اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تحریم‌ها به ما انگیزه می‌دهد كه فعال‌تر شویم



 

تحریم‌ها به ما انگیزه می‌دهد كه فعال‌تر شویم

 

تحریم‌ها به ما انگیزه می‌دهد كه فعال‌تر شویم


در مورد تحریم بنزین علاوه بر اینكه می‌توانیم پالایشگاه‌های خود را اصلاح كنیم و بنزین با ویژگی‌های لازم تولید كنیم، می‌توان بنزین را از سایر كشورها از جمله هندوستان و كشورهای آمریكای جنوبی نیز تهیه كرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تحریم‌ها به ما انگیزه می‌دهد كه قدری فعال‌تر شویم و بیشتر كار كنیم.
حسن غفوری‌فرد ، نسبت به تحریم‌های یك‌جانبه اتحادیه اروپا در خصوص بنزین با بیان اینكه ما از ابتدای انقلاب دچار تحریم بودیم؛ گفت: در 30 سال گذشته انقلاب تقریبا یك روز هم نبود كه تحریم نباشیم، البته تحریم‌ها گاهی بسته و گاهی باز بود.
وی تاكید كرد: نكته مثبت در این میان این است تحریم‌ها به ما انگیزه می‌دهد كه قدری فعال‌تر شویم و بیشتر كار كنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: در مورد تحریم بنزین نیز علاوه بر اینكه می‌توانیم پالایشگاه‌های خود را اصلاح كنیم و بنزین با ویژگی‌های لازم تولید كنیم، می‌توان بنزین را از سایر كشورها از جمله هندوستان و كشورهای آمریكای جنوبی نیز تهیه كرد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
چیزهایی که هیچ وقت در اون تحریم نمی شویم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور فعال ایران در حیاط خلوت آمریكا؛ تحریم ها بی نتیجه است



 

 

 

حضور فعال ایران در حیاط خلوت آمریكا؛ تحریم ها بی نتیجه است

 

سفیر ایران در برزیل در گفت و گو با ایرنا مطرح كرد:

حضور فعال ایران در حیاط خلوت آمریكا؛ تحریم ها بی نتیجه است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل با اشاره به حضور فعال ایران در آمریكای لاتین كه حیاط خلوت آمریكا خوانده می شد، تصریح كرد: با وجود تحریم ها و فشارهای آمریكا، حجم مبادلات تجاری ایران و برزیل در سال 2010، با افزایش بی سابقه 88 درصدی به بالاترین میزان ثبت شده رسید.

'محسن شاطرزاده' سفیر ایران در برزیل در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، در تشریح آخرین وضعیت روابط دو كشور، گفت: به طور قطع، روابط دو كشور در همه حوزه های اقتصادی، علمی، فناوری، تجاری، سیاسی، فرهنگی، آموزشی، رسانه ای و پارلمانی افزایش خواهد یافت.

وی با تاكید بر اینكه موضع رسمی دولت برزیل تبعیت نكردن از تحریم های فرا قطعنامه ای علیه ایران است، گفت: این موضع، بارها به صراحت اعلام شده است.

سفیر ایران در برزیل افزود: دو كشور با هدف تكمیل ظرفیت های دو كشور و تاثیر گذاری قوی تر در معادلات جهانی و توسعه هر چه بیشتر روابط ملت های خود، درصدد گسترش همكاری ها هستند.

شاطر زاده با اشاره به ارزش مبادلات تجاری ایران و برزیل گفت: حجم روابط اقتصادی و تجاری دو كشور در سال 2010 به بالاتر از دو میلیارد دلار رسید و پیش بینی می شود كه با اجرایی شدن توافق ها میان شركت های ایرانی و برزیلی در حوزه های مختلف اقتصادی، این رقم بیش از دو برابر افزایش یابد.

وی رشد صادارات ایران به برزیل در سال 2010 را قابل توجه دانست و گفت: رشد صادرات ایران به برزیل در سال گذشته میلادی 570 درصد بوده است، البته این میزان هنوز تا رسیدن به موازنه صادراتی برزیل به ایران فاصله دارد.

شاطر زاده از رفتار بانك های برزیلی كه تحت تاثیر فشارهای آمریكا مزاحمت هایی برای تجار ایرانی ایجاد كرده اند، گلایه و ابراز تاسف كرد و گفت: شركت های برزیلی و ایرانی در یك سال گذشته علاقه مندی بسیار زیادی برای همكاری با یكدیگر نشان داده اند.

وی درباره آینده روابط دو جانبه نیز گفت: ایران و برزیل در بسیاری از موضوعات از جمله عدالت اجتماعی، محرومیت زدایی، صلح جهانی، تغییر ساختارهای فرسوده حاكم بر سازمان ملل و شورای امنیت، مبارزه با بی عدالتی و تبعیض قدرت های جهانی، استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، مخالفت با هرگونه گسترش سلاح اتمی و همكاری های جنوب - جنوب مواضع مشترك دارند و می توانند در ابعاد بین المللی نیز با یكدیگر همكاری كنند و منشا تحولات جدی در جهان باشند.

سفیر ایران در مورد حمایت دولت برزیل از برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، گفت: هر چند حقانیت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بر هیچ كشوری پوشیده نیست، ولی مشاركت برزیل در بیانیه تهران و مخالفت با قطعنامه غیر قانونی تحریم ها در سازمان ملل، پرده از دوگانگی و دروغگویی آمریكا و كشورهای غربی برداشت.

شاطرزاده افزود: بیانیه تهران نقطه عطفی در تاریخ روابط بین الملل باقی خواهد ماند و در آینده نیز مبنای درسی در دانشكده های روابط بین الملل خواهد شد.

وی با توجه به تشكیل دولت جدید خانم 'جیلما روسف' رییس جمهوری جدید برزیل، درباره تغییر و تحولات پیش رو گفت: برزیل در دوره ریاست جمهوری 'لولا دا سیلوا'، شاهد موفقیت های زیادی بود و پیش بینی می شود كه جانشین وی نیز این سیاست ها را ادامه دهد و جایگاه ویژه ای را برای خود در سطح منطقه ای و بین المللی كسب كند.

شاطرزاده گفت: داسیلوا در پایان دوره ریاست جمهوری هشت ساله خود عنوان مردمی ترین رییس جمهوری تاریخ برزیل را با 84 درصد محبوبیت از آن خود كرد و موفق شد با افزایش ثروت عمومی در میان مردم كشورش، بخش بزرگی را از خط فقر نجات داده و به طبقه متوسط جامعه برساند.

سفیر ایران در پاسخ به پرسش دیگری درخصوص جایگاه واقعی برزیل در صحنه بین المللی گفت: برزیل هم اكنون یكی از 10 قدرت برتر اقتصادی جهان است و هدف خود را دستیابی به جایگاه پنجمین قدرت اقتصادی جهان در پنج سال آینده اعلام كرده است.

وی تصریح كرد: برزیل علی رغم وجود بحران مالی در كشورهای توسعه یافته، در سال 2010 رشد بی سابقه هشت درصدی را تجربه كرده است و به طور قطع وجود ظرفیت های عظیم این امكان را به دولتمردان برزیلی می دهد كه این هدف را محقق سازند.

شاطرزاده افزود: در حوزه سیاسی نیز با توجه به حضور برزیل در میان كشورهای در حال توسعه و قدرت های نوظهور، بی طرفی و نگاه عدالت خواهانه، در آینده شاهد تاثیر گذاری بیشتر این كشور در مسایل مهم منطقه ای و بین المللی خواهیم بود.

سفیر ایران در تحلیل رویكرد و سیاست چندجانبه گرایی برزیل و نقش این كشور در مسایل منطقه ای و بین المللی، گفت: رویكرد برزیل در مبارزه با یكجانبه گرایی و تقویت چندجانبه گرایی، تشكیل پیمان های جهانی با حضور كشورهای قدرتمند و نوظهور، مبارزه با بی عدالتی، تغییر ساختار های قدیمی حاكم بر سازمان ملل و شورای امنیت، مبارزه با فقر و محرومیت، حضور در مسایل امنیت جهانی و مشاركت در توسعه صلح جهانی خصوصا در خاورمیانه، امیدواری های زیادی را در میان كشورهای درحال توسعه ایجاد كرده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره روابط برزیل و آمریكا نیز گفت: برزیل در دوره ریاست جمهوری داسیلوا ضمن ادامه و توسعه روابط اقتصادی با آمریكا، تلاش زیادی در جهت متنوع سازی طرف های تجاری خود كرد.

شاطرزاده افزود: در نتیجه توجه به این سیاست، آمریكا از شریك نخست تجاری برزیل با 28 درصد روابط تجاری به جایگاه چهارم با 14 در صد تنزل یافت.

سفیر ایران گفت: برزیل در حوزه سیاسی هم تلاش كرد استقلال رای خود را از آمریكا نشان بدهد كه نمونه های بارز آن در بیانیه تهران، مخالفت با قطعنامه تحریم شورای امنیت، موضوع عراق و فلسطین و هندوراس نمود پیدا كرد.

وی پیش بینی كرد: رییس جمهوری جدید برزیل تلاش كند ضمن حفظ این استقلال عمل، روابط با آمریكا را توسعه دهد...../تحلیل:ایرنا