اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجلیل کیهان از زنده یاد محمدرضا لطفی


استاد «محمدرضا لطفی» موسیقیدان پیشکسوت و از خالقان سرودهای حماسی و انقلابی، بامداد جمعه 12 اردیبهشت در سن 78 سالگی از دنیا رفت.

روزنامه کیهان: استاد «محمدرضا لطفی» موسیقیدان پیشکسوت و از خالقان سرودهای حماسی و انقلابی، بامداد جمعه 12 اردیبهشت در سن 78 سالگی از دنیا رفت.

لطفی که بیش از نیم قرن سابقه فعالیت هنری داشته و در زمینه نوازندگی تار و سه تار چیره دست بود، هم در دوران انقلاب و هم در هشت سال دفاع مقدس، با خلق سرود‌ها و نواهایی به یادماندنی با مردم همراه شد. او از بنیانگذاران گروه موسیقی چاوش بود که در سال 57 به خلق موسیقی انقلابی می‌پرداختند. سرودهایی چون «ای ایران، سرای امید» و «کاروان شهید» ازجمله آثار ماندگار لطفی هستند.

لطفی که در دهه‌های 50 و 60 با محمدرضا شجریان همکاری می‌کرد، در سال‌های بعد با وی دچار اختلافاتی شد و همکاری اش را قطع کرد. همراهی شجریان با جریان کودتای نافرجام سال 88 و مصاحبه هایش با رسانه‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس با مخالفت محمدرضا لطفی مواجه شد.

وی در گفت وگویی با ماهنامه آسمان، ضمن انتقاد از شجریان تصریح کرده بود: «من اصلا دوست ندارم هنرمندان‌مان تریبون خودشان را از داخل به خارج از کشور ببرند. به همین دلیل شخص من هرگز با بی‌بی‌سی مصاحبه نکرده‌ام...  من حق دارم دوست نداشته باشم به عنوان یک هنرمند در صدای آمریکا و بی بی‌سی انگلستان که به عنوان دو ارگان دولتی مشغول فعالیت هستند، حرف بزنم. من حتی اگر هزار مشکل در ایران داشته باشم ترجیح نمی‌دهم هرگز در تریبون‌هایی که قصد اصلاح و کمک به مردم ایران را ندارند همصدا شوم.»

لطفی، پیش از این به احمدشاملو هم تاخته و نظرات او در حوزه موسیقی و شعر کلاسیک ایرانی را «حقارت آمیز» توصیف کرده بود.


ویدیو مرتبط :
هنرنمایی محمدرضا شجریان و زنده یاد استاد لطفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور سید محمد خاتمی و اهالی فوتبال و سینما در مراسم تجلیل از زنده‌یاد ناصر حجازی



سید محمد خاتمی در مراسم تجلیل از زنده‌یاد ناصر حجازی

حضور خاتمی و اهالی فوتبال و سینما در مراسم تجلیل از زنده‌یاد ناصر حجازی

مراسم تجلیل از زنده‌یاد ناصر حجازی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی و اهالی فوتبال و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مراسم تجلیل زنده‌یاد ناصر حجازی، پیشکسوت فوتبال ایران از ساعت 20:30 با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی رییس بنیاد باران، چهره‌های نامدار ورزش و سینما در تالار شمس برگزار شد.

در این مراسم علی فتح‌الله‌زاده، محمد رویانیان، مهدی محمد نبی، آتیلا حجازی، هادی طباطبایی، بهتاش فریبا، حمید استیلی، فرشاد پیوس، فرامرز ظلی، مهدی هاشمی نسب، مجید نامجو مطلق، وحید طالبلو، آندرانیک تیموریان، ابراهیم قاسم‌پور، غلامحسین مظلومی،‌ پرویز سیار و مجید رمضانی و چهره‌های سرشناس سینما و تلویزیون از جمله داود رشیدی، حمید فرخ‌نژاد، داریوش فرهنگ، هانیه توسلی، مازیار میری، پژمان بازغی، سروش صحت و... حضور دارند.

در بخشی از این مراسم کلیپی از دوران کودکی تا لحظه مرگ ناصر حجازی پخش شد.
در این مراسم قرار است از برخی چهره‌های ورزشی تجلیل به عمل آید. /ایسنا