اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجمع برای محاکمه مهدی‌ هاشمی +عکس


تجمعی دانشجویی در حمایت از قوه قضاییه در محاکمه مهدی هاشمی دیروز پس از نماز جمعه تهران برگزار شد.

فرارو: تجمعی دانشجویی در حمایت از قوه قضاییه در محاکمه مهدی هاشمی دیروز پس از نماز جمعه تهران برگزار شد.

در این تجمع که به دعوت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد نماز گزاران در حمایت از قوه قضاییه و محاکمه مهدی هاشمی شعار سردادند.

دانشجویان با در دست داشتن شعارهایی مانند «زالوی اقتصادی سزای تو اعدام است، ملت انقلابی آماده قیام است»، «حرف حساب یک کلام، محاکمه والاسلام»، «فساد در حکومت خیانت است به امت، هرکه کند تخطی شود رسوای ملت»‌ و با سر دادن شعارهایی مانند «عدالت علی‌وار اجرا باید گردد، مفسد اقتصادی رسوا باید گردد»‌، «علی‌علی شعار ماست،‌عدالت افتخار ماست»، «بخاطر رحیمی، تشکر تشکر، نوبت هاشمی است، عدالت عدالت» از مسئولان دستگاه قضایی خواستار رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی شدند.

(تصاویر) تجمع در حمایت از محاکمه مهدی‌ هاشمی

(تصاویر) تجمع در حمایت از محاکمه مهدی‌ هاشمی

(تصاویر) تجمع در حمایت از محاکمه مهدی‌ هاشمی

(تصاویر) تجمع در حمایت از محاکمه مهدی‌ هاشمی

(تصاویر) تجمع در حمایت از محاکمه مهدی‌ هاشمی

(تصاویر) تجمع در حمایت از محاکمه مهدی‌ هاشمی

(تصاویر) تجمع در حمایت از محاکمه مهدی‌ هاشمی


ویدیو مرتبط :
چرا مهدی هاشمی محاکمه نمیشود(2)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجمع در فرودگاه به انتظار مهدی هاشمی +عکس


جمعی از دانشجویان خواهان محاكمه «مهدی هاشمی» در پی اخبار منتشره مبنی بر بازگشت وی به ایران، در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) حضور یافتند.

ایسنا :جمعی از دانشجویان خواهان محاكمه «مهدی هاشمی» در پی اخبار منتشره مبنی بر بازگشت وی به ایران، در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) حضور یافتند.

دانشجویان در این تجمع، پلاكاردهایی با مضامین «ماركوپولوی سیاسی، محاكمه باید گردد»، «ترازوی عدالت دیجیتالی نیست و هنوز شاهینش جغدها را شكار می‌كند»، «آقای مهدی هاشمی! هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد / هم رونق زمان شما نیز بگذرد / آن‌كس كه اسب داشت غبارش فرو نشست / گرد سم خران شما نیز بگذرد»، «آقازاده لندن‌نشین، محاكمه باید گردد»، «مسیر پیشنهادی برای آقازاده فراری، دربست تا دادگاه» و «در انتظار اجرای عدالت» در دست دارند.



در ادامه‌ تجمع دانشجویان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، محمد رضایتی، دبیركل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار كرد: مبنای اعتراض ما گزارش اصل 90 مجلس است. انتظار ما از آیت‌الله لاریجانی كه اعلام كردند برای ما خط قرمزی مطرح نیست این است كه با پرونده‌ی مهدی هاشمی به طور جدی برخورد و رسیدگی كنند.



وی هم‌چنین با اشاره به اظهارات وكیل مهدی هاشمی درباره‌ی حضور دانشجویان در فرودگاه امام گفت: حضور ما دانشجویان به این دلیل است كه خواستار رسیدگی به ابهامات در مورد مهدی هاشمی هستیم اما وكیل ایشان گفته‌اند كه ما یك هفته شما (دانشجویان) را در فرودگاه نگه می‌داریم. ایشان به جنبش دانشجویی توهین كرده‌اند. حرف ما این است كه اگر ادعایی دارند چرا در جمع دانشجویان برای پاسخگویی حاضر نمی‌شوند؟

رضایتی افزود: ما از خون‌های به ناحق ریخته شده در فتنه نخواهیم گذشت و حضور ما در این‌جا (فرودگاه امام) نقطه آغاز است و ما این مساله را پی‌گیری خواهیم كرد.

به گزارش ایسنا هم‌چنین در این تجمع دانشجویان طوماری را كه برای محاكمه‌ی مهدی هاشمی تهیه كرده بودند امضا كردند.



در این طومار آمده است: «اكنون كه پس از ماه‌ها انتظار، متهم فراری مهدی هاشمی رفسنجانی كه نقشی فعال در فتنه 88 داشته و پس از آن در پوشش ماموریت دانشگاه آزاد در آغوش روباه پیر لانه گرفته بود، قصد بازگشت به كشور را دارد. بازگشتی كه بلاشك فرصتی مغتنم برای دستگاه قضایی كشور است كه بی هیچ ملاحظه‌ای سربلندانه از این امتحان بیرون آید. دستگاه قضایی كه ادعای این را دارد كه اهل هیچ‌گونه تسامح و تساهل نیست.

لذا ما دانشجویان عدالت‌محور، آرمان‌گرا و مستقل از كانون‌های قدرت و ثروت به نمایندگی از ملت شریف ایران این انتظار به‌حق را از قوه قضاییه داریم كه با محاكمه‌ی به‌موقع، سریع و مطابق با موازین اسلامی، عدالت را به عالی‌ترین شكل ممكن به اجرا درآورد.»

تجمع دانشجویان در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دقایقی پیش پس از خروج مسافران هواپیما كه مهدی هاشمی در بین آنان دیده نشد پایان یافت.



بیانیه دانشجویان تجمع‌کننده در فرودگاه امام(ره)

 دانشجویان تجمع‌کننده در فرودگاه امام خمینی(ره) در بیانیه شماره یک خود خواستار محاکمه قاطعانه مهدی هاشمی شدند.

دانشجویانی که قرار است تا دقایقی دیگر برای مطالبه محاکمه مهدی هاشمی رفسنجانی در فرودگاه امام خمینی (ره) تجمع کنند اولین بیانیه خود را صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه با اشاره به خبر بازگشت مهدی هاشمی به کشور آمده است: حال که یکی از متهمان اصلی فتنه 88 قرار است در کشور حضور یابد دانشجویان و آحاد مردم خواستار محاکمه وی هستند.

این بیانیه می‌افزاید: با توجه به گزارش کمیسیون اصل 90 و همچنین مدارک و اسناد موجود و با توجه به اعترافات متهمان حوادث بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 مهدی هاشمی در این حوادث نقش داشته و بایستی طبق قانون با وی برخورد شود.



نویسندگان این بیانیه با تأکید بر لزوم وجود قاطعیت در دستگاه قضا تأکید کرده است دانشجویان و امت حزب‌الله هیچگونه اهمال‌کاری را نمی‌پذیرد و مطالبه آنان محاکمه قانونی و فوری مهدی هاشمی رفسنجانی است.

در پایان این بیانیه بر لزوم محاکمه فائزه هاشمی از دیگر عناصر فعال در فتنه 88 سخن به میان آمده است.