اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجمع کارگران مخابرات روستایی مقابل مجلس


جمعی از کارگران مخابرات روستایی به دلیل آنچه عدم اجرای بند 86 قانون بودجه 92 می‌خواندند، صبح امروز مقابل مجلس تجمع کردند.

خبرگزاری ایسنا: جمعی از کارگران مخابرات روستایی به دلیل آنچه عدم اجرای بند 86 قانون بودجه 92 می‌خواندند، صبح امروز مقابل مجلس تجمع کردند.

جمعی از کارگران مخابرات روستایی از استانهای همدان، کرمان، یزد و شهرستان‌های کنگاور و بهاباد با تجمع مقابل مجلس، خواستار اجرای بند مذکور بودجه 92 شدند.

در بند 86 قانون بودجه سال جاری آمده است: "صندوق تأمین اجتماعی موظف است کارگزاران و پیمانکاران حقیقی و افراد حقوقی و سایر افرادی که به ‌عنوان کارگر یا تحت هر عنوان دیگری طرف قرارداد مخابرات روستایی می‌باشند، را پس از واریز حق بیمه سهم کارگر توسط کارگزار و پیمانکار(کارگر) و تا زمان فروش سهام مدیریتی براساس قانون تأمین اجتماعی و قانون کار تحت پوشش بیمه قرار دهند. حق بیمه سهم کارفرما تا سقف دو هزار و چهارصد میلیارد (2.400.000.000.000) ریال از محل ردیف 74 550000 جدول شماره(9) این قانون تأمین می‌شود.

وزارتخانه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی، ملزم به رفع مشکلات اجرای بند (64) قانون بودجه سال 1391 کل‌کشور مرتبط با کارگزاران مخابرات روستایی بوده و شرکت متولی (شرکت مخابرات ایران) متعهد به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران، پیمانکاران و کارگزاران روستایی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار می‌باشند."


ویدیو مرتبط :
تجمع کارگران شهرداری زابل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش لاریجانی به تجمع کارگزاران مخابرات روستایی



اخبار,اخبار اجتماعی,تجمع کارگزاران مخابرات روستایی مقابل مجلس


اخبار اجتماعی - واکنش لاریجانی به تجمع کارگزاران مخابرات روستایی/ پرونده تخلف مخابرات به دستگاه قضایی ارسال شد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان در خصوص تجمع کارگزاران مخابرات روستایی مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده تخلف مخابرات به قوه قضائیه ارسال شده است.

به گزارش مهر، نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به تجمع کارگزاران مخابرات روستایی مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی گفت: از زمانی که مخابرات واگذار شده مشکلات این قشر زحمتکش حل نشده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: پرونده این تخلف به قوه قضائیه ارسال شده است.

قاضی پور خواستار مذاکره هیات رئیسه مجلس با کارگزاران مخابرات روستایی که در مقابل مجلس در هوای سرد تجمع کرده اند شد.

لاریجانی نیز گفت: این روال در حال اجرا است.

به گزارش مهر، امروز حدود 100 نفر از کارگزاران مخابرات روستایی استانهای خراسان جنوبی، خراسان رضوی، اصفهان و لرستان در اعتراض به عدم پرداخت حقوقشان طی یک سال گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

بر اساس این گزارش از زمانی که شرکت مخابرات خصوصی شده علیرغم طرح های متعدد مجلس و قوانین مصوب آن حقوق کارگزاران مخابرات روستایی پرداخت نشده است.
اخبار اجتماعی - مهر