اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

تجاوز جنسی به یک خانواده در اصفهان


چهارشنبه گذشته چند خانواده‌ در یکی از باغ های اطراف اصفهان بدون رعایت موازین شرعی و عرفی ، میهمانی را برگزار کرده بودند که عده ای از اراذل و اوباش این منطقه با اطلاع از این میهمانی و با همدستی دوستان خود ضمن ورود به داخل باغ ، زنان و دختران این میهمانی را مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده بودند.

5 نفر از عوامل جنایت در یکی از باغ های اطراف اصفهان بازداشت شدند. سرپرست اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت : چهارشنبه گذشته چند خانواده‌ در یکی از باغ های اطراف اصفهان بدون رعایت موازین شرعی و عرفی ، میهمانی را برگزار کرده بودند که عده ای از اراذل و اوباش این منطقه با اطلاع از این میهمانی و با همدستی دوستان خود ضمن ورود به داخل باغ ، زنان و دختران این میهمانی را مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده بودند.

مصطفی صادقیان گفت : تاکنون 5 نفر از این خلافکاران بازداشت شده اند و تحقیق برای بازداشت همدستان آنان ادامه دارد . بر اساس شنیده ها خلافکاران این ماجرا بیش از20 نفر از اراذل و اوباش سابقه دار بوده اند که 2 نفر از آنان با کمک مردم محل و 3 نفر دیگر نیز با تلاش ماموران انتظامی بازداشت شده اند.

سید محمد جواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در این زمینه گفت : با توجه به اهمیت این حادثه ، موضوع در شورای تامین استان مطرح شده است . دادستان عمومی و انقلاب اسلامی خمینی شهر نیز به اهالی این شهر اطمینان داد عاملان این جنایت به اشد مجازات می رسند.

حجت الاسلام حسین رضایی با اشاره به دستور ویژه رئیس قوه قضاییه برای رسیدگی به این پرونده گفت : 12 نفر از عاملان این جنایت شناسایی شده اند. غلامرضا انصاری رئیس کل دادگستری اصفهان نیز گفت : این پرونده در دادگاه کیفری به صورت فوق العاده پیگیری می شود.

منبع : تابناک


ویدیو مرتبط :
آموزش روانشناسی خانواده موفق - تجاوز جنسی - بخش 2

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نقش «تحریک جنسی» در تجاوز اصفهان


فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان به جای آنکه توضیح دهد، چرا شروران معروف منطقه استحفاظی ایشان که از مدتها پیش قرار بود شناسنامه دار باشند، هر هفته خود را معرفی کرده و تحت نظر باشند، در عوض چنین گستاخ بوده اند که بی واهمه وارد یک مهمانی شده، مردان را حبس کرده، لباس های زنان و دختران را دریده و آنان را مورد تجاوز قرار داده اند، چنین اظهار نظر کرده اند که اگر در این حادثه، خانم‌ها حداقل حجاب را در این باغ رعایت كرده بودند...

اظهارات فرمانده ناجی اصفهان درباره جنایت دهشتناک خمینی شهر اصفهان، موجب شد که پرسش ها و ابهاماتی درباره این حادثه و علل این توجیهات در اذهان عمومی بروز کند که به آن می پردازیم.

سرهنگ حسن کرمی راد، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان به جای آنکه توضیح دهند، چرا شروران معروف منطقه استحفاظی ایشان که از مدتها پیش قرار بود، شناسنامه دار بوده و هر هفته خود را معرفی کرده و تحت نظر باشند، در عوض چنین گستاخ بوده اند که بی واهمه وارد یک مهمانی شده، مردان را حبس کرده، لباس های زنان و دختران را دریده و آنان را مورد تجاوز قرار داده اند، چنین اظهار نظر کرده اند که «اگر در این حادثه خانم‌ها دست کم حجاب را در این باغ رعایت كرده بودند، شاید مورد آزار و اذیت قرار نمی‌گرفتند».

در این خصوص نکاتی را باید یادآوری کرد:

1 ـ نقش نیروی انتظامی به ویژه پس از یک حادثه تکان دهنده ناموسی، ارایه آسیب شناسی روانشناختی و جامعه شناختی نیست، بلکه انجام اقدامات لازم برای دستگیری مجرمان و نیز بیان تمهیدات جدید نیروی انتظامی برای تکرار نشدن رخدادهای مشابه است و اینکه آیا در حادثه مزبور، نیروی انتظامی در وظایف خود کوتاهی کرده یا خیر. مهمتر اینکه  سخنان مقام انتظامی پس از چنین حوادثی باید لرزه بر اندام شروران اندازد نه قربانیان.

2 ـ مطرح کردن مسأله «تحریک جنسی» به عنوان یکی از عوامل زمینه ساز تجاوز، آن هم از سوی مسئولان نیروی انتظامی، کار را بسیار دشوار می کند، زیرا هر شرور به محض تحریک به خود حق می دهد، قدمی به سوی تجاوز نزدیک شود. آستانه تحریک جنسی افراد یکسان نیست. کسی ممکن است از یک گردی صورت زیبا تحریک شود. آیا در مورد خانم های چادری که تا کنون مورد تجاوز شروران قرار گفته اند، باز باید راه توجیهی برای شرور متجاوز درست کرد که چون چهره زیبا بود، جناب شرور تحریک شد و نتوانست جلوی خود را بگیرد؟ آیا تجاوز به آن بانوی روزه دار شیرازی در ماه مبارک رمضان را که به رغم التماس ها در حضور فرزند پنج ساله اش مورد تجاوز قرار گرفت، هم همین گونه توجیه می کنید؟

3 ـ این سخن جناب سرهنگ کرمی با بیانات سرهنگ جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی ایشان در هشتم اردیبهشت امسال که فرمودند «زنان بدحجاب 50 درصد قربانیان جرایم آزار و اذیت را تشکیل می دهند»، چگونه سازگار است؟ وقتی 50 درصد تعرضها  ربطی به حجاب ندارد، چگونه در این حادثه وحشتناک جناب سرهنگ کرمی بدون هیچ تحقیقی به جای حساب نبردن شروران از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی یکسره نحوه حجاب حاضران را از عوامل این حادثه قلمداد کرده اند؟
البته رعایت نکردن مسائل شرعی بسیار نادرست بوده و باید پرهیز شود و تذکرات در این باره باید در جای خود داده شود.

4 ـ عامل تحریک تنها در جامعه بیرونی نیست. سایت های پورنوگرافی هم عامل تحریکند، آن هم در مقیاسی بسیار بالاتر. اگر شروری پس از دیدن آن سایتها به جان کودک مردم افتاد در آنجا هم می توان با استناد به تحریک شدن شرور، جنایت او را کمرنگ کرد؟

5 ـ خیابان های کشورهای غربی به ویژه در تابستان سرتاسر تحریک است و حتی گاهی پارک ها و سواحلی وجود دارد که افراد باید به صورت کاملا عریان در آن تفریح کنند؛ اما چون ترس از قانون هست، هیچ کس جرأت حتی نگاه خیره ندارد و یا بگوید تحریک شدم و در نتیجه یک متلک به دیگری انداختم، چه رسد به اینکه بدون رضایت او را لمس کند.

6 ـ تلاش برای منحرف کردن ذهن مردم از عمق فاجعه به پوشش غلط شرکت کنندگان ـ در صورت درست بودن خبر ـ مانند این است که کسی به مناطق پر خطر دریا برود و مشغول شنا کردن باشد. در این هنگام فرد شروری برود، سر او را زیر آب نگهدارد تا خفه شود و بعد نیروی انتظامی به جای آنکه بگوید، چرا امنیت وی تأمین نشده، بگوید اگر آن فرد در منطقه پر خطر دریا شنا نمی کرد، این اتفاق برای او نمی افتاد. بله، اگر او اساسا به شمال مسافرت نمی کرد هم این اتفاق برای او نمی افتاد، ولی اینها ارتباطی با وظایف نیروی انتظامی ندارد و چه ربطی دارد به اینکه فرد شرور چنین گستاخانه عمل کند.

7 ـ نقش بدحجابی در کلید خوردن دوستی های خیابانی، تشدید نگاه های خیره و افزایش برخی متلک ها انکارناشدنی است؛ اما در حادثه ای چنین بی شرمانه و دهشتناک، دست گذاشتن بر این عامل کاملا ناموجه است. بله، اگر شروران وارد مجلس مذکور در اصفهان شده و صرفا پیشنهاد دوستی داده بودند، می توانستیم بر نقش خود قربانیان در تحریک اشرار تأکید کنیم.

بهتر است، به جای اینگونه توجیهات ـ که متأسفانه در مصاحبه سخنگوی دستگاه قضایی نیز شاهد آن بودیم ـ در درجه نخست قوه قضائیه و بعد نیروی انتظامی پاسخ دهند که چگونه عمل کرده اند که شروران حتی برای شنیع ترین اعمال جنسی آن هم به طور گروهی ـ که می دانند سریعا لو می روند ـ هیچ ترسی از آنان ندارند.

البته در پایان باید از سرهنگ کرمی تقدیر کرد که در همین مصاحبه، صراحتا و شجاعانه پرده پوشی نکرده و این آمار را اعلام کرده اند که تجاوزات به عنف در استان اصفهان در اردیبهشت ماه 113 درصد رشد داشته است.
 
منبع : تابناک
باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir