اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجمع خانواده های شین‌ آبادی مقابل پاستور


پس از گذشت نزدیک به دو سال از حادثه دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد اما هنوز مشکلات آنها مرتقع نشده و برای احقاق حقوق خود در مقابل ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: پس از گذشت نزدیک به دو سال از حادثه دانش‌آموزان مدرسه شین‌آباد اما هنوز مشکلات آنها مرتقع نشده و برای احقاق حقوق خود در مقابل ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند.

15 آذر 1391 بود که کلاس درس دانش‌آموزان مدرسه ابتدایی روستای شین‌آباد از توابع شهرستان پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد و از 37 دانش‌آموز داخل کلاس، 29 نفر دچار سوختگی شدند.

روند درمان و پرداخت دیه این دانش‌آموزان توسط دولت، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شد.

اما با گذشت حدود 18 ماه و نزدیک به 2 سال از گذشت این حادثه دلخراش اما هنوز مشکلات این دسته از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها همچنان ادامه دارد و متولی پاسخگویی به مشکلات آنها مشخص نیست.

هم‌اکنون خانواده و دانش‌آموزان آسیب دیده در جریان آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد مقابل ریاست جمهوری تجمع کرده‌اند و خواستار رسیدگی به مشکلاتشان هستند.

راک، پدر یکی از دانش‌آموزان حادثه دیده در مدرسه شین‌آباد گفت: هیچ جوابی از مستمری، دیه و بیکاری فرزندانمان نمی‌دهند و می‌خواهند نصف دیه را پرداخت کنند.

او با بیان اینکه هنوز کسی سراغی از حال و اوضاع ما نگرفته است، گفت: تمام خانواده دانش‌آموزانی که در مدرسه شین‌آباد حادثه دیده‌اند جلوی ریاست جمهوری تجمع کرده‌ایم.

راک، با بیان اینکه بیمه ایران می‌خواهد نصف دیه فرزندم را پرداخت کند، گفت: دیه فرزندم 455 میلیون تومان است که بیمه ایران می‌خواهد نصف آن یعنی 165 میلیون تومان را پرداخت کند.

او گفت: ما این موضوع را قبول نداریم؛ ضمن اینکه بیمه ایران می‌خواهد از ما تعهد محضری بگیرد تا شکایتی نکنیم که ما این موضوعات را قبول نداریم.

او گفت: در تهران و در آذربایجان غربی نتیجه نگرفتیم و از طرفی هم آموزش و پرورش فقط قول می‌دهد.

خانواده و خود دانش‌آموزان حادثه دیده دچار مشکلات روحی و روانی و همچنین اقتصادی فراوانی شده‌اند و اکنون نیازمند حمایت هستند که متأسفانه در پرداخت دیه این دانش‌آموزان هم مشکلاتی وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
سیما مرادی دختر شین آبادی چالشم را پاسخ دهید.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجمع شین‌آبادی‌ها مقابل ریاست‌جمهوری



اخبار ,اخبار اجتماعی ,وضعیت دانش آموزان شین اباد

 

اخبار اجتماعی - تجمع شین‌آبادی‌ها مقابل ریاست‌جمهوری

دانش آموزان حادثه شین آباد که از ناحیه صورت و دست و پا در حادثه دلخراش دچار سوختگی شده بودند امروز با تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری خواستار دیدار با رئیس جمهور شدند.

این دانش آموزان که عمدتا به همراه پدر و مادرشان به تهران آمده اند یکصدا فریاد می زدند ما می خواهیم رئیس جمهور را ببینیم و حق مان را می خواهیم .

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت دانش آموزان شین اباد در حاشیه امروز جلسه دولت اظهار کرد حدود چند هفته قبل بود که نامه ای مبنی بر در نظر گرفتن مبالغی خاص برای ادامه معالجه دانش آموزان حادثه دیده شین آباد به بنده رسید که من هم بلافاصله دستور پرداخت این مبالغ از ردیف های پیش بینی شده را دادم.

وی گفت: تا آنجایی که بنده اطلاع دارم دانش آموزان شین آباد به تهران آمده اند و وزیر بهداشت در جریان آخرین وضعیت آنها قرار دارد.

سخنگوی دولت تاکید کرد که به هیچ وجه دولت در معالجه این دانش آموزان کوتاهی نخواهد کرد.

اخبار اجتماعی - مهر