اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجدید دادگاه قدیمی‌ترین زن زندانی ایران



 

زندان قدیمی‌ترین زن زندانی قدیمی‌ترین زندانی

 

 

ایسنا: در حالی كه صبح روز یك‌شنبه زمان رسیدگی به پرونده زنی - كه به قدیمی‌ترین زن زندانی مشهور شده است- بود، عبدالصمد خرمشاهی از برگزار نشدن جلسه محاكمه موكلش به دلیل عدم حضور شهود در دادگاه خبر داد.

 

عبدالصمد خرمشاهی وكیل مدافع وی در این باره افزود: اولیای دم امروز در دادگاه حاضر نشده بودند و چون دسترسی به هیچ‌كدام از 8 نفر شهود پرونده وجود نداشت نهایتا دادگاه تجدید شد.

وی ادامه داد: چون قبلا اولیای دم تقاضای قصاص كرده‌اند حضور آنها الزامی نیست ولی چون دسترسی به شهود نبود جلسه محاكمه بالاجبار تجدید شد اما در صحبتی كه با رییس دادگاه داشتم و استدلالی كه آوردم مبنی بر اینكه موكلم 18 سال در زندان بلاتكلیف است، شهود از شهادت‌شان برگشته‌اند و اظهار نظر دوباره آنها نمی‌تواند بیانگر واقعیت باشد - اگرچه كه حضور آنها الزامی‌است- وقت نزدیكی برای رسیدگی به این پرونده در 21 اسفندماه سال جاری تعیین شد كه امیدوارم این آخرین جلسه باشد و طی آن حكم بی‌گناهی موكلم صادر شود.

به گزارش ایسنا، در سال 72 پرونده‌ای برای وی به اتهام قتل مردی 40 ساله باز شد. متهم این پرونده كه به عنوان قدیمی‌ترین زن زندانی ایران معروف شده است، پس از گذشت سال‌ها و صدور آراء مختلف قصاص و برائت هم‌چنان در زندان بلاتكلیف است.

جلسه‌ی قبلی رسیدگی به پروندهاین زن هم كه قرار بود روز 29 آبان برگزار شود به دلیل اینكه اخطاریه دادگاه به زندان اوین رفته در حالی كه متهم قبلا به یكی از زندان‌های اطراف ورامین منتقل شده بود برگزار نشد.../ایسنا


ویدیو مرتبط :
رای دادگاه تجدید نظر انگلیس به نفع بانک ملت ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ختم دادگاه قدیمی‌ ترین زن زندانی ایران


عبدالمصد خرمشاهی از برگزاری آخرین جلسه دادگاه پرونده قدیمی‌ترین زن زندانی ایران خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: عبدالمصد خرمشاهی از برگزاری آخرین جلسه دادگاه پرونده قدیمی‌ترین زن زندانی ایران خبر داد.

این وکیل دادگستری در این باره گفت: در این جلسه آخرین شاهد پرونده که از سوی شعبه 105 دادگاه عمومی جزایی شهر ری جلب شده بود در دادگاه حاضر شد.

وی با بیان اینکه عروس سابق "فاطمه مطیع" آخرین شاهد این پرونده بود، گفت:‌ این شاهد با حضور در دادگاه به صورت مختصر گفت که هیچ اطلاعی از قتل ندارد و فقط زمانی در طبقه بالایی ساختمانی که متهم در آن زندگی می‌کرده سکونت داشته است.

وکیل مدافع فاطمه مطیع با بیان اینکه در این جلسه آخرین دفاعیات فاطمه مطیع نیز اخذ شد، اظهار کرد: اینجانب نیز با ارائه لایحه دفاعیه به طور مفصل اعلام کردم که هیچ دلیل و مدرکی دال بر قتل مجید توسط فاطمه وجود ندارد.

وی افزود: در این پرونده شهود از شهادت خود برگشته بودند و فاطمه هم یک بار تبرئه شده بود که با شکایت مجدد اولیای دم به زندان رفت.

خرمشاهی با بیان اینکه اقرار فاطمه مطیع مبنی بر قتل مجید سال‌ها پیش صورت گرفته بود، گفت: اقرار فاطمه مطیع نیز بی‌ارزش بود چرا که بر اساس آن گفته شده بود که فاطمه سم را به مجید داده و او خود سم را خورده است که چنین چیزی با عقل جور در نمی‌آید.

وکیل مدافع فاطمه مطیع گفت: با توجه به این موارد من از دادگاه خواستم که دقت بیشتری داشته باشد چرا که جان یک نفر در میان است.

وی با بیان اینکه مادر و فرزندان مجید به عنوان اولیای دم او هستند، گفت: در این جلسه برادر مجید به وکالت از اولیای دم در جلسه حضور داشت و بار دیگر تقاضای قصاص کرد.

خرمشاهی با ابراز امیدواری نسبت به صدور حکم این پرونده در هفته آینده، گفت: اگر حکم قصاص فاطمه مطیع صادر شود قطعا به آن اعتراض خواهد شد.

 فاطمه مطیع که به قدیمی‌ترین زن زندانی ایران مشهور شده است از سال 72 تاکنون به اتهام قتل مجید الف در زندان به سر می‌برد.