اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحریم سوخت هواپیماهای ایران لغو شد


فرانسه در نخستین اقدام تحریم سوخت هواپیماهای مسافربری ایران را لغو کرد.

خبرگزاری صدا و سیما: فرانسه در نخستین اقدام تحریم سوخت هواپیماهای مسافربری ایران را لغو کرد.

پس از پنج سال هواپیمای ایران ایر توانست در فرودگاه اورلی پاریس سوخت گیری و بدون توقف در مسیر به طرف تهران پرواز کند.

با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بین ایران و 1+5، هواپیمایی های ایران قادرند  از این پس در فرودگاه های پاریس سوخت دریافت کنند.برهمین اساس امروز فرانسه به عنوان نخستین کشور در اروپا سوخت در اختیار هواپیمایی ایران ایر قرار داد .

از سال 1389 تاکنون ایرلاین ها ایرانی در فرودگاهای پاریس با مشکل دریافت سوخت مواجه و مجبور بودند به هنگام بازگشت از پاریس با فرود در یکی از فرودگاهها سوخت گیری و پس از ان به طرف تهران پرواز کنند .


ویدیو مرتبط :
لحظه شماری تحریم کنندگان ایران برای لغو تحریم ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو تحریم سوخت هواپیماهای ایرانی


با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو محدودیت سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی از 29 دی ماه امسال، پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از لندن به تهران، با دریافت میزان سوخت مورد نیاز در فرودگاه هیترولندن به صورت مستقیم انجام شد.

خبرگزاری ایرنا: با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو محدودیت سوخت رسانی به هواپیماهای ایرانی از 29 دی ماه امسال، پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از لندن به تهران، با دریافت میزان سوخت مورد نیاز در فرودگاه هیترولندن به صورت مستقیم انجام شد.

حسن اسد مسوول شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در انگلستان، گفت:، این پرواز روز جمعه در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین نشست.

پیشتر این پرواز برای دریافت سوخت مورد نیاز در فرودگاه ثالث، متحمل یک ساعت و نیم تاخیر زمانی در طول پرواز می شد که این امر اتلاف وقت مسافر و نیز صرف هزینه مالی بیشتری برای ایران ایر تحمیل می کرد.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران( هما) در حال حاضر سه پرواز در هفته ( روزهای یکشنبه ، سه شنبه و پنجشنبه ) از لندن به تهران دارد.

با لغو تحریم ها و اجرای برجام محدودیت ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه های اروپا برطرف شده به طوری که هم اکنون هواپیماهای هما علاوه بر لندن ، در فرودگاه های پاریس، آمستردام و کلن نیز سوخت مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

با آغاز تحریم غربی ها علیه ایران برخی از فرودگاه های اروپا از جمله لندن از حدود چهار سال پیش از عرضه سوخت به هواپیماهای ایرانی سرباز زدند و هواپیماهای ایرانی مجبور شدند برای پرواز به ایران در فرودگاه ثالثی سوختگیری کنند و این علاوه بر افزایش مدت پروازها به ایران هزینه های زیادی را به شرکت های هوایی تحمیل می کرد.