اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجمع معترضان به اکران رستاخیز مقابل ارشاد


تجمع معترضین به فیلم سینمایی «رستاخیز» مقابل وزارت ارشاد در حالی به پایان رسید که تعداد جمعیت محدودی معترض به این فیلم حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان: تجمعی با تعدادی محدود از هیئت های عزاداری در جهت اعتراض به اکران فیلم سینمایی «رستاخیز» حوالی عصر دیروز روبروی درب وزارت ارشاد انجام شد.
 
در این تجمع محدود تعدادی از متعرضین حضور داشتند و درخصوص اکران فیلم «رستاخیز» به وزارت ارشاد معترض شدند. این اعتراض تنها با سینه زنی و ذکر همراه بود.
 
بنابراین گزارش از ماه های گذشته که خبر اکران فیلم «رستاخیز» اعلام شده بود، در شبکه‌های مجازی با واکنش زیادی مواجه شد و پیش از این هم تجمع اعتراض آمیزی اتفاق افتاده بود و برای بار سوم این اعتراض دیروز ساعت ۱۸ در مقابل وزارت ارشاد در اعتراض به اکران فیلم «رستاخیز» صورت گرفت.


ویدیو مرتبط :
تجمع معترضان مقابل سفارت عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موضع وزارت ارشاد درباره اکران «رستاخیز»


معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم رستاخیر پس از اعمال نظر مراجع عظام تقلید و انجام اصلاحات مورد نظر آنان بر روی پرده سینماها می رود.

خبرگزاری ایرنا: معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فیلم رستاخیر پس از اعمال نظر مراجع عظام تقلید و انجام اصلاحات مورد نظر آنان بر روی پرده سینماها می رود.

محمدحسین نوش آبادی شامگاه پنجشنبه در جمع شماری از فرهیختگان استان زنجان افزود: این وزارتخانه باتوجه به نگرانی های مطرح شده در زمینه فیلم رستاخیز اکران آن را متوقف کرده است.

وی یادآورشد: دغدغه ای که مراجع عظام داشتند سبب شد تا فیلم سه ساعته ای که برای ساخت آن 10 سال زمان و سرمایه های بسیاری هزینه شد، به دو ساعت و 20 دقیقه کاهش یابد.

نوش آبادی اظهار کرد: به سبب آنکه برخی گروه ها نگران صحنه هایی که در فیلم وجود داشت بودند، این وزارتخانه برای آنان احترام قایل شد و اکران فیلم را متوقف کرد.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیشترین بخشی که در این فیلم مورد انتقاد قرار گرفت نشان دادن چهره حضرت ابوالفضل(ع) بود و البته در پاسخ به این انتقاد باید گفت که به جز ائمه معصوم(ع) برای نمایش چهره هیچ یک از افراد منعی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با تمام این احوال اکران فیلم برای بازبینی توسط مراجع عظام تقلید و دریافت نظر آنان متوقف شده است اما این موضوع به معنای خارج شدن آن از گردونه اکران نیست.

نوش آبادی ادامه داد: در بخشی از فیلم که مورد تحریف قرار گرفته بحث تک خوانی بانوان است که تمام صاحب نظران نسبت به این موضوع اجماع نظر داشتند که چنین صحنه و اتفاقی در کربلا وجود نداشته است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید اصل مدارا را پیشه کرد و مشکلات را با گفت و گو برطرف ساخت .

وی تاکید کرد: هم اکنون این وزارتخانه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بار دیگر اتفاقاتی همچون تعطیل شدن برخی کنسرت ها تکرار نشود و پیش از برگزاری هر نوع برنامه ای در ابتدا همه جوانب موضوع را بررسی کند تا پس از تصویب برای اجرا، با هیچ مانعی مواجه نباشد.