مدیر عامل" بانك بین المللی پرشیا " دیده می شود.

همچنین در لیست جدید اتحادیه اروپا علیه ایران نام دانشمندانی از كشورمان دیده می شوند ، از جمله این افراد محمد صادق ناصری رییس موسسه تحقیقات فیزیك ایران است .

در تحریم های جدید اتحادیه اروپا همچنین نام 3 تن از فرماندهان سپاه پاسداران دیده می شود و شركت هواپیمایی " یاس " نیز به دلیل آنچه كه حمل و نقل سلاح برای سپاه خوانده شده ، در لیست تحریم قرار گرفته است.

در لیست تحریم ها همچنین نام دهها مقام و شركت وابسته به سازمان كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیده می شود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین اعلام كردند كه در اندیشه گسترش تحریم ها به حوزه های مالی ( بانك مركزی) و نفتی ایران هستند و قرار بر این شده كه وزرای خارجه در اجلاس ماه آینده خود در این باره تصمیم بگیرند.

همچنین اتحادیه اروپا 23 مقام و موسسه سوری را به اتهام مشاركت در سركوب گسترده شهروندان ناراضی این كشور تحت تحریم قرار داد . وزرای تجارت و اقتصاد سوریه از جمله مقام های جدیدی هستند كه نامشان در لیست تحریم دیده می شود.

در لیست تحریم اتحادیه اروپا شبكه تلویزیونی " شام پرس " و نیز روزنامه " الوطن " سوریه به دلیل آنچه كه انتشار اطلاعات نادرست درباره خشونت حكومت سوریه علیه مخالفان خوانده شده ، مورد تحریم قرار گرفته اند.../عصرایران