اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحریم جدید روی میز کنگره آمریکا



تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران,تحریمهای جدیدآمریکا,پیروزی حسن روحانی در ایران

تحریم جدید روی میز کنگره آمریکا

منابع امریکایی در هفته گذشته خبر داده اند که کنگره امریکا پیش نویس ۴ تحریم جدید را در اختیار دارد که در صورت تصویب رژیم کاملی از تحریم تجارت، انرژی، حمل و نقل و مالی را بر ایران اعمال می کند.

به گزارش  تسنیم، کارشناسان می گویند اقدامات کنگره امریکا و لابی های تغذیه کننده آن با ادعای دولت اوباما درباره در پیش گرفتن یک رویه مثبت نسبت به دولت حسن روحانی در تناقض جدی قرار دارد.

 

مقام های امریکایی در هفته گذشته چندین بار اعلام کرده اند که پیروزی حسن روحانی در ایران را یک اتفاق مثبت قلمداد می کنند اما قصد ندارند پیشنهادی بهتر از آنچه در گذشته روی میز ایران گذاشتند به روحانی ارائه بدهند.

 

برخی نشانه ها اما حاکی از این است که مسئله از ندادن پیشنهاد جدید بسیار فراتر است و کنگره امریکا درحال آماده کردن خود برای تصویب تحریم هایی بسیار سنگین علیه ایران است که با تحریم هایی که در دولت های نهم و دهم اعمال شده به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

 

منابع امریکایی در هفته گذشته خبر داده اند که کنگره امریکا پیش نویس 4 تحرم جدید را در اختیار دارد که در صورت تصویب رژیم کاملی از تحریم تجارت، انرژی، حمل و نقل و مالی را بر ایران اعمال می کند.

 

برخی کارشناسان می گویند بعید است دولت امریکا اجازه تصویب چنین قوانینی را بدهد چرا که اعمال تحریم هایی از این نوع اولا فرصت دیپلماسی را به طور کامل نابود می کند و ثانیا امریکا را با متحدانش در گروه 1+5 رو در رو خواهد کرد.

 

این کارشناسان معتقدند انتشار خبر تدوین این پیش نویس ها بیشتر برای بالا بردن قدرت چانه زنی امریکا در مذاکرات است نه برای ورود به جنگ اقتصادی تمام عیار با ایران.

علاوه براین، این عده می گویند دولت امریکا باید یک پیام مثبت برای دولت روحانی بفرستد. تحریم های اول جولای پیام خوبی نبوده و نباید آن را تکرار کرد.

 

اما کارشناسانی هم هستند که عقیده دارند از این پس روند تحریم ها شتاب خواهد گرفت چرا که دولت امریکا به این جمع بندی رسیده است که استراتژی تحریمی آن در مقابل ایران جواب داده و بنابراین تصمیم گرفته این استراتژی را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیش ببرد.

 

نمایندگان کنگره هنوز این پیش نویس ها را به کمیته های فرعی ارائه نکرده اند ولی حدس زده می شود تا شهریور ماه آینده –یعنی زمانی که دولت امریکا تصور می کند آغاز دور جدید مذاکرات با ایران خواهد بود- این پیش نویس ها در صحن کنگره مطرح خواهد شد.

تسنیم

 

 

 


ویدیو مرتبط :
کنگره آمریکا: تحریم ها باید افزایش پیدا کند 11/9/93

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"تحریم کامل ایران" ، طرح جدید کنگره آمریکا



"تحریم کامل ایران" ، طرح جدید کنگره آمریکا

مطابق این طرح، تمامی دارایی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور مسدود می شود و صادرات خارجی به ایران به استثنای مواد غذایی، دارویی و ابزار ارتقای دمکراسی، نظیر دستگاه های ارتباطی، ممنوع خواهد شد و کشورها و بانک های ناقض تحریم ها، در فهرست سیاه آمریکا قرار می گیرند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی برای تشدید تحریم های ایران هستند که صادرات همه کالاهای خارجی به ایران را ممنوع خواهد کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه در کنگره آمریکا گزارش داده  است که دو سناتور جمهوری خواه و دمکرات ِ فعال در تهیه این طرح، خواهان "تحریم کامل ایران" هستند.

مطابق این طرح، تمامی دارایی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور مسدود می شود و صادرات خارجی به ایران به استثنای مواد غذایی، دارویی و ابزار ارتقای دمکراسی، نظیر دستگاه های ارتباطی، ممنوع خواهد شد و کشورها و بانک های ناقض تحریم ها، در فهرست سیاه آمریکا قرار می گیرند./انتخاب