اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحریم های جدید آمریکاعلیه کره شمالی/ رای گیری کنگره در مورد ایران



اخبار,اخبارسیاست  خارجی  ,تحریم های موشکی علیه ایران

نمایندگان کنگره با تصویب قانون جدیدی تحریم هایی شدید اقتصادی علیه کره شمالی وضع کردند.

به گزارش مهر به نقل از هیل، مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه روز سه شنبه خود به افزایش تحریم ها علیه کره شمالی رای دادند. نمایندگان کنگره با تصویب لایحه ۴۱۸-۲ یک سری تحریم های شدید اقتصادی علیه کره شمالی وضع کردند.

این لایحه شامل شرکت های صادرکننده اجناس لوکس به کره شمالی نیز می شود. تحت این لایحه رئیس جمهور حق دارد از ورود افراد خارجی مرتبط با کره شمالی به خاک آمریکا جلوگیری کند.

طبق تصویب نمایندگان کنگره از این پس کره شمالی حق دسترس به ارز بین المللی را ندارد. اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا در جلسه رای گیری گفت: با این قانون باید پیامی به کیم رهبر کره شمالی بدهیم تا در سیاست های خود تجدیدنظر کند.

کره شمالی هفته گذشته ادعا کرد با موفقیت یک بمب هیدروژنی آزمایش کرده است. این در حالی است که آمریکا می گوید بمب آزمایش شده هسته ای بوده است.

در همین حال نمایندگان جمهوری خواه کنگره درصدد ارتباط آزمایش هسته ای کره شمالی به موضوع توافق هسته ای با ایران هستند. نمایندگان کنگره روز چهارشنبه درباره اجرای برجام تصمیم گیری خواهند کرد.

گفت می شود نمایندگان کنگره می خواهند قانونی تصویب کنند که به اوباما اجازه نمی دهد تحریم های موشکی ایران را به تاخیر اندازد. کریس اسمیت نماینده جمهوری خواه از نمایندگان خواست تحریم های مشترکی علیه دولت های ایران و کره شمالی اعمال کنند.

نمایندگانی از دو حزب دموکرات و جمهوری خواه اتخاذ تحریم های موشکی علیه ایران را خواستار شدند. هفته گذشته هفت نفر از نمایندگان دموکرات کنگره در نامه ای به اوباما اعمال تحریم های شدید علیه برنامه موشکی ایران را خواسته بودند.


  اخبار  سیاست  خارجی  - مهر  


ویدیو مرتبط :
‫تحریم های جدید ضد ایران، روسیه و کره شمالی‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جمع آوری امضا در کنگره برای به تعویق انداختن رای گیری تحریم های جدید علیه ایران



 تحریم های جدید علیه ایران

جمع آوری امضا در کنگره برای به تعویق انداختن رای گیری تحریم های جدید علیه ایران: با این اقدام اعتدالگرایان تضعیف و تندروها تقویت می شوند

این نامه نشانگر اختلافی عمیق تر بین کنگره و کاخ سفید بر سر ایران است. از یک سو، دولت اوباما تحریم ها علیه تهران را در هفته ی گذشته کاهش داد و قصد تعامل با ایران را بر سر مسئله ی هسته ای در ماه سپتامبر دارد و از سوی دیگر، کنگره که تحت تسلط جمهوریخواهان است، به دنبال افزایش بیشتر تحریم ها علیه صادرات نفت ایران است.

فارین پالسی نوشت: درحالیکه نمایندگان کنگره به دنبال رای گیری در خصوص تحریم های جدید ایران هستند، گروهی از لیبرال دموکرات ها با نگارش نامه ای به دنبال توقف این رای گیری و تحریم ایران هستند.

به گزارش انتخاب، جیم مک درموت، جان کانیرز، کیث الیسون و جیم مک گاورن از رهبری کنگره خواسته اند که رای گیری در مورد تحریم جدید ایران را به تعویق اندازد تا از این طریق تلاش ها برای تعامل با رئیس جمهور جدید ایران از بین نرود.

این نامه نشانگر اختلافی عمیق تر بین کنگره و کاخ سفید بر سر ایران است. از یک سو، دولت اوباما تحریم ها علیه تهران را در هفته ی گذشته کاهش داد و قصد تعامل با ایران را بر سر مسئله ی هسته ای در ماه سپتامبر دارد و از سوی دیگر، کنگره که تحت تسلط جمهوریخواهان است، به دنبال افزایش بیشتر تحریم ها علیه صادرات نفت ایران است.

در نامه ی این گروه آمده است: ما معتقدیم که این امر می تواند پیش از تحلیف رئیس جمهور جدید ایران نتیجه ی عکس و غیرمسئولانه ای داشته باشد.

در ادامه این نامه آمده است: راه حل دیپلماتیک همچنان بهترین ابزار ممکن برای حصول اطمیمان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است و کنگره نباید فرصتی بالقوه برای دستیابی به نتیجه در خصوص ایران را از دست دهد.
در حال حاضر، یکی از دستیاران کیث الیسون در حال جمع آوری امضا برای به تعویق انداختن رای گیری بر سر لایحه مذکور است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: تصویب تحریم های جدید در بدترین زمان صورت می گیرد. حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران که از بهبود روابط با غرب سخن گفته دو هفته دیگر پست ریاست جمهوری را تحویل می گیرد.
این نمایندگان همچنین خواستار تغییر لحن آمریکا در قبال ایران شده اند.

این گروه از لیبرال دموکرات های کنگره در این نامه آورده اند: با تصویب این لایحه، سیگنال تحریم های بیشتر به ایران داده می شود که تنها می تواند به تضعیف اعتدالگرایان در ایران و قدرت بخشیدن به تندروها منجر شود./انتخاب