اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجمع علیه کمپین تحریم خودرو مقابل مجلس


جمعی از کارگران صنعت خودروسازی کشور صبح امروز (یکشنبه) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

خبرگزاری ایسنا: جمعی از کارگران صنعت خودروسازی کشور صبح امروز (یکشنبه) مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

کارگران کارخانه‌های خودروسازی و قطعه سازی با تجمع مقابل مجلس خواستار تضمین امنیت شغلی خود از سوی نمایندگان مجلس شدند.

تجمع کنندگان معتقد بودند که تحریم خرید خودروهای صفر داخلی در کنار واردات خودروهای خارجی منجر به اخراج کارگران شاغل در صنعت خودرو خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
بزرگترین تحریم های تاریخ علیه ایران به تصویب مجلس آمریکارسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشنهاد شکایت علیه کمپین «تحریم خودرو»


همزمان با شدت گرفتن تاثیر منفی کمپین تحریم خرید خودروی صفر، خودروسازان تحرکاتی جدی را برای مقابله با آن آغاز کرده‌اند.

خبرگزاری آنا: همزمان با شدت گرفتن تاثیر منفی کمپین تحریم خرید خودروی صفر، خودروسازان تحرکاتی جدی را برای مقابله با آن آغاز کرده‌اند.

یکی از مهمترین دلایل خودروسازان برای مخالفت با کمپین تحریم خرید خودروی صفر، اشتغال بیش از 600 هزار نفر در این صنعت است.

گفته می‌شود تعداد افرادی که در حوزه خدمات پس از فروش، قطعه‌سازی و حتی خرید و فروش خودرو در بازار آزاد فعالیت می‌کنند، آن قدر زیاد است که در صورت ادامه یافتن کمپین و بیکاری آنها، نرخ بیکاری کشور می‌تواند تا دو برابر افزایش پیدا کند.

روز گذشته خبری از تجمع کارگران خودروسازی علیه کمپین تحریم در مقابل مجلس شورای اسلامی منتشر شد. آن طور که در خبرها آمده بود کارگران کارخانه‌های خودروسازی و قطعه‌سازی با تجمع مقابل مجلس، تضمین امنیت شغلی خود از سوی نمایندگان مجلس را خواستار شده بودند.

تجمع کنندگان معتقد بودند که تحریم خرید خودروهای صفر داخلی در کنار واردات خودروهای خارجی منجر به اخراج کارگران شاغل در صنعت خودرو خواهد شد.

پرداخت سود مشارکت 28 درصد و هزینه سفر برای جلب نظر مشتریان


با این حال عذرخواهی مدیرعامل سایپا از مردم و قول دادن به آنها برای افزایش کیفیت خودروهای تولیدی شاید کمی این آتش را فروبنشاند.

از سوی دیگر روز گذشته گروه خودروسازی سایپا با هدف تکریم مشتریان خود، طرحی تازه را برای به فروش محصولات خود ارائه کرد. طرح «اتو خدمت سایپا» در 5 مدل تحویل 3 ماهه، 6 ماهه، 9 ماهه، یک‌ساله و دو ساله عملیاتی می‌شود.

سود انصراف این طرح 28 درصد است،‌ در حالی که هم اکنون نرخ سود سپرده‌های بانکی در بیشترین حالت ممکن 20 درصد است.

به گفته مهدی جمالی، مدیر عامل گروه سایپا، این طرح به منافع مشتریان توجه دارد و یک طرح منحصر به‌ فرد محسوب می‌شود که می‌تواند مشکلات خودروسازان و مشتریان را برطرف کند.

در طرح جدید سایپا که از امروز به مدت 4 روز اجرا می‌شود، مشتریان از روز ثبت‌نام تا روز تحویل خودرو به‌ صورت روزشمار از سود مشارکت تحت عنوان هزینه سفر برخوردار خواهند شد. در طرح جدید سایپا، تغییر مدل، محصول و زمان تحویل خودرو از سوی مشتری امکان‌پذیر خواهد بود.

پیشنهاد شکایت علیه کمپین

با وجود تلاش خودروسازان برای کم اثر کردن کمپین تحریم خرید خودروی صفر، روز گذشته پیامی در گروه‌های منتسب به خودروسازان مطرح شد که می‌تواند پیوستگان به کمپین را به واکنش وادار کند.

در این پیام آمده است: «طبق مذاکرات به عمل آمده با قوه قضاییه ردیابی، شناسایی و دستگیری عاملان ایجاد و نشر تصاویر، کارتون‌ها و مطالب موهن علیه صنعت ملی خودرو و مخرب برندهای تولیدی بسیار سهل و سریع امکان پذیر است.

برای شروع به شکایت، شاکی خصوصی مثل ایران خودرو یا سایپا نیاز است. پیشنهاد می‌شود فورا هر دو خودروساز شکایتی تنظیم و تقدیم دستگاه‌ قضایی کشور کنند. خواهیم دید منشا بحران به چه کسانی و کجاها ختم خواهد شد!»

انتشار این متن، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به واکنش واداشت. با این حال هنوز آماری رسمی از میزان تولید و فروش خودروهای داخلی پس از راه‌اندازی کمپین منتشر نشده،‌ اما طبیعی است در زمانی که خودروسازان به فکر فرونشاندن تب کمپین هستند، انتشار چنین پیام‌هایی نمی‌تواند به آنها کمک کند.