اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجاوز هولناک به زنان در ارابه شیطانی


مردی بعد از اینكه زنان جوان را به عنوان مسافر سوار خودرواش می‌كرد با تهدید آنان را مورد آزار جنسی قرار می‌داد و اموال‌شان را می‌ربود.

 شرق: مردی بعد از اینكه زنان جوان را به عنوان مسافر سوار خودرواش می‌كرد با تهدید آنان را مورد آزار جنسی قرار می‌داد و اموال‌شان را می‌ربود.

 زن جوانی ساعت 22 روز 12 آذر سال گذشته با مراجعه به كلانتری فرجام به ماموران اعلام كرد توسط راننده خودرو پراید سفیدرنگی مورد سرقت و آزار و اذیت قرار گرفته است.

با تشكیل پرونده مقدماتی به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای امور جنایی تهران، اداره شانزدهم پلیس آگاهی مسوول تحقیق در این خصوص شد. شاكی وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به كارآگاهان گفت: «ساعت 18 روز حادثه پس از تعطیلی محل كارم در میدان آجودانیه به قصد رفتن به منزل، سوار پراید سفیدرنگ شدم و از راننده خواستم به سمت اتوبان امام علی برود.

راننده بعد از طی مسافتی، مسیر خود را تغییر داد و در خیابانی خلوت توقف و درهای خودرو را قفل كرد. من كه ترسیده بودم، تلاش كردم از ماشین پیاده شوم اما درها از داخل باز نمی‌شد. در این زمان راننده گردنبندم را پاره كرد و قصد آزار و اذیت مرا داشت كه در برابر او مقاومت كردم.

آن مرد با اسپری اشك‌آور و چاقو شروع به تهدید من كرد و با ضرب و جرح و كشیدن موهایم مرا مورد اذیت و آزار قرار داد. سپس تمامی وسایل همراهم، شامل گوشی تلفن همراه، دفترچه حساب بانكی، گردنبند طلا، عابربانك و وجوه نقد را سرقت كرد و در حالی‌كه مدعی شده بود از من فیلم تهیه كرده است تهدید كرد اگر موضوع را به پلیس یا شخص دیگری اطلاع بدهم، آبرویم را خواهد برد و سپس شروع به حركت كرد و به اتوبان ارتش رفت.

او قبل از رسیدن به شهرك محلاتی در خودرو را باز و مرا به بیرون پرتاب كرد. در آن لحظه به علت ترس و وحشت فراوانی كه داشتم، نتوانستم شماره پلاك پراید را بردارم اما دو زن كه سوار یك ریو بودند صحنه پرت شدن من را دیدند. آنها پس از اطلاع از موضوع، مرا به خانه رساندند و سپس تصمیم گرفتم به پلیس شكایت كنم.»


كارآگاهان همزمان با آغاز تحقیقات برای شناسایی خودرو پراید و راننده آن، به بررسی شكایت‌های مشابه دیگر با موضوع «سرقت مقرون به آزار و اذیت» پرداختند و موفق به شناسایی دو قربانی دیگر شدند.

تحقیقات انجام‌شده از این دو شاكی جدید پرونده نشان داد آنها نیز چند روز قبل و توسط راننده پراید سفیدرنگی مورد سرقت، ضرب و جرح و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

یكی از شكات در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «ساعت 18:30 روز نهم آذر به عنوان مسافر سوار پراید صندوق‌دار سفیدرنگی شدم. راننده در خیابان دارآباد به بهانه شلوغی ترافیك داخل كوچه‌های فرعی رفت. زمانی كه متوجه نیت راننده شدم با خواهش و التماس سعی كردم خود را نجات بدهم اما آن مرد بدون توجه به التماس‌هایم، با تهدید اسپری اشك‌آور اقدام به زورگیری و آزار و اذیت من كرد.

 در لحظه‌ای كه راننده مرا از ماشین به بیرون پرت كرد، توانستم شماره پلاك پراید را به خاطر بسپارم.» شاكی دیگر پرونده نیز در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «ساعت20:30 روز نهم آذر در منطقه آجودانیه مقابل ساختمان شهرداری منتظر تاكسی بودم كه به عنوان مسافر سوار پراید سفیدرنگی شدم.

 راننده آن در یكی از كوچه‌های آجودانیه از من زورگیری كرد و یك جفت گوشواره، دو حلقه انگشتر طلا و همچنین مبلغ 30‌هزار تومان وجه نقد و دو عدد عابربانك مرا به‌همراه رمزهای آنها سرقت كرد و پس از آن نیز مرا مورد آزار جنسی قرار داد سپس در اتوبان امام علی پیاده‌ام كرد و از محل متواری شد.» كارآگاهان در این مرحله با بهره‌گیری از اطلاعات به‌دست‌آمده درخصوص مشخصات ظاهری راننده پراید كه بنا بر اظهارات شكات فردی قوی‌هیكل و دارای قدی بلند بود، از او چهره‌نگاری كردند.

 در ادامه تحقیقات با توجه به سرقت عابر بانك‌های متعلق به مالباختگان كارآگاهان پس از شناسایی محل‌های برداشت وجوه نقد از حساب‌های سه زن جوان و بررسی تصاویر به‌دست‌آمده از دوربین‌های مداربسته بانكی موفق به تهیه اولین تصویر واقعی از متهم تحت تعقیب خود شدند و سپس با ردیابی پراید موردنظر ضمن شناسایی هویت مالك خودرو و محل سكونت او اطلاع پیدا كردند خودرو متعلق به زنی است كه آن را در اختیار فرزند 30ساله خود به نام محمدرضا قرار داده است و محمدرضا با آن مسافربری می‌كند.

 سرانجام متهم چند روز قبل حین تردد با خودرو پراید در منطقه نارمك دستگیر و در بازرسی از خودرو علاوه بر كشف اسپری گاز اشك‌آور عابر بانك‌های متعلق به دو نفر از مالباختگان نیز پیدا شد. پس از انتقال محمدرضا به پلیس آگاهی بلافاصله مواجهه حضوری بین متهم و شكات پرونده انجام شد و هر سه نفر بار دیگر متهم را مورد شناسایی قرار دادند.

محمدرضا نیز به هر سه فقره سرقت مقرون به تهدید و آزار و اذیت اعتراف كرد و گفت: «حدود چهار ماه پیش در حال رفتن به خانه بودم كه در میدان آجودانیه یك زن جوان را دیدم كه منتظر تاكسی ایستاده بود. با ماشین به سمتش رفتم و او گفت به سمت بزرگراه امام علی می‌رود. او را سوار كردم.

 مقداری كه حركت كردم به داخل كوچه‌ای فرعی و خلوت پیچیدم و به او گفتم كیف و پول‌هایش را به من بدهد بعد اسپری را به سمتش گرفتم و حدود 20‌هزار تومان وجه نقد همراه وی را به همراه یك عدد گوشی تلفن همراه و یك كارت عابر بانك از او سرقت كردم و سپس او را مورد آزار و اذیت قرار دادم.» متهم در ادامه جزییات دو جرم دیگرش را نیز شرح داد.


سرهنگ عباسعلی محمدیان، رییس پلیس آگاهی تهران با تایید این خبر گفت: «با توجه به شناسایی متهم از سوی هر سه شاكی پرونده و همچنین اعتراف صریح این مرد به ارتكاب سرقت‌های مقرون به تهدید و آزار و اذیت، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر شده و متهم برای شناسایی دیگر جرایم احتمالی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی قرار گرفته است بنابراین از تمامی شهروندان به‌ویژه زنان جوان كه به این شیوه و توسط سرنشین خودرو پراید سفیدرنگ صندوق‌دار مورد زورگیری، ضرب و جرح، تهدید و آزار و اذیت قرار گرفته‌اند درخواست می‌شود برای شناسایی متهم و طرح شكایات خود به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه كنند.      


ویدیو مرتبط :
تجاوز هولناک داعش به دختران و زنان اسیر!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجاوز به دختر 29 ساله در ارابه شیطانی


دختر جوان گفت: آنها بی‌توجه به التماس هایم مرا به سوله‌ای در جنوب تهران بردند و مورد آزار و اذیت قرار دادند.

23 آذر ماه سال‌جاری، دختر 29 ساله‌ای سراسیمه به کلانتری 117 جوادیه رفت و مدعی شد که 2 مرد شیطان صفت او را ربوده و مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

وی در تشریح ماجرا گفت: ساعت 8 شب از محل کارم بیرون آمدم. در حالی که گوشی موبایلم در دستم بود و به یکی از دوستانم پیامک می‌فرستادم، ناگهان یک موتورسوار به سمتم حمله کرد و در یک لحظه گوشی موبایلم را از دستم قاپید و پا به فرار گذاشت.

من وحشت کرده بودم و از آنجا که گوشی موبایلم را به تازگی خریده بودم، گریه کنان به سمت ایستگاه اتوبوس رفتم تا به خانه بروم، اما چون ایستگاه شلوغ بود، تصمیم گرفتم سوار تاکسی شوم. به همین دلیل به آن‌طرف خیابان رفتم و در حوالی میدان راه‌آهن، منتظر تاکسی ایستادم.

وی ادامه داد: لحظاتی بعد یک خودرو که 2 سرنشین داشت و شیشه هایش دودی بود، مقابلم توقف کرد و من هم بعد از گفتن مسیرم، سوار شدم. در بین راه مرتب گریه می‌کردم و وقتی راننده از من علت ناراحتی‌ام را پرسید، برای او تعریف کردم که گوشی موبایلم را دزدیده‌اند. مشغول حرف زدن با راننده بودم که متوجه شدم وی تغییر مسیر داد و به سمت جنوب تهران حرکت کرد.

وقتی به او اعتراض کردم، پسر جوانی که روی صندلی جلو نشسته بود، به طرف من خم شد و با گذاشتن تیغه چاقویش روی پهلویم، تهدید کرد که اگر سر و صدا کنم، مرا می‌کشد.

 دختر جوان افزود: آنها بی‌توجه به التماس هایم مرا به سوله‌ای در جنوب تهران بردند و مورد آزار و اذیت قرار دادند. سپس در حوالی میدان بهمن، مرا از ماشین به بیرون پرت کردند و پا به فرار گذاشتند. همان لحظه بود که توانستم شماره پلاک خودروی آنها را یادداشت کنم.

بعد از شکایت دختر جوان، پرونده به دستور قاضی آقایی، دادیار شعبه سوم دادسرای جنایی تهران به اداره شانزدهم پلیس آگاهی پایتخت ارسال و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری مردان شیطان‌صفت شروع شد. ماموران با سرنخی که دختر جوان در اختیارشان قرار داده بود صاحب خودروی مورد نظر را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

این مرد یکی از متهمانی بود که با ربودن دختر جوان، وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. چند روز بعد از دستگیری متهم، همدستش که پسرخاله وی بود نیز دستگیر شد. 2جوان شیطان‌صفت در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کردند و مدعی شدند که به خاطر وسوسه‌های شیطانی دست به این کار زده‌اند.

 آنها مدعی شدند که به غیراز دختر جوان، هیچ شاکی دیگری ندارند اما چند روز بعد از دستگیری این 2پسرخاله، دختر جوان دیگری به اداره آگاهی رفت و از آنها به اتهام آزار و اذیت شکایت کرد. او نیز مدعی شد که به عنوان مسافر سوار خودروی متهمان شده بود اما آنها در بین راه با تهدید چاقو وی را ربوده و با کشاندن به سوله‌ای در جنوب تهران، مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

با اعلام این شکایت و با توجه به اینکه احتمال می‌رود افراد دیگری هم قربانی نقشه شوم متهمان شده باشند، قاضی آقایی مجوز چاپ عکس بدون پوشش آنها را صادر کرد و از شاکیان احتمالی خواست برای طرح شکایت به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.


منبع: همشهری