اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجهیز جاده ها به سیستم نظارت تصویری


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از تجهیز 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور به سیستم هوشمند نظارت تصویری خبر داد.

خبرگزاری ایسنا:سردار اسکندر مومنی در بازدید از اجرای مرحله دوم طرح تابستانه پلیس‌راه استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کاهش تخلفات و تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای نیاز به عزم ملی تمام دستگاه‌ها و اقشار مختلف مردم دارد.

وی با بیان اینکه یافته‌های امروز دنیا نشان داده که مسائل ترافیکی یک موضوع تک مولفه‌ای نیست و چند متغیره است، خاطرنشان کرد: عامل انسانی، جاده‌ها، وسیله نقلیه و امداد و نجات و درمان چهار مولفه اصلی در وقوع تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن است.

سردار مومنی بیان کرد: امروز 50 درصد کشته‌های تصادفات در صحنه و 50 درصد آن نیز بعد از صحنه است و اگر هر کدام از این مولفه‌ها را تغییر دهیم و توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم به طور قطع در کاهش تلفات جاده‌ای تاثیرگذار خواهد بود.

وی افزود: امروزه موضوع ترافیک در دنیا به یک دغدغه تبدیل شده و خوشبختانه در ایران اسلامی نیز این موضوع مورد توجه قرار دارد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص تاکید ایشان بر به حداقل رساندن تلفات جاده‌ای تصریح کرد: با تلاش تمام مجموعه ناجا و همراهی و همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها خوشبختانه امروز تلفات تصادفات جاده‌ای از 28 هزار نفر به زیر 18 هزار نفر رسیده است.

سردار مومنی اضافه کرد: اما این آمار هم راضی‌کننده نیست و حتی یک کشته بر اثر تصادفات نیز زیاد است.

وی تاکید کرد:استفاده از گذرگاه‌های عابر پیاده، پل‌های هوایی و زیرگذرها می‌تواند تاثیر بسیار چشمگیری در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای در حوزه عابران پیاده و موتوسیکلت‌سواران داشته باشد.

سردار مومنی اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در مرکز کنترل ترافیک انجام شده، عقد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی است که مقرر شده بیش از 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور مجهز به سیستم هوشمند نظارت تصویری شوند.

وی تجهیز جاده‌های مشهد، گرگان، ساری، رشت، اردبیل و تبریز را از اولویت‌های برنامه‌های ناجا دانست و اظهار داشت: امکانات و تجهیزات پلیس به امر خدمت‌رسانی و کنترل تخلفات کمک بسیار زیادی می‌کند که در نهایت این موضوع باعث کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
Eagle ، سیستم نظارت تصویری سیار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجهیز سازمان‌محیط‌زیست به سیستم پایش پارازیت



اخبار,اخباراجتماعی ,معصومه  ابتکار

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان به سیستم پایش و نظارت بر پارازیت ها مجهز می شود.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار  ایرنا با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از زمان تعیین تکلیف برای پایش و سنجش پارازیت ها به ابزار مورد نیاز مجهز نشده بود،افزود:یک سری اقدامات در زمینه ارایه گزارش به سازمان انجام شده است و امیدواریم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری لازم را در این باره داشته باشد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد:از وزیر ارتباطات خواستیم زمانی را برای برگزاری جلسه ای جهت بررسی و پیگیری وضعیت پارازیت ها تعیین کند که امیدواریم هرچه زودتر برگزار شود.

امواج الکترومغناطیسی امواجی هستند که توسط حرکت ذرات باردار الکتریکی تولید می شوند، این امواج از فضای خالی، هوا و دیگر مواد عبور می کنند.

مطالعات و تحقیقات دانشمندان روی تاثیر امواج الکترومغناطیسی بر سیستم های مختلف زیستی از سال 1935آغاز شد. نتایج بسیاری از این تحقیقات نشان داد، امواج الکترومغناطیسی با تغییر در توزیع یون ها تاثیراتی بر ارگانیسم موجودات زنده از جمله رشد آنها دارد.

همچنین این مطالعات نشان داد: بین میدان های الکترومغناطیسی و از بین رفتن کلونی زنبورها در اروپا و آمریکا و همچنین مهاجرت پرندگان ارتباط وجود دارد.

در پاسخ به نگرانی های عمومی در مورد استفاده از این امواج روی سلامت انسان، در سال 1996 سازمان بهداشت جهانی (WHO) تلاش های تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرد. در ماه مه 2011، آژانس بین المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان بهداشت جهانی، چکیده ای از خطرات بهداشتی میدان های الکترو مغناطیسی را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است که شواهد محدودی از خطرات امواج الکترومغناطیسی روی سلامت انسان وجود دارد که از میان آنها می توان به افزایش خطر ابتلا به بیماری های گلیوما و نوروم آکوستیک (تومورهای سرطانی اعصاب و مغز) اشاره کرد.

در نتیجه این سازمان امواج الکترومغناطیسی را در دسته امواج ' احتمالا سرطان زا ' (possibly carcinogenic) طبقه بندی کرده است.


  اخباراجتماعی  - ایرنا