اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجاوز دو سعودی به زن انگلیسی



دو تبعه سعودی به اتهام تجاوز جنسی به یک زن انگلیسی در این کشور اروپایی بازداشت شده‌اند.

به گزارش پرس تی وی، این دو جوان سعودی 21 ساله که دانشجوی نیروی هوایی عربستان و در حال آموزش در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی انگلیس در منطقه شروپشر در میدلندز غربی بودند، به اتهام تجاوز جنسی به یک زن انگلیسی بازداشت شده‌اند.

به گفته پلیس انگلیس، این دو مهندس پرواز سعودی روز چهارشنبه و پس از شکایت یک زن از آنها بازداشت شدند. این زن ادعا می کند یک هفته پیش در شهر تلفورد قربانی تجاوز جنسی این دو سعودی شده بود.

یکی از این سعودی‌ها به اتهام تجاوز و دیگری به اتهام همدستی در تجاوز بازداشت شده‌اند؛ اگرچه این دو دانشجوی نیروی هوایی عربستان با قرار وثیقه آزاد شدند.

فرودگاه نیروی هوایی کاسفورد انگلیس دوره‌های آموزشی برای مهندسان پرواز از سراسر جهان برگزار می‌کند؛ در این دوره‌ها معمولا دانشجویان سعودی و کویتی به منظور آشنایی با نحوه استفاده از هواپیماهای انگلیسی که به این دو کشور فروخته شده است، حضور دارند.

سخنگوی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس که نمی‌خواست نامش فاش شود، به روزنامه دیلی میل گفت: «تایید می‌کنیم که دو دانشجوی خارجی مستقر در فرودگاه نیروی هوایی کاسفورد به اتهام تجاوز و همدستی در ارتکاب تجاوز توسط پلیس بازداشت شده‌اند.»

در سپتامبر 2015 (شهریور 1394) ماجد عبدالعزیز آل سعود شاهزاده عربستانی به اتهام تلاش برای تجاوز جنسی به یک کارگر در بورلی هیلز لس آنجلس بازداشت شده بود. این شاهزاده 28 ساله سعودی با قرار وثیقه 300 هزار دلاری آزاد شد.

در همان زمان ماجد حسن عاشور دیپلمات سعودی در هند که به اتهام تجاوز جنسی تحت تعقیب بود، پیش از محاکمه این کشور را ترک کرد. وی به تجاوز جنسی، شکنجه و حبس دو زن نپالی به مدت بیش از سه ماه متهم شده بود.


ویدیو مرتبط :
دستگیری شاهزاده سعودی به جرم تجاوز جنسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تجاوز شاهزاده سعودی به یک زن خارجی


پیشتر در ماه مه دو هزار و ده قاضی این پرونده به دلیل نبود شواهد کافی برای محکومیت متهم، پرونده شاهزاده الولید، نوه ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی را مختومه اعلام کرده بود.

دستگاه قاضی اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد پرونده یک شاهزاده سعودی به اتهام تجاوز به یک زن جوان بار دیگر به جریان افتاد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید ، بر اساس رای دادگاه بالئارس ، پرونده تجاوز به یک زن بیست ساله اسپانیایی توسط الولید بن طلال در ماه اوت دو هزار و هشت بار دیگر به جریان می افتد.

پیشتر در ماه مه دو هزار و ده قاضی این پرونده به دلیل نبود شواهد کافی برای محکومیت متهم، پرونده شاهزاده الولید، نوه ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی را مختومه اعلام کرده بود.

اما دادگاه محلی بالئارس بسته شدن پرونده را رد کرد و خواستار به جریان افتادن مجدد آن شد.

بر اساس حکم قاضی جدید پرونده، پس از انجام مراحل قانونی، از مقامات عربستان سعودی خواسته می شود متهم را تحویل مراجع قضایی اسپانیا قرار دهند تا رسیدگی به پرونده از سر گرفته شود.

منبع: واحد مرکزی خبر