اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجمع کارگران جهاد نصر مقابل استانداری مشهد



تجمع کارگران جهاد نصر مقابل استانداری مشهد

تجمع کارگران جهاد نصر مقابل استانداری مشهد

جمعی از کارگران ˈشرکت جهاد نصر مشهدˈ روز شنبه با تجمع در مقابل استانداری خراسان رضوی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

 به گزارش ایرنا، تجمع کنندگان به علت خصوصی شدن شرکت جهاد نصر مشهد و مشکلات شغلی کنونی خود، خواهان بازگشت به سازمان جهاد کشاورزی به عنوان محل کار قبلی خود هستند.
 
یکی از این افراد گفت: ما کارگران جهاد کشاورزی بودیم که طی حکمی از اول مرداد 1373 تا آخر این سال به موسسه جهاد نصر مامور شدیم.
 
وی که خواست نامش ذکر نشود افزود: پس از اتمام ماموریت به عنوان کارگران موسسه جهاد نصر در این موسسه مشغول کار شدیم و اینک پس از سالها کار در موسسه جهاد نصر حدود یک سال است که حقوق نگرفته ایم و امنیت شغلی ما به خطر افتاده است.
 
او گفت: بسیاری از کارگران این شرکت برای تامین معیشت خود به مسافرکشی روی آورده اند.
 
یکی دیگر از کارگران تجمع کننده گفت: شرکت جهاد نصر طبق اصل 44 خصوصی شده لذا ما که از نیروهای مامور شده جهاد کشاورزی به این شرکت بودیم اکنون خواهان برگشت به سازمان جهاد کشاورزی هستیم.
 
وی تعداد کارگران شرکت جهاد نصر مشهد را حدود 110نفر عنوان و بیان کرد: با برگشت این تعداد به جهاد کشاورزی موافقت نشده و طی یک سال اخیر مشکلات فراوانی را تحمل کرده ایم.
 
یک منبع موثق در شرکت جهاد نصر مشهد که خواست نامش ذکر نشود به خبرنگار ایرنا گفت: طبق هماهنگی های انجام شده بین جهاد کشاورزی خراسان رضوی و نماینده کارگران معترض، تکلیف کارگران مزبور تا قبل از تاسوعا و عاشورا روشن خواهد شد.
 
مدیرعامل شرکت جهاد نصر مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال تجمع و اعتراض کارگران تصمیماتی اتخاذ شده که مسوولیت آن بر عهده سازمان جهاد کشاورزی می باشد و به این شرکت مربوط نیست.
 
ˈمحمود شهیریˈ از ارائه اطلاعات بیشتر دراین زمینه خودداری کرد اما افزود: روابط عمومی و مسوولان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

/ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
تجمع سپرده گذاران موسسه میزان مقابل استانداری بیرجند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزینه قبلی استانداری: نمی توانیم امنیت جانی هاشمی را تامین کنیم!/ هاشمی به مشهد ممنوع الورود می شود؟



اخبار ,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - گزینه قبلی استانداری: نمی توانیم امنیت جانی هاشمی را تامین کنیم!/ هاشمی به مشهد ممنوع الورود می شود؟/ سند سخنان "نجار" در مورد دیوار یک منطقه زلزله زده و عکس احمدی نژاد

پیشتر بحث استاندار شدن اسماعیل نجار به گوش می رسید. این چهره بسیار نزدیک به مشایی، در دوران ریاست، موانع کم سابقه ای را برای چهره های منتقد ایجاد کرد، مثلاً وی مانع سفر آیت الله هاشمی به کرمان شد و گفت که نمی تواند امنیت وی و تیم همراهش را تامین کند!

در شرایطی که 7 ماه از آغاز به کار دولت تدبیر و امید می گذرد ، هنوز تکلیف استاندار خراسان رضوی مشخص نشده است.

وزیر کشور که در انتخاب استانداران، رکورد کم سابقه ای بر جای گذاشت و تا ماهها، نیروهای دولت قبل را در راس شهرهای مهم کشور نگه داشت، اینک بین چند گزینه سرگردان است.

حضور این نیروهای دولت قبل، باعث خرابکاری در برخی اقداماتدولت شده بود و حتی یکبار، در حین سفر رییس جمهور به یکی از مناطق زلزله زده، ناهماهنگی های آزاردهنده و البته کاملاً مشخصی صورت گرفته بود.

خراسان رضوی که به دلایل مختلف، یکی از مهمترین و حساس ترین استان کشور است ، اینک ماههاست استاندار دولت قبل را تحمل می کند و این اتفاق، موجی از نارضایتی را در میان نخبگان و مردم در پی داشته است.

نخبگان معتقدند دولت هر چه سریعتر باید چهره ای نزدیک به تفکر اعتدال را معرفی کند ، مردم نیز به دلیل ناهماهنگی اداری که طرز چشمگیری این روزها افزایش یافته، این مطالبه را از دولت دارند.

این درحالیست که پیشتر بحث استاندار شدن اسماعیل نجار استاندار کرمان در دولت احمدی نژاد به گوش می رسید. این چهره بسیار نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی، در دوران ریاستش در کرمان، موانع کم سابقه ای را برای چهره های منتقد ایجاد کرد، مثلاً وی پس از آنکه مطلع شد ایت الله هاشمی قصد سفر به کرمان و رفسنجان را دارد ، ضمن تشکیل جلسه شورای تامین استان، رسماً مخالفت و ممانعت خود با سفر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این استان را اعلام کرد!

وی گفته بود که که نمی تواند امنیت وی و تیم همراهش را تامین کند!

هاشمی رفسنجانی به مشهد ممنوع الورود می شود؟
در همین حال و در شرایطی که یکی از چهره های نزدیک به رییس جمهور، دخالت بی سابقه ای را در امور مختلف و به نام رییس جمهور انجام می دهد، برخی اخبار از تلاش دوباره جریان افراطیون برای انتخاب اسماعیل نجار به عنوان استاندار خراسان رضوی خبر می دهند.

به گزارش انتخاب ؛ این درحالیست که پیشتر نام وی از لیست گزینه های استانداری خراسان رضوی حذف شده بود.

در همین حال، "آینده" نوشت: در حالی که با فشار افراطیون خراسان رضوی و امام جمعه و نمایندگان این استان که اکثرا چهره های نشان دار جریان تندرو پایداری هستند، تا کنون انتخاب استاندار خراسان رضوی به تاخیر افتاده، برخی نیروهای احمدی نژادی در صددند با تکیه بر اکسیر "فامیل بودن" و "سرخه ای" بودن، استاندار وفادار احمدی نژاد را ارتقاء سمت داده و کلید استان مهم خراسان رضوی را به او بسپارند.

این فرایند که  ظاهرا از جریان اصولگرایان افراطی و احتمالا برخی همشهریان و نزدیکان رئیس جمهور پیگیری می شود، به شدت باعث دلخوری هواداران جریان اعتدال و دلسردی نخبگان این استان زرخیز و دربرگیرنده مضجع شریف حضرت ثامن الحجج (ع) شده و آنان می پرسند در میان این همه نیروهای خدوم و معتدل و بومی خراسان که سوابق گسترده ای دارند، هیچ کسی یافته نشده که قرار است یک احمدی نژادی غیر بومی سکان استان را در اختیار بگیرد؟

آیا اگر کسی هم "سرخه ای" و هم "پسرعموی شوهرخواهر" حسین فریدون بود، همه سوابق منفی او باید نادیده گرفته شود و مسوولیت یکی از حساس ترین استانهای کشور به او سپرده شود؟

این در حالی است که آقای نجار ، پسرعموی این استاندار معزول که شوهرخواهر حسین فریدون است، فردی خوشنام است که هنوز در سرخه زندگی می کند و زندگی معمولی دارد.

احتمال این انتصاب عجیب،  این پرسش را به وجود آورده که با استاندار شدن این مدیر احمدی نژادی، هاشمی رفسنجانی همانند سال گذشته که به زادگاه خود ممنوع الورود شد، این بار به مشهد ممنوع الورود می شود؟

یک سال و دو ماه قبل، در چنین روزهایی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام قصد داشت درنخستین سالگرد درگذشت امام جمعه رفسنجان که شوهر خواهر و پسرعموی وی بوده، حاضر شود، اما این سفر ظاهرا با مخالفت شورای تأمین لغو می شود.

نکته جالب آن که بعد از روشنگری های رسانه های جریان اعتدال، و اشاره به جملات متملقانه در خصوص "تصویر ضد زلزله احمدی نژاد"،  استاندار سابق کرمان که اکنون رنگ متمایل به نفش اختیار کرده، به دنبال رفع و رجوع موضوع بر آمد و رسانه های عملیات روانی جریان افراطی نیز به یاری او آمدند تا با اشاره به شکایت جناب نجار از یک هفته نامه محلی، این گونه القا کنند که چنین جمله ای را بیان نکرده است.

برخی رسانه ها نیز که نقاب اعتدال زده اند، این روزها به ماله کشی سوابق این مدیر احمدی نژادی همت گمارده اند.

 

اخبار ,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

 
این در حالی است که این جملات را نه یک هفته نامه محلی، بلکه خبرگزاری معتبر و ملی "ایسنا"، آن هم بر اساس سخنان  "اسماعیل نجار" در جلسه ستاد بحران استانداری کرمان منتشر کرده بود.

 

اخبار ,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

 
نجار در آن جلسه گفته بود:" مردم منطقه زلزله زده از ایمان و اعتقاد بسیار بالایی برخوردار بودند به عنوان مثال در بازرسی های ما یک منزلی مشاهده شد که سه دیوار آن در اثر زلزله فرو ریخته و یک دیوار که عکس دکتر احمدی نژاد بر آن نصب شده بود خود مردم با اعتقاد راسخ و محکم خود اذعان داشتند که رییس جمهور محبوب و دلسوز ما خدمات فراوانی برای مردم به ویژه روستاییان انجام داده و می دهد و اعتقاد آنها بر این بود که لطف و نظر خداوند بوده که این دیوار فرو نریخته است."

 

اخبار ,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی

 
سند بی ربطی که برای تنزیه نجار منتشر شد
انتخاب استاندار در اختیار مسوولان دولتی است و این حق آنهاست، اما طبعا نخبگان و جوانان پرشور مشهدی که چهارشنبه پرشور 22 خرداد را در استقبال از روحانی رقم زدند و طلیعه پیروزی او را نوید دادند، انتظار ندارند در دولت تدبیر و امید، فشار تندروها و همشهری گری بر تدبیر غلبه کند. آیا این انتظار زیادی است؟

جا دارد وزیر محترم کشور، ضمن تسریع و فوریت در انتخاب استاندار جدید خراسان رضوی، زمینه ی انتخاب فردی نزدیک به جریان اعتدال و نظر ملت ایران را فراهم کند.
اخبار سیاسی - انتخاب